2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tibo | 2011-05-05 12:53 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Sajnos egyik eset sem áll fent, a klímát egyáltalán nem használom, általában egyedül utazom, és a felszereltség része a guminyomás sensor (ennek ellenére rendszeresen ellenőrzöm, és 2.2, 2.3-as nyomáson van).
gumik pedig a gyári méretek (205/50/R17 és 195/65/15 váltó felnivel). Sajnos mindkettővel hasonlóan magas a fogyasztás.
A levegőszűrőt viszont akkor lehet megnézetem, hátha az a baj forrása.
Önöknek milyen tapasztalataik vannak az átlagos fogyasztási tarományról ennél a modellnél (Sport kivitel)?

mazda-auto.hu | 2011-05-05 09:47 Tibo részére

Amennyiben a légkondícionáló folyamatosan terheli a motort, akkor elfogadható az adat. Ehhez hozzájárulhat még rendszeres nagyobb súlyterhelés, alacsony guminyomás, gumiméret-típus, országúton tetőcsomagtartó, eltömődött levegőszűrő..

Tibo | 2011-05-04 22:32

Érdeklődnék, hogy 2010-es, Mazda 3 TX (Benzines 1.6) esetén, normális e az, hogy városban, a legkíméletesebb használat mellett is 10-11 literre jön ki az átlagfogyasztás?
Sajnos nem tudom ez alá vinni, pedig már mindent próbáltam.
Országúton normális tempó mellett (90-100)is 8 fölött fogyaszt, autópályán pedig 9 liter körül (130km/h).
Nem csak a fedélzeti számítógép szerint, hanem hagyományos kalkuációval is. Van valakinek hasonlóan rossz tapasztalata?

mazda-auto.hu | 2011-04-28 10:06 peti007 részére

Ha nincs hibakód akkor nem. Az adalék tartály (korom semlegesítés) ritkábban esedékes feltöltése esetén kell nullázni a tankolás számlálót a gyári szerviz műszerrel.

peti007 | 2011-04-27 23:13

Az igaz hogy olajcsere után ki kell ütni valamilyen szervíz-/hibakódot? 2004-es 1.6-os diesel autóm van?

mazda-auto.hu | 2011-04-26 15:51 Vik8 részére

Klíma ellenőrzést kell végeztetni.

Vik8 | 2011-04-26 14:37 mazda-auto.hu részére

Köszi a választ!

Mi a helyzet abban az estben, ha 23 fok Celsiusnál melegebb van, esetleg ahhoz közeli a hőmérséklet, és elég nagy a különbség (a legminimálisabb hőfokra van állítva a klíma)?

mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:00 Vik8 részére

Ha nem sok a külső hőmérséklet és a megkívánt belső hőmérséklet közötti különbség, és 23C foknál nem magasabb a külső hőmérséklet, akkor ún. takarékos (economy) állásban ki-be kapcsolgathat a klíma. A ventillátor bekapcsolása természetes jelenség.

Vik8 | 2011-04-26 12:05

Sziasztok,

A közelmúltban, ahogy kezdett egyre jobban felmelegedni az idő, elkezdtem használni az autó klímáját(manuális).

Ami furcsaságot észrevettem, hogy a kompresszor alapjáraton 8-10 másodpercenként ki-be kapcsol (a működési és állási időtartam is nagyjából ugyanannyi, azaz kb. 8-10 mp). Amikor a kompresszor bekapcsol, vele együtt a hűtő mögötti venti is bekapcsol - gondolom a menetszél hiánya miatt.
Menet közben ez az időtartam kicsit több, de az arányok ugyanazok.

Ugye ez nem normális, hogy ilyen gyakran ki- és bekapcsol? Mi lehet a baj - kevés a gáz, vagy esetleg rossz termosztát?

Köszi a válaszokat előre is.

mazda-auto.hu | 2011-04-22 08:56 tamassmn részére

Rendkívül változó. Van akinek 40000 km-enként fékbetétet kell cserélni, 80000-nél pedig tárcsát, viszont olyan is van, amikor ennek a háromszorosát bírják az alkatrészek. Vezetési stílus, úthálózat függvénye. Az 1,4-1,6-os esetében 23 mm minimális vastagságig szabályozhatóak a tárcsák, és a gyári ajánlás szerint 2 mm vastagság elérésénél kell cserélni a betéteket.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó