2025. Október 25. Szombat - Bianka
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Lamborghini Aventador LP 750-4 SV.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó










Balázs | 2011-03-31 19:21
Sziasztok!
Le tudná írni nekem valaki, hogy kell szakszerűen leszedni az anyósoldali ajtókárpitot? Nem szeretnék semmilyen bolhát vagy klipszet letörni......
Előre is köszönöm!
Üdv
mazda-auto.hu | 2011-03-31 08:43 peti007 részére
Egyes Mazda3-asokban a féltengely rögzítése kilazulhat a kerékagyban, viszont ez nem annyira surrogó hangban jelentkezik, és nem csak az első elinduláskor hallható.
peti007 | 2011-03-30 23:25 nemesacel részére
Én is nemrégiben vásároltam egy 2004-es 1.6-os dízel 3-ast és én is felfigyeltem a 20km/h környékén jelentkező "surrogó" hangra, valamint érzem a gázpedálon keresztül, hogy valami súrlódik, de mindez csak egyszer fordul elő elindulás után, menet közben nem. Más fórumon olvastam, hogy a féltengely okozhat ilyesmit és nem egyedi eset a 3-asnál, már ha tényleg ugyan ez a jelenség.
Kedves mazda-auto.hu! Tudnak hasonló jelenségről?
peti007 | 2011-03-30 23:25 nemesacel részére
Én is nemrégiben vásároltam egy 2004-es 1.6-os dízel 3-ast és én is felfigyeltem a 20km/h környékén jelentkező "surrogó" hangra, valamint érzem a gázpedálon keresztül, hogy valami súrlódik, de mindez csak egyszer fordul elő elindulás után, menet közben nem. Más fórumon olvastam, hogy a féltengely okozhat ilyesmit és nem egyedi eset a 3-asnál, már ha tényleg ugyan ez a jelenség.
Kedves mazda-auto.hu! Tudnak hasonló jelenségről?
mazda-auto.hu | 2011-03-24 11:42 vbbalazs részére
Ha valaminek megváltozik a hangja, annak oka van. Egy Mazda szervizben viszonylag egyszerűne ellenőrizhető a benzinnyomás. Persze ez nem minden, mert lehet egy még megfelelő nyomást bizosító szivattyú (pumpa) is adhat hangot (tehát cserélni kell), illetve elképzelhető, hogy valami gátolja a szivattyú munkáját, és nem a szivattyúval van gond.
mazda-auto.hu | 2011-03-24 11:38 nemesacel részére
Elképzelhető, hogy az ABS motorja adja a hangot, de ezt így látatalanban nem lehet kijelenteni.
vbbalazs | 2011-03-24 09:54
Tisztelt Szervíz!
Mazda 3 benzin 1.4 üzemanyag szivattyúval kapcsolatos tapasztalatra lennék kíváncsi. Azt vettem észre, hogy gyújtás ráadásakor a szokottnál hangosabb hang hallatszik. Lehetséges, hogy elromlott/elromlik. Alapjáraton is hallható hang. Teljesítménycsökkenést rángatást nem tapasztaltam mostanában, régebben és talán egyszer fordult olyan elő, hogy egyet menet közben rángatott, de annak nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, mert utána minden rendben volt. Válaszát előre is köszönöm.
nemesacel | 2011-03-23 16:19
Tisztelt Szervíz!
Van egy 2008-as nemrég vásárolt 3-as mazdám, ami minden motorindítás és elindulás után ad egy surrogó hangot (gázpedálon mechanikailag érezni is lehet valamit), mikor eléri a 20km/h-t. Tudnának segíteni, mi okozza, illetve komoly probléma-e?
másik kérdés, hogy a váltó picit nyikorog váltáskor: mekkora ráfordítással lehetne-ezt orvosolni, érdemes emiatt szervízbe vinni? (Az autóra elveszett a garancia)
mazda-auto.hu | 2011-03-22 14:06 vbbalazs részére
A Ferodo nem rossz márka, de egy formán belül több különböző anyagú betétet is árulnak-árulhatnak, így nem lehet általánosítani. A gyári tárcsákhoz elsősorban gyári betéteket ajánlok, hétköznapi használat esetén.
mazda-auto.hu | 2011-03-22 14:05 ivicze részére
A két literes lehetett volna az alternatíva. Valahol egyszer olvastam, hogy az USA napi gépkocsi üzemanyag felhasználása valami kimondhatatlanul nagy számú literrel lenne kavesebb, ha minden autó jól beállított guminyomással járna. Éppen ezért tervezik, hogy hamarosan kötelező lesz minden új autóban a nyomásszenzor, mely tájékoztatja a vezetőt, ha csökken a nyomás a gumikban.