2025. December 15. Hétfő - Valér
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Nem lesz utódja az RX-8-nak?
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
A Mazda6 figyel.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2010-10-13 08:35 mamba részére
Csak magyarázatként annyit tennék hozzá, hogy ha a Mazda3 motorját betennék a korábbi 323-asodba, akkor még kevesebbet fogyasztana a 323-as. Sajnos hiába jobb hatásfokú a hajtáslánc és kisebb a légellenállás az új Mazda3 esetében, a nagyobb tömeg, több elektronika miatt ezek az előnyök vegyes használatban (!!!) nem okoznak mérhető előrelépést. A régi motorral viszont többet fogyasztana, mint most így.
tommi | 2010-10-12 21:59 mamba részére
Nagy javulásban ne reménykedj, a könyv szerinti gyári adatokat sosem fogja elérni (illetve írhatnám, hogy meg lehet oldani, de úgy senki sem vezet). Az én tapasztalataim alapján normál használat mellett az átlagfogyasztás nem megy 7,5 liter alá, 1,6-os benzines motor esetén. Aggódni akkor kellene, ha bőven 8 liter fölé megy (9-10 liter).
mamba | 2010-10-12 21:00
Tisztel mazda-autó!
Van egy 2009-ben gyártott 2010-ben vásárolt Mazda3 TX-em amelyben 6 e. km van. Kicsit elégedetlen vagyok a fogyasztásával.
Ugyanis kb.7.7 l/100km eszik vegyes használatban s nincs nagy talpam. Kérdésem a következő: ez az Önök tapasztalati szerint megfelelő-e, vagy ha egy kicsit több km lesz benne ez fog-e kedvezőbb irányba elmozdulni.
/Azok kommentjét is szívesen veszem akiknek e téren van már tapasztalata M3 terén./
(323-om jobban fogyasztott).
mazda-auto.hu | 2010-10-12 16:06 Vik8 részére
Maradjunk akkor abban, hogy valószínűleg mondták volna. :-)
Vik8 | 2010-10-12 14:22 mazda-auto.hu részére
Ha akkora baj lenne, akkor a szervízben is mondták volna, hogy ki kell cserélni a tőkéket, igaz (csak hogy nyugtassam magam)?
Ebben motorban ezek szerint lépcsőa aljvastagságú szeleptőke van?
mazda-auto.hu | 2010-10-12 12:37 Vik8 részére
Ha valóban szelep hangja van, akkor igen.
Vik8 | 2010-10-12 10:46 mazda-auto.hu részére
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő válaszokat!
Tehát, ha jól értem, akkor meg kellene nézetni a hézagokat, és ennek megfelelően cseréltetni kellene a szeleptőké(ke)t/emelőtőké(ke)t?
vbbalazs | 2010-10-11 21:27 mazda-auto.hu részére
Köszönöm az infót.
VB
mazda-auto.hu | 2010-10-11 14:22 Vik8 részére
1. A szelephézag azért szükséges, mert a viszonylag hosszú szelepek hőtágulása nagyobb, mint az őket csak részlegesen körülvevő alkatrészeké. Így ha hidegen nincs hézag, akkor melegen nem zárna a szelep. Szóval az 1,4i-1,6i Mazda3 esetében emelőtőkés megoldásúak a szelepek. Más megoldásoktól eltérően itt nem hézagoló lapkákat kell elhelyezni az emelőtőkében, hanem a megfelelőméretű emelőtőkét kell alkalmazni. Tehát ha túl nagy a szelephézag, akkor a gyári hézag és a fennálló hézag közötti különbséget hozzá kell adni az adott szelep felett található tőke méretéhez, majd olyat kell rendelni.
2. A zajszint csökkentése miatt valóban ilyen filcszerű anyagot alkalmaz a Mazda. Úgy vannak vele, ha alatta nem sérül az alvázvédelem, akkor nincs jelentősége, hogy lassabban szárad a filc.
Vik8 | 2010-10-11 12:40 mazda-auto.hu részére
A hétvégén felnyitott motorháztetőnél kezdtünk el hallgatózni...Innen figyelve kissé másképp hallatszottak a hangok a motorból. Amikor a motorolaj betöltő nyílás és a szélvédő közötti résznél füleltünk, felismerhetővé vállt a hang.
Ez sajnos szelephang. Ami egyre nyilvánvalóbbnak tűnt, mikor enyhe gázadás után visszaesett a motor fordulata, és tisztán, erősebben kivehetővé vállt a hang.
Felmelegedett motornál is hallható, csak nem annyira, illetve gondolom a motorháztető jobban 'megfogja' ezt a hangot. Így közelebbről figyelve a kopogásra jobban hasonlítható. Úgyhogy nem is próbáltunk spray-zni semmit sem. Lehet ez ellen tenni akkor valamit?
Egy korábbi hozzászolótól (Tommi) hallottam, hogy állítólag nem hidrotőkés megoldású a szelephézag szabályozása (M3 1.6 Sport benzines /MZR? motor/). Csupán kíváncsiságból szeretném megkérdezni, hogy hogyan van ez megoldva akkor?
Illetve lenne egy másik kérdésem is. A hátsó kerékdobban milyen dobbélés van, milyen anyagból kell/kellene lennie? A hétvégén, autómosás közben figyeltem fel rá, hogy olyan érdekes, mintha durva szövetszerű anyagból lenne. Lehetséges ez?