2025. Május 12. Hétfő - Pongrác
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Újabb Mazda RX-7 pletyka
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
Szacsi | 2010-04-28 15:04
Örök hála! Kösz szépen :)
GuMi | 2010-04-28 14:42
Ha tudsz angolul, a
http://www.torontomazda3.ca/forum/showthread.php?23091-Mazda-3-Owner-s-Manuals-Online
címről letöltheted!
Üdv.
Szacsi | 2010-04-28 14:17
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit! A héten végre én is Mazda 3 tulaj lettem, hosszú nézelődés után megvettem első Mazdámat :) (2003-as Mazda 3 Sedan 1.6 TX, benzines).
Sajnos az autóhoz nem adtak semmilyen műszaki leírást/használati utasítást. Szeretném pontosan megtudni, hogy mit ír a könyve, mit mikor kell cserélni stb. Tudnátok abban segíteni, hogy honnan lehet ilyesmit letölteni?
Előre is köszi!
GuMi | 2010-04-21 11:42
Köszönöm szépen a segítségedet. Szívesen vinném hozzátok a kocsit, de sajnos túl messze vagytok.
A kapcsirajzba nem tudtam beletekinteni, de megmutatták a startrelét, hogy azon mérjek feszt, ha megint nem indul. No meg sűrűn imádkozzak :)))
Még egyszer köszi, és szép napot!
mazda-auto.hu | 2010-04-21 10:58 GuMi részére
Ezt majd az adott szerviz kapcsolási rajz alapján meg tudja mondani, hiszen típusonként változó, hogy a vezérlőegység mely parancsait tiltja az indításgátló zárása.
GuMi | 2010-04-20 10:06
Köszi! Beteszem a baseballütőt is :)) (ez csak vicc!).
Gondolom, erre gyanakodtak a szervízben is, azért kapták le az önindítót. De a benzinpumpa zümmögésének elmaradása meg szerintem inkább a gyújtáskapcsoló vagy inmobilizer hibájára utal. Külön kontaktus kapcsolja a gyújtáskapcsolón a benzinpumpát? Az is átmegy az inmobilizeren?Annak már akkor zümmögni kell, amikor a gyújtást ráadom, de még nem indítózok.
Bocs, hogy sokat kérdezek, de szeretnék alaposan felkészülni a következő "előfordulásra".
mazda-auto.hu | 2010-04-20 09:49 GuMi részére
Az önindítónak például nincs hibakódja. Elképzelhető, hogy az önindító behúzótekercse pl. néha megszorul. De ezt is, és mást is ki lehet szűrni azzal, hogy eljut-e addig az áram indítózáskor? Szintén egyszerű a bendix hibáját azzal kiszűrni, hogy nem induláskor egy rúddal meg kell kocogtatni, ez hatásosabb, mint sebességben mozgatni az autót. Ha ezek után indul, akkor nem kell tovább keresgélni.
GuMi | 2010-04-20 09:11
Köszönöm a gyors választ! Persze rajz, vagy a vezetékszín ismerete néálkül valóban nagyon nehéz megtalálni a helyszínen e megfelelő pontokat, de mire beér a kocsi a szervízbe, mindig megjavul, a szervíz meg nem jön ki (főleg hétvégén) a helyszínre. Ez így a huszonkettes csapdája. Legutóbb egy 6-hetes és egy 3 éves gyerekkel maradtam benne a slamasztikában (a picit a kocsiban kellett megszoptatni), nyáron szeretnék görögországba menni a nagyobbikkal, de ha ott kint makacsolja meg magát a kocsi, igencsak bajban leszek!
Nem kellene ilyenkor hibakódnak megjelenni (az elfordítást érzékeli a gyújtáskapcsoló, mert a rádiót elhalványítja)?
mazda-auto.hu | 2010-04-20 08:56 GuMi részére
Valószínűleg gyújtáskapcsoló, vagy indításgátló vevő hiba. Amikor nem indul le kellene mérni, hogy indítózás állásban meddig van áram a rendszerben. Az így leírva egyszerűen hangzik, de ahogy az önindítótól megyünk visszafele a gyújtáskapcsoló "irányába", úgy egyre nehezebb a megfelelő pontokat megtalálni kapcsolási rajz nélkül.
GuMi | 2010-04-20 08:24
Tisztelt Mazda-Autó!
2006-os sport TE Mazda3 kb. 3 hete, majd most ismét nem indult. Indítókulcs elfordításánál nem hallom a benzinpumpa zümmögését, és nem indul az önindító, de műszerfalon a jelzőklámpák a szokásosak, és a rádió kijelzője is elhalványul. A szervízbe szállítás közben a tréleren a pótkulcsos próbálkozás is sikertelen volt. A szervízben letéve a szombaton éppen túlórázó szerelő megbikázta, és rögtön indult. Két nap múlva vittük vissza az általa ajánlott akkucserére (bár nekem gyanús volt, hogy nem akkuhiba, mivel nem a reggeli garázsból indulásnál, hanem a piaci bevásárlás után makacsolta meg magát). Most péntek délután ugyanez történt (az előző szombaton reggel volt), ugyanabban a parkolóban, kb. 100m-el arrébb. A MES trailerese ugyanaz volt, a helyszínen rátett egy másik akkut, de természetesen az nem segített. Sebességbe tettük, és picit megmozgattuk a kocsit, de hiába. A szervízben hétfőn reggel megint egyből indult (most bika nélkül próbálták). Levették az önindítót, de nem találtak problémát.
Van-e valami tipp? Mit kellene megnéznem, ha megint előjön a hiba(elektoműszerész vagyok, a kéziműszerem van)?
Előre is köszönöm a segítséget.