2025. Október 24. Péntek - Salamon
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó










Endrus | 2011-07-26 21:50
2007-es 1.6 benzines, 5 ajtós M3 az alábbi rejtjelet küldte:
- műszerfalon lufis ember pirosan világít (légzsák)
- hibakód U2064
hibakód törlés nem segített, egyből visszajött a kód, majd 3-4 nap után szépen ahogy jött el is tűnt minden.
Az időjárási körülmény ebben az időben szélsőségesen meleg volt, ha ez jelenthet valamit, bár mélygarázsban parkolok.
Az autó sérülésmentes, légzsákok nem voltak babrálva.
Van valami teendőm?
mazda-auto.hu | 2011-07-20 12:29 HorCsa részére
Igen, az EGR esélyes lehet, de a hibakód olvasásának utalnia kell erre. Talán kijelenthetem, hogy egyes esetekben a legnehezebben diagnosztizáható ez a motor, persze nem mindig.
solyomzuzo | 2011-07-20 11:08 HorCsa részére
Motorblokkhoz hasonló lámpa nálam is jelzett, bár egy Suzuki Alto-ról volt szó. 100e km volt benne, mikor egy hosszabb túra közben gyulladt ki először. Pár nap múlva elaludt. Aztán egy hónap múlva újra jelentkezett. Ezután kb. heti rendszerességgel ki-kigyulladt. Végül már szinte állandósult a hibajelzés. Az EGR-szelep nem működött megfelelően, ezt pedig egy motordiagnosztika derítette ki. Ha lenne autószerelő ismerősöm, akkor hozzáküldenélek - ha érted mire gondolok...
HorCsa | 2011-07-20 08:53
Sziasztok!
A következő problémára tudtok valami megoldást ötletet:
1.6 disel mazda3
Kb 3000km-rel ez előtt tankolás után (ami lehet csak véletlen) kigyulladt a motorblokk lámpa. Az autó nem ment, elment a teljesítmény. Ha leállítottam és újra elindítottam a lámpa már nem égett, de amint elindultam a kocsival kigyulladt és nem ment. Hazavittem. 4-5 óra múlva mikor megint hazaértem gondoltam megnézem mi van vele. Nem produkálta a hibát. Ez után mentem vele kb 3000km-t és akkor jött elő megint. Mentem vele kb 80km-t úgy h mindig mikor kigyulladt és visszaesett a teljesítmény megálltam újraindítottam és akkor egy darabig ment rendesen. Bevittem a szervízbe de semmi hibakód nem volt benne ami erre a hibára utalt volna. Azt mondták ha kigyullad megint akkor vigyem be úgy h ég a lámpa. Persze azóta is egyszer egyszer kigyulladt csak nem munkaidőben és újraindítás után eltűnt és pár 100km-ig megint nem jelentkezett. Ma reggel viszont kigyulladt és folyamatosan ég újraindítás után is. 3000-es fordulat fölé még üresben sem pörög a motor. Megyek is délután a szervízbe csak gondoltam talán van valami tippetek.
Vik8 | 2011-07-06 10:55
Sziasztok!
A következő dologgal kapcsolatban szeretnék érdeklődni:
szoktátok-e a motorteret tisztítani, ha igen, akkor hogyan, milyen módon?
A motortér eléggé érzékeny pontja az autónak, gondolom, de engem pl. idegesít a sok por, kosz, ami lerakódik benne és mondjuk levegővel nem lehet kitakarítani. Illetve a téli időszak után a sós hólé is komoly pusztítást tud végezni a fémfelületeken.
Már hallottam motormosásról, de ez mennyire megoldható, kivitelezhető?
mazda-auto.hu | 2011-07-05 08:25 k.gyozo részére
Valójában csavar függő. Kézzel meghúzva ki lehet próbálni, hogy a hatlap sarkai nem érnek-e bele hamarabb a könnyűfém felnibe, mint ahogy a kúpos csavarfej megszorul a felnin. A másik kérdés, hogy mennyire ép az acélfelnire használt csavar kúpja, nincs-e rajta bemarás?
k.gyozo | 2011-07-04 21:04 k.gyozo részére
közben megnéztem és nem. :)
k.gyozo | 2011-07-04 10:50
Kedves Mazda-autó!
Az lenne a kérdésem, hogy a gyári lemezfelni és a gyári alufelni, rögzíthető e ugyanazokkal a csavarokkal?
solyomzuzo | 2011-07-03 21:37 solyomzuzo részére
Kétséget kizáróan a belső hőmérséklet-érzékelő ventillátora a ludas. Hozzáértő kezek nyilván 2 perc alatt kikapnák a helyéről, ami után dönteni lehetne további sorsa felől. Jól gondolom?
mazda-auto.hu | 2011-07-02 08:57 solyomzuzo részére
Hallani kellene!