2025. Május 11. - Ferenc

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pitiman | 2011-09-29 18:28 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy esetleg a leírt,szokásostól eltérő motorhangot tapasztalták-e más hasonló paraméterű autónál is, illetve lehet e a jelenségnek káros hatása a motorra, vagy alkatrészeire?
Szükséges e a hiba okát feltárni,esetleg kijavítani, vagy nem kell vele foglalkoznom?
Üdvözlettel:pitiman

mazda-auto.hu | 2011-09-29 08:48 pitiman részére

Valószínűleg a klímakompresszor terhelése megnőtt a klíma rendszer megváltozott áramlással szembeni ellenállása miatt. Ezt valószínűleg szennyeződés okozza. A klímagáz nyomásának kismértékű csökkentésével ez viszonylag könnyen ellenőrizhető, ha más, hibára utaló nyom nincs. A kompresszor hajtási erőszükséglete pedig természetesen a motort terheli, mely ezek szerint ezt nem tudja kellően kezelni alapjáraton. Akár az is lehet, hogy a motorvezérlő nem "értesül" a klíma bekapcsolásáról, és ez a hiba. A kuplung kinyomása valamivel csökkenti a motor terhelését (főleg hideg váltoolaj estében), ez jelenti a kapcsolódási pontot a problémához. Látatlanban ennyi, de élőben az is lehet, hogy egészen mást mondanánk, mert pl. könnyen azonosítható, hogy más jellegű a dolog.

pitiman | 2011-09-28 21:42

Tisztelt Mazda-Auto!
Több jó véleményt hallottam az Önök szervizéről, ezért remélem tudnak válaszolni az én kérdésemre is.
2011. márciusban forgalomba helyezett mazda3 1.6 benzines autóm augusztus vége óta klimahasználat után rendszeresen az alábbi jelenséget produkálja:
Klima bekapcsolása után héhány perccel, alapjáraton, egy addig nem tapasztalt, erősebb, dízeles kerregésre emlékeztető motorhang észlelhető, ami a kuplung benyomására szinte eltűnik, illetve a klíma kikapcsolására teljesen megszűnik.
A hang zavaró és szerintem rendellenes, mert korábban nem volt tapasztalható.
Önök találkoztak már ezzel a problémával, illetve mi okozhatja azt, szükség lehet e javításra?
Előre is köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2011-09-27 12:30

Gratulálunk az autóhoz! A hangra sajnos innen a távolból nem tudok magarázatot adni. Nem egyértelmű.

Spexxy | 2011-09-26 21:27

Sziasztok!

A mai napon egy 2003-as Mazda3 1.6 benzin tulajdonosa lettem. Nagyon tetszik az autó, kívül-belül lenyűgöz. Egyetlen problémám van vele, ezért szeretném most ezt megkérdezni. Ha gyújtást adok az autóra, illetve menet közben is egy halk búgó hangot hallok a műszerfal jobb oldala felül. Először olyannak hallottam, mint amikor egy elektromos kütyü áram alatt van, és búg. Most kicsit úgy tűnik, mintha valami kis ventillátor vagy ilyesmi lenne. De ezt meg azért nem értem, mert ki van kapcsolva minden hűtés-fűtés. Csak a külsőlevegő-keringetés ég zölden, illetve a szélvédőre és a lábra menő ábra narancs ledje. Egyébként automata szabályzóval van ellátva. Ilyen hibajelenséggel találkoztatok már, vagy tudtok esetleg tippet adni, hogy mi lehet a baj?

Előre is köszönöm!
Spexxy

k.gyozo | 2011-09-23 10:03

tegnap este óta nem működik a szivargyújtó világítás, illetve a hamutartó világítás.
az lenne a kérdésem, hogy ez izzó probléma lehet, vagy biztosíték?

mazda-auto.hu | 2011-09-23 08:24 vbbalazs részére

Meglepő lehet, de házilag akár fogkrémes polírozás is jó eredményt hozhat. Ronggyal, körkörös mozdulatokkal, kevés vízzel. A bukósisakok plexijére bevált megoldás. A mattulás mértékétől függően autós felületi polírozók (pl. Turtle Wax) is segíthet, illetve a fogkrémes kezelés után érdemes ezzel is bekenni. Erősebb mattulás esetén profi polírozó pasztával lépcsős (több fokozatú van) kezelés, és általában gép szükséges.

vbbalazs | 2011-09-23 06:57

Ez a polírozás mit takar? Van valami speciális anyag, vagy eljárás? Ha nincs akkor mivel és hogyan célszerű polírozni?

mazda-auto.hu | 2011-09-22 09:59 vbbalazs részére

Általában időszakos polírozással meg lehet előzni, de lehet, hogy még most is helyre lehet vele állítani.

vbbalazs | 2011-09-20 19:07

Üdv.
Azután érdeklődnék, hogy van-e tapasztalat arra, hogy az első lámpatest tetején a plexi gondolom a naptól "öregedik, mattul"?
Megoldás? Vagy csak csere?
Igazából nem a fény útjában van, talán így nem probléma.
Előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó