2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda Skyactiv-D prototípus versenyautók.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Nem lesz utódja az RX-8-nak?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó










jackiepapa | 2011-10-05 11:02
Köszönöm a gyors választ,sajnos már megrendeltem a luk-ot,de legközelebb innen fogok rendelni.
mazda-auto.hu | 2011-10-04 12:47 jackiepapa részére
Nálunk 35515,-Ft a gyári, és ebben az esetben nem kell a minőségen "gondolkozni".
jackiepapa | 2011-10-03 13:46
Sziasztok!
2005-ös mazda3 1.4-em van és valószínűleg kuplung cserés.Kaptam árajánlatot Luk:35000,-
Sachs:41000,-
Azt szeretném megtudni,hogy melyik a jobb minőség vagy esetleg egy harmadik márkát kéne választanom?
A segítséget előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2011-10-03 10:03 nagydann részére
Digitális szervizkönyve nincs, így annyi látható, hogy 2006.11.22-én 17732 km-rel cseréltek két alkatrészt, illetve 2007.08.28-án 32876 km-rel szintén cseréltek két dolgot. Kuplung munkahenger szemlére/cserére pedig még "várja" az autót egy hivatalos Mazda Márkaszerviz.
nagydann | 2011-10-02 22:52
Az alábbi 3-asról szeretnék információkat:
JMZBK14Z251216171
Köszönöm.
Spexxy | 2011-09-30 16:02 solyomzuzo részére
Köszönöm a válaszokat! Visszavittem, és valóban az volt. Kiszerelték, és ha jól láttam, akkor bezsírozták és visszatették. Aznap jó volt, aztán másnap reggel indulásnál megint. Azóta reggelente csinálja, napközben ha bemelegszik, akkor nem....
solyomzuzo | 2011-09-30 07:14 Spexxy részére
A kormány alatt/mellett jobb oldalon van egy pici rácsozat kialakítva a burkolaton. Mögötte a belső hőmérséklet-érzékelő ventilátora pörög. Az általad leírtak alapján szerintem annak hallod a hangját.
pitiman | 2011-09-29 18:28 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy esetleg a leírt,szokásostól eltérő motorhangot tapasztalták-e más hasonló paraméterű autónál is, illetve lehet e a jelenségnek káros hatása a motorra, vagy alkatrészeire?
Szükséges e a hiba okát feltárni,esetleg kijavítani, vagy nem kell vele foglalkoznom?
Üdvözlettel:pitiman
mazda-auto.hu | 2011-09-29 08:48 pitiman részére
Valószínűleg a klímakompresszor terhelése megnőtt a klíma rendszer megváltozott áramlással szembeni ellenállása miatt. Ezt valószínűleg szennyeződés okozza. A klímagáz nyomásának kismértékű csökkentésével ez viszonylag könnyen ellenőrizhető, ha más, hibára utaló nyom nincs. A kompresszor hajtási erőszükséglete pedig természetesen a motort terheli, mely ezek szerint ezt nem tudja kellően kezelni alapjáraton. Akár az is lehet, hogy a motorvezérlő nem "értesül" a klíma bekapcsolásáról, és ez a hiba. A kuplung kinyomása valamivel csökkenti a motor terhelését (főleg hideg váltoolaj estében), ez jelenti a kapcsolódási pontot a problémához. Látatlanban ennyi, de élőben az is lehet, hogy egészen mást mondanánk, mert pl. könnyen azonosítható, hogy más jellegű a dolog.
pitiman | 2011-09-28 21:42
Tisztelt Mazda-Auto!
Több jó véleményt hallottam az Önök szervizéről, ezért remélem tudnak válaszolni az én kérdésemre is.
2011. márciusban forgalomba helyezett mazda3 1.6 benzines autóm augusztus vége óta klimahasználat után rendszeresen az alábbi jelenséget produkálja:
Klima bekapcsolása után héhány perccel, alapjáraton, egy addig nem tapasztalt, erősebb, dízeles kerregésre emlékeztető motorhang észlelhető, ami a kuplung benyomására szinte eltűnik, illetve a klíma kikapcsolására teljesen megszűnik.
A hang zavaró és szerintem rendellenes, mert korábban nem volt tapasztalható.
Önök találkoztak már ezzel a problémával, illetve mi okozhatja azt, szükség lehet e javításra?
Előre is köszönöm a választ!