2025. Október 22. Szerda - Előd
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
nagydann | 2011-10-02 22:52
Az alábbi 3-asról szeretnék információkat:
JMZBK14Z251216171
Köszönöm.
Spexxy | 2011-09-30 16:02 solyomzuzo részére
Köszönöm a válaszokat! Visszavittem, és valóban az volt. Kiszerelték, és ha jól láttam, akkor bezsírozták és visszatették. Aznap jó volt, aztán másnap reggel indulásnál megint. Azóta reggelente csinálja, napközben ha bemelegszik, akkor nem....
solyomzuzo | 2011-09-30 07:14 Spexxy részére
A kormány alatt/mellett jobb oldalon van egy pici rácsozat kialakítva a burkolaton. Mögötte a belső hőmérséklet-érzékelő ventilátora pörög. Az általad leírtak alapján szerintem annak hallod a hangját.
pitiman | 2011-09-29 18:28 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy esetleg a leírt,szokásostól eltérő motorhangot tapasztalták-e más hasonló paraméterű autónál is, illetve lehet e a jelenségnek káros hatása a motorra, vagy alkatrészeire?
Szükséges e a hiba okát feltárni,esetleg kijavítani, vagy nem kell vele foglalkoznom?
Üdvözlettel:pitiman
mazda-auto.hu | 2011-09-29 08:48 pitiman részére
Valószínűleg a klímakompresszor terhelése megnőtt a klíma rendszer megváltozott áramlással szembeni ellenállása miatt. Ezt valószínűleg szennyeződés okozza. A klímagáz nyomásának kismértékű csökkentésével ez viszonylag könnyen ellenőrizhető, ha más, hibára utaló nyom nincs. A kompresszor hajtási erőszükséglete pedig természetesen a motort terheli, mely ezek szerint ezt nem tudja kellően kezelni alapjáraton. Akár az is lehet, hogy a motorvezérlő nem "értesül" a klíma bekapcsolásáról, és ez a hiba. A kuplung kinyomása valamivel csökkenti a motor terhelését (főleg hideg váltoolaj estében), ez jelenti a kapcsolódási pontot a problémához. Látatlanban ennyi, de élőben az is lehet, hogy egészen mást mondanánk, mert pl. könnyen azonosítható, hogy más jellegű a dolog.
pitiman | 2011-09-28 21:42
Tisztelt Mazda-Auto!
Több jó véleményt hallottam az Önök szervizéről, ezért remélem tudnak válaszolni az én kérdésemre is.
2011. márciusban forgalomba helyezett mazda3 1.6 benzines autóm augusztus vége óta klimahasználat után rendszeresen az alábbi jelenséget produkálja:
Klima bekapcsolása után héhány perccel, alapjáraton, egy addig nem tapasztalt, erősebb, dízeles kerregésre emlékeztető motorhang észlelhető, ami a kuplung benyomására szinte eltűnik, illetve a klíma kikapcsolására teljesen megszűnik.
A hang zavaró és szerintem rendellenes, mert korábban nem volt tapasztalható.
Önök találkoztak már ezzel a problémával, illetve mi okozhatja azt, szükség lehet e javításra?
Előre is köszönöm a választ!
mazda-auto.hu | 2011-09-27 12:30
Gratulálunk az autóhoz! A hangra sajnos innen a távolból nem tudok magarázatot adni. Nem egyértelmű.
Spexxy | 2011-09-26 21:27
Sziasztok!
A mai napon egy 2003-as Mazda3 1.6 benzin tulajdonosa lettem. Nagyon tetszik az autó, kívül-belül lenyűgöz. Egyetlen problémám van vele, ezért szeretném most ezt megkérdezni. Ha gyújtást adok az autóra, illetve menet közben is egy halk búgó hangot hallok a műszerfal jobb oldala felül. Először olyannak hallottam, mint amikor egy elektromos kütyü áram alatt van, és búg. Most kicsit úgy tűnik, mintha valami kis ventillátor vagy ilyesmi lenne. De ezt meg azért nem értem, mert ki van kapcsolva minden hűtés-fűtés. Csak a külsőlevegő-keringetés ég zölden, illetve a szélvédőre és a lábra menő ábra narancs ledje. Egyébként automata szabályzóval van ellátva. Ilyen hibajelenséggel találkoztatok már, vagy tudtok esetleg tippet adni, hogy mi lehet a baj?
Előre is köszönöm!
Spexxy
k.gyozo | 2011-09-23 10:03
tegnap este óta nem működik a szivargyújtó világítás, illetve a hamutartó világítás.
az lenne a kérdésem, hogy ez izzó probléma lehet, vagy biztosíték?
mazda-auto.hu | 2011-09-23 08:24 vbbalazs részére
Meglepő lehet, de házilag akár fogkrémes polírozás is jó eredményt hozhat. Ronggyal, körkörös mozdulatokkal, kevés vízzel. A bukósisakok plexijére bevált megoldás. A mattulás mértékétől függően autós felületi polírozók (pl. Turtle Wax) is segíthet, illetve a fogkrémes kezelés után érdemes ezzel is bekenni. Erősebb mattulás esetén profi polírozó pasztával lépcsős (több fokozatú van) kezelés, és általában gép szükséges.