2025. Október 24. Péntek - Salamon

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Vik8 | 2011-05-11 12:58 Tibo részére

Igazán nincs mit, csak gondoltam megosztom ezt az infót.

Esetleg az abroncstémával kapcsolatban, nincs ötleted?

Szervo okozhat-e ilyet?

Már nem tudom mit csináljak, 4x voltam centíroztatni a gumikat.

Nem tudok mire gondolni, csak arra hogy a felnivel van valami kehe.

Tibo | 2011-05-10 09:11 Vik8 részére

Szia!

Köszi az adatot, én azt olvastam sok helyen, hogy bár az új Mazda 3-ban a nyomaték csökkent (0-100km +1mp), a fogyasztás viszont emelkedett. Egyébként ha jól tudom, a motor az szinte ugyanaz, csak a hangolás más. Gondolom károsanyagkibocsátásban nagyon jó az új 3-as. Csak a többi paraméter lett rosszabb.
Ezért lennék kiváncsi elsősorban új M3 tulajok véleményére.

Vik8 | 2011-05-09 12:44

Sziasztok!

Korábban írtam erre a fórumra gumiabroncsokkal kapcsolatban (2011-04-10, 21:35), mint kiderült a cenztírozás nem volt megfelelő - de lehet, mégsem.

A hétvégén tetettem új abroncsokat a gyári alufelnire. Megint azt vettem észre, hogy X km/h sebességnél ráz a kormány. Eszméletlen. Szóval megfigyeltem, hogy igazából a felnik átrakása (előről hátra) és az újracentírozás "oldotta" meg a gondot. Most az abroncs cserével újra előre kerültek a hátsó felnik, és megint érzékelhető a rázkódás. Nem hiszem, hogy a centírozás lenne a rossz, ugyanazon a gépen centírozták a gumikat, mint amikor a problémámat "orvosolták", és centír után még ellenőrizve is lett hogy megfelelő-e a centírozás.

Arra gyanakszom hogy valamelyik felni a ludas. Vele lehet valami (engem az is zavar pl. hogy amikor centírozzák a kerekeket, elég alacsony fordulaton pörgetik meg).

Van valami mód arra, hogy meg lehessen nézni a felniket, hogy esetleg nem ütnek-e?

Vik8 | 2011-05-09 12:32 Tibo részére

Hello,

Nekem egy 2006-os 1.6-os Mazdám van. Nem tudom, mennyire tér el a két Mazda motorja egymástól, talán annyira nem - láttam, hogy hasonló teljesítményre képesek (1.6 / 77kW / 105 LE). Vegyesen használom, megyek vele pályán is, városban is. Igaz nem száguldozom vele, kíméletes vezetés mellett eddig legkevesebb ~7 liter fogyasztás jött ki (klíma használata nélkül, 195/65 R15-ös gumik mellett).

Nem tudom, ez mennyire lehet mérvadó, csak infót szerettem volna adni.

Tibo | 2011-05-05 21:42 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, nagyon érdekelne mások tapasztalata!

mazda-auto.hu | 2011-05-05 15:51 Tibo részére

Nem panaszkodtak rá eddig ügyfelek, így nincsenek adataink. Ha lesz lehetőségem, rá fogok kérdezni a kötelező szervizeléseknél.

Tibo | 2011-05-05 12:53 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Sajnos egyik eset sem áll fent, a klímát egyáltalán nem használom, általában egyedül utazom, és a felszereltség része a guminyomás sensor (ennek ellenére rendszeresen ellenőrzöm, és 2.2, 2.3-as nyomáson van).
gumik pedig a gyári méretek (205/50/R17 és 195/65/15 váltó felnivel). Sajnos mindkettővel hasonlóan magas a fogyasztás.
A levegőszűrőt viszont akkor lehet megnézetem, hátha az a baj forrása.
Önöknek milyen tapasztalataik vannak az átlagos fogyasztási tarományról ennél a modellnél (Sport kivitel)?

mazda-auto.hu | 2011-05-05 09:47 Tibo részére

Amennyiben a légkondícionáló folyamatosan terheli a motort, akkor elfogadható az adat. Ehhez hozzájárulhat még rendszeres nagyobb súlyterhelés, alacsony guminyomás, gumiméret-típus, országúton tetőcsomagtartó, eltömődött levegőszűrő..

Tibo | 2011-05-04 22:32

Érdeklődnék, hogy 2010-es, Mazda 3 TX (Benzines 1.6) esetén, normális e az, hogy városban, a legkíméletesebb használat mellett is 10-11 literre jön ki az átlagfogyasztás?
Sajnos nem tudom ez alá vinni, pedig már mindent próbáltam.
Országúton normális tempó mellett (90-100)is 8 fölött fogyaszt, autópályán pedig 9 liter körül (130km/h).
Nem csak a fedélzeti számítógép szerint, hanem hagyományos kalkuációval is. Van valakinek hasonlóan rossz tapasztalata?

mazda-auto.hu | 2011-04-28 10:06 peti007 részére

Ha nincs hibakód akkor nem. Az adalék tartály (korom semlegesítés) ritkábban esedékes feltöltése esetén kell nullázni a tankolás számlálót a gyári szerviz műszerrel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó