2025. Október 28. Kedd - Simon

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Vik8 | 2010-10-12 14:22 mazda-auto.hu részére

Ha akkora baj lenne, akkor a szervízben is mondták volna, hogy ki kell cserélni a tőkéket, igaz (csak hogy nyugtassam magam)?

Ebben motorban ezek szerint lépcsőa aljvastagságú szeleptőke van?

mazda-auto.hu | 2010-10-12 12:37 Vik8 részére

Ha valóban szelep hangja van, akkor igen.

Vik8 | 2010-10-12 10:46 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen köszönöm a kimerítő válaszokat!

Tehát, ha jól értem, akkor meg kellene nézetni a hézagokat, és ennek megfelelően cseréltetni kellene a szeleptőké(ke)t/emelőtőké(ke)t?

vbbalazs | 2010-10-11 21:27 mazda-auto.hu részére

Köszönöm az infót.

VB

mazda-auto.hu | 2010-10-11 14:22 Vik8 részére

1. A szelephézag azért szükséges, mert a viszonylag hosszú szelepek hőtágulása nagyobb, mint az őket csak részlegesen körülvevő alkatrészeké. Így ha hidegen nincs hézag, akkor melegen nem zárna a szelep. Szóval az 1,4i-1,6i Mazda3 esetében emelőtőkés megoldásúak a szelepek. Más megoldásoktól eltérően itt nem hézagoló lapkákat kell elhelyezni az emelőtőkében, hanem a megfelelőméretű emelőtőkét kell alkalmazni. Tehát ha túl nagy a szelephézag, akkor a gyári hézag és a fennálló hézag közötti különbséget hozzá kell adni az adott szelep felett található tőke méretéhez, majd olyat kell rendelni.

2. A zajszint csökkentése miatt valóban ilyen filcszerű anyagot alkalmaz a Mazda. Úgy vannak vele, ha alatta nem sérül az alvázvédelem, akkor nincs jelentősége, hogy lassabban szárad a filc.

Vik8 | 2010-10-11 12:40 mazda-auto.hu részére

A hétvégén felnyitott motorháztetőnél kezdtünk el hallgatózni...Innen figyelve kissé másképp hallatszottak a hangok a motorból. Amikor a motorolaj betöltő nyílás és a szélvédő közötti résznél füleltünk, felismerhetővé vállt a hang.
Ez sajnos szelephang. Ami egyre nyilvánvalóbbnak tűnt, mikor enyhe gázadás után visszaesett a motor fordulata, és tisztán, erősebben kivehetővé vállt a hang.
Felmelegedett motornál is hallható, csak nem annyira, illetve gondolom a motorháztető jobban 'megfogja' ezt a hangot. Így közelebbről figyelve a kopogásra jobban hasonlítható. Úgyhogy nem is próbáltunk spray-zni semmit sem. Lehet ez ellen tenni akkor valamit?
Egy korábbi hozzászolótól (Tommi) hallottam, hogy állítólag nem hidrotőkés megoldású a szelephézag szabályozása (M3 1.6 Sport benzines /MZR? motor/). Csupán kíváncsiságból szeretném megkérdezni, hogy hogyan van ez megoldva akkor?

Illetve lenne egy másik kérdésem is. A hátsó kerékdobban milyen dobbélés van, milyen anyagból kell/kellene lennie? A hétvégén, autómosás közben figyeltem fel rá, hogy olyan érdekes, mintha durva szövetszerű anyagból lenne. Lehetséges ez?

mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:02 fnorbi részére

Inkább szkennelve küldenék egy akkor felszereltségi listát. A varga@mazda-auto.hu-ra várom az email címet.

mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:01 vbbalazs részére

Mobil Mobilube SHC 75w-90, illetve Agip ROTRA LSX 75w-90-et.

fnorbi | 2010-10-08 18:32

Tisztelt Mazda-Autó!

Szeretnék információt kérni az előző Mazda3 sedan (2006.06 - 2009) felszereltségeiről (CE-TE-TX-TX Plus esetlegesen Activ Plus).
Van erről információjuk?

Válaszukat előre is nagyon megköszönném.
üdvözlettel: Norbi

vbbalazs | 2010-10-08 17:04

Tisztel Mazda-Autó!

Arra szeretnék választ kapni, hogy Mazda 3 1.4 benzines manuális váltósba milyen típusú/márkájú váltóolajat használnak?
Válaszukat előre is köszönöm: VB

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó