2025. Október 18. Szombat - Lukács

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


apen84 | 2013-03-21 16:24

Levettem a negatív akkusarut vártam egy percig , majd vissza és ugyan úgy semmi. A motortérben az a baj hogy nem tudom , hogy hol van az ablaktörlő motorja. Úgy látszik én ezt nem tudom meg oldani, el kell vigyem egy szervizbe. Akkor elvileg már csak 2 lehetőség van: hogy kap e áramot, vagy a motorja hibásodott meg. Köszönöm szépen a segítséget, a jó tippeket. Ha sikerült megoldani a problémát leírom. Még egyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-03-21 15:33

A BCM "nullázása" megoldható a negatív akkusaru lekötésével (minimum 10mp-ig). Ha ez nem segít, akkor a motor (egy van benne a két karhoz) áramellátását ellenőrizni kell, azaz lemérni a motorról lehúzott csatlakozóban mérhető feszültséget állandó működés állásban. Ha van áram, akkor csak a motor marad, mint hibalehetőség.

apen84 | 2013-03-21 14:28

Nos igen sikerült megtalálni, kicserélni, végül bal oldalon volt a kesztyűtartó alatt, könyv segített.Kicseréltem a Viper nevű biztosítékot (68) 20A-es ugyan úgy nem működik, viszont a spriccelője működik továbbra is. A könyv azt is írja hogy az 53 as Washer szintén 20A (ablaktörlő-mosó). Ha az 53 at kiveszem nem működik a hátsó törlő és a spriccelője sem és az elsőé sem. Ha visszateszem, működik hátul törlő is és a spriccelője is és elöl is spriccel, de nem töröl. Igen igazad volt akkor nem a biztosíték a ludas. Most akkor hogy tovább? Olvastam egy oldalon, hogy egy fickónak szintén ez volt a problémája, végül úgy oldották meg , hogy van egy BSI nevezetű számítógép (vezérlő agya) azt resetelték le (újraindították) és működött utána. Nos a kézikönyv nem ír arról semmit, hogy hol van és hogy kell újra indítani. A motorja nem mehetett elvileg tönkre szerintem, mert 2 lapátos, fura lenne ha mind 2 motor egyszerre menne tönkre. Akkor most mit tegyek szerinted ?

mazda-auto.hu | 2013-03-20 18:01 apen84 részére

Ha van összefüggés a műszerfal világítás pislákolása, és az első ablaktörlő megállása között, akkor az nem biztosíték hiba lesz. Ezen addig ne gondolkozzunk, amíg nem nézed meg a F.Wiper felíratú biztosítékot (25A) a bal lábfejednél!

apen84 | 2013-03-20 14:13

Üdv! Van egy 2008 évjárat mazda 3 1.6 sport benzin autóm. 3 napja elvittem egy imo mosóba, fullos mosásra viaszos meg minden. Másnap esett az eső szerencsémre. Út közben természetesen be volt kapcsolva az ablaktörlő, esőérzékelősre volt állítva, majd út közben egyszer csak leállt. Kapcsolgattam le föl , de semmi, meg sem mozdult. Elolvastam a kézikönyvben, hogy akkor áll le automatikusan ha túlmelegszik a túlterheltség miatt , hogy ne égjen le. Ilyenkor félre kell állni, le kell állítani minden egy 5 percre és utána működni fog. Nos ezt én meg is tettem de semmi, meg sem mozdul és azóta nem is működik. A hátsó működik, a fényberendezések jók. minden más működik csak az nem. Amikor ez bekövetkezett arra lettem figyelmes, hogy enyhén pislákolt a műszerfali kivilágítás, majd abbahagyta. Lehet hogy egy biztosíték ? vagy a motorja ment tönkre ? A biztosítéktáblát hol találom ? és melyiket kell kicserélni ? Előre is kösz aki tudja a választ. Amúgy sosem volt még semmi baja az autónak és még senki sem nyúlt hozzá. Én cseréletem tompított fényszóróm. A bal oldali szereti megadni magát és a két kicsi város is kiégett. Persze úgy van beszerelve , hogy ne lehessen hozzá férni.

mazda-auto.hu | 2013-03-13 12:00 szviktor87 részére

Valószínűleg a kuplung működtetése okozza, kicsi az esély rá, hogy más. Sajnos hidegen nem fogjuk tudni kipróbálni, csak ha teljesen ki tudna hűlni nálunk az autó.

szviktor87 | 2013-03-13 08:43

Tisztelt Mazda-Expanzió! Pár hete, kb egy hónapja elöjött egy érdekes jelenség az autón(Mazda3/2003/1,6iTE). Hidegen indulásnal 1-ben ha nem nagyon finoman indulok az autóval hanem kicsit temposabban(normál módon) akkor a kuplungpedál ill. az autó is kicsit beremeg,beráz. A lábamon érzem ahogy a pedál lüktetve remeg,rángat ill. az autó is mintha egy pillanatra le akarna fulladni, pedig megfelelö mennyiségü gázt adok és nem ugrok le a pedálról. Ezt korábban nem csinálta. Viszont melegen jó. Megyek az autóval pár km-t, 2-3 db egyesböl indulás és utána teljesen megszünik a jelenség.Lehet hogy lassan kezd megérni egy kuplungcsere?Az autóban 117000 km van. Üdv Viktor

mazda-auto.hu | 2013-03-13 07:37 ungyi részére

Rendben, ügy lezárva.

ungyi | 2013-03-12 17:32

T.Mazda! Még valamit:nagyon örülök,hogy találtam egy céget MO-n, akik úgy látom értik a dolgukat,értenek a mazdához és a tanácsaik is nagy hozzáértésről tanúskodnak.Habár messze lakom Önöktől, de ha minden kötél szakad, segítséget tudok- merek!-kérni és szükség esetén alkatrészt rendelhetek,vagy le is mehetek Önökhöz! De a "bakkeres" embereket nem szeretem!. Köszönöm!

ungyi | 2013-03-12 16:56 mazda-auto.hu részére

T.Mazda! Semmi bajom egy nemzet fiaival sem!Írhattam volna lengyelt, osztrákot v. németet is, de csak arra akartam célozni,hogy rosszul esett a "tisztességtelen" hozzászólás! Köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó