2025. Május 13. Kedd - Szervác
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
MOTOROLAJ 1-4.
Az APEX éltömítések evolúciója.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
vbbalazs | 2010-10-11 21:27 mazda-auto.hu részére
Köszönöm az infót.
VB
mazda-auto.hu | 2010-10-11 14:22 Vik8 részére
1. A szelephézag azért szükséges, mert a viszonylag hosszú szelepek hőtágulása nagyobb, mint az őket csak részlegesen körülvevő alkatrészeké. Így ha hidegen nincs hézag, akkor melegen nem zárna a szelep. Szóval az 1,4i-1,6i Mazda3 esetében emelőtőkés megoldásúak a szelepek. Más megoldásoktól eltérően itt nem hézagoló lapkákat kell elhelyezni az emelőtőkében, hanem a megfelelőméretű emelőtőkét kell alkalmazni. Tehát ha túl nagy a szelephézag, akkor a gyári hézag és a fennálló hézag közötti különbséget hozzá kell adni az adott szelep felett található tőke méretéhez, majd olyat kell rendelni.
2. A zajszint csökkentése miatt valóban ilyen filcszerű anyagot alkalmaz a Mazda. Úgy vannak vele, ha alatta nem sérül az alvázvédelem, akkor nincs jelentősége, hogy lassabban szárad a filc.
Vik8 | 2010-10-11 12:40 mazda-auto.hu részére
A hétvégén felnyitott motorháztetőnél kezdtünk el hallgatózni...Innen figyelve kissé másképp hallatszottak a hangok a motorból. Amikor a motorolaj betöltő nyílás és a szélvédő közötti résznél füleltünk, felismerhetővé vállt a hang.
Ez sajnos szelephang. Ami egyre nyilvánvalóbbnak tűnt, mikor enyhe gázadás után visszaesett a motor fordulata, és tisztán, erősebben kivehetővé vállt a hang.
Felmelegedett motornál is hallható, csak nem annyira, illetve gondolom a motorháztető jobban 'megfogja' ezt a hangot. Így közelebbről figyelve a kopogásra jobban hasonlítható. Úgyhogy nem is próbáltunk spray-zni semmit sem. Lehet ez ellen tenni akkor valamit?
Egy korábbi hozzászolótól (Tommi) hallottam, hogy állítólag nem hidrotőkés megoldású a szelephézag szabályozása (M3 1.6 Sport benzines /MZR? motor/). Csupán kíváncsiságból szeretném megkérdezni, hogy hogyan van ez megoldva akkor?
Illetve lenne egy másik kérdésem is. A hátsó kerékdobban milyen dobbélés van, milyen anyagból kell/kellene lennie? A hétvégén, autómosás közben figyeltem fel rá, hogy olyan érdekes, mintha durva szövetszerű anyagból lenne. Lehetséges ez?
mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:02 fnorbi részére
Inkább szkennelve küldenék egy akkor felszereltségi listát. A varga@mazda-auto.hu-ra várom az email címet.
mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:01 vbbalazs részére
Mobil Mobilube SHC 75w-90, illetve Agip ROTRA LSX 75w-90-et.
fnorbi | 2010-10-08 18:32
Tisztelt Mazda-Autó!
Szeretnék információt kérni az előző Mazda3 sedan (2006.06 - 2009) felszereltségeiről (CE-TE-TX-TX Plus esetlegesen Activ Plus).
Van erről információjuk?
Válaszukat előre is nagyon megköszönném.
üdvözlettel: Norbi
vbbalazs | 2010-10-08 17:04
Tisztel Mazda-Autó!
Arra szeretnék választ kapni, hogy Mazda 3 1.4 benzines manuális váltósba milyen típusú/márkájú váltóolajat használnak?
Válaszukat előre is köszönöm: VB
mazda-auto.hu | 2010-10-08 09:10 Vik8 részére
Arra szíjra ami kívülről látható. Például féktisztítóra.
Vik8 | 2010-10-07 13:02 mazda-auto.hu részére
Konkrétan melyik szíjjra tetszik gondolni? Kívülről, bontás nélkül én eddig csak egy szélesebb szíjjat láttam szemből a motor bal oldalan (Mazda 3 1.6 2006). És milyen aerosolt lehetne használni? Tudna/tudnál mondani egy konkrét típust? Köszi!
mazda-auto.hu | 2010-10-07 12:26 Vik8 részére
A távolból nem tudom sajnos a hangot megítélni. Esetleg érdemes lenne hidegindítás után járó motornál valamilyen elpárolgó aerosol spray-jel fújni a hosszbordás ékszíjat, hátha változik a hang. Sokszor hihetetlenül fémes hangot tud adni egy-egy használt ékszíj.