2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Toad | 2010-01-03 18:17

Sziasztok!
Az idén szeretnék vásárolni egy használt autót és Mazda 6 ra gondoltam. A főnökömnek is egy 2003 as évjáratú dízelje van és azóta a kötelező dolgokon kívül nem nyúlt hozzá, és ez tetszik egy autóban.

A kérdésem az lenne hogy: nektek mik a tapasztalataitok a 2.0 dízellel?
mik a típushibái a modellnek és mennyire borsosak az alkatrészek árai?
Nekem most egy peugeot 406 osom van és mazdára cserélnék sajnos csak egy használtra telik, de nem szeretnék befürödni és ezért kérdezlek benneteket tulajdonosokat mi a véleményetek?
Negatív és pozitív tapasztalatokat szívesen fogadok itt vagy a toad6@freemail.hu címen is.
Előre is köszönöm Gyuri

lippel | 2010-01-03 12:50

A nagynyomású szivattyú szelepével tömegesen akadnak gondok.
Beszéltem a Mazda Motor Hungary képviseletében egy "nemtörődöm" munkatárssal, aki azt a szerintem valótlan állítást próbálta bizonygatni, hogy egész Európában csak a magyarországi Mazda 6-okkal van szelepprobléma a nem megfelelő minőségű és szennyezett gázolaj használata miatt.
Az enyém 2004.08. havi, csak Shell és Mol olajat tankoltam bele (egyetlenegyszer Lukoilt-de az is hivatalos benzinkúton történt itt M.o-on).
Erősködött a fazon, hogy csak a magyarok tankolnak bele rossz olajat, ezért a Mazda Corp. nem hívja vissza ezek miatt a problémák miatt az autókat.
Én most fogom cseréltetni a szelepet, kifizetem, majd csendesen indítok egy pert a Mazda Motor Hungary ellen.

Haji | 2010-01-02 14:57 Oszi részére

Hát... nem az első, hogy nem azt írod, amit én valójában írtam. De nem haragszom. Nem te vagy az egyetlen ilyen ebben az országban. Viszont hatalmas szerencse, hogy írásban a csúsztatásnak nem sok értelme van, könnyen ellenőrizhető.
És azért írtam neki 20(!)-25-t, mert nem tudom, hol venné meg.

szalmazs | 2010-01-02 12:25

Köszi oszi. Ha a mazda-autoek ki cserelik akkor beszelek veluk.
Udv.

budag | 2010-01-02 11:49

Üdv Oszi.
Szerinted nekem is ez lehet a problémám, mert nekem alapjáraton szépen egyenletesen ketyeg.A másik fórumon azt írta valaki hogy ez a jelenség a főtengely felső állást jelző szenzor hibája, amitől téves jelet ad.Még annyit tapasztaltam, hogy az üzemanyagszűrőben nem megfelelő lehet a nyomás, mert a tetején a pumpa alapjáraton felpuhul, majd a gázadás lenyomásakor megáll.

Oszi | 2010-01-02 06:54 szalmazs részére

kb 40-50e ft a szelep es akar en is betudodm szerzni neked ,de akar mazda-autoek is es ok ki is cserelik neked.

Japan BluePrint a mi draga vez szettunk es a szij is gyari beszalitotol szarmazik azert olyan draga.es te csak a szijat irtad 25eFt-ra.Nem befosatni akartam,de a teny az teny.

szalmazs | 2010-01-01 22:13

Sziasztok!
Mazda 6 2003-as 120le dizel kombi, idonkent teljessen el megy az alapjarat. Olvastam a forumon hogy ez gyakori hiba a pumpaban az egyik szelep az oka. Mennyibe kerulne a javitas?

budag | 2009-12-31 18:53 pierke részére

üdv. A műszerfal bal alsó sarkában a vizhőfok jelző mellett jobbra egy piros ikon.

pierke | 2009-12-31 18:50 budag részére

bocs de neked hol van vízleválasztó visszajelződ?

budag | 2009-12-31 16:27

Üdv mindenkinek.
Én egy 2

3-as mazda 6 kombi dízel (120 le) boldog tulajdonosa voltam ezidáig. Sajnos a megbízhatósága előttem kissé megingott. Kérlek segítsetek hogy mi lehet vele. Én 10000 kilométerenként cseréltetek olajat és az összes szűrőt. A jövő hétre terveztem ismét a szervizet, de idő előtt el kezdett világítani a vízleválasztó visszajelzője. ég aznap leengedtem a vizet a szűrőből, de másnap a motor menet közben megállt.Újraindításra ismét elindult. Mivel éreztem hogy kissé rángat és még párszor leállt ezért soron kívül kicseréltettem a szűrőt és a benne lévő üzemanyagot felfrissítettem a ÖMV "szuper" naftájával. A szűrőcsere után 2 nappal ismét ugyanezt a leállást produkálta (és azóta is). A motor hirtelen megáll, majd a második, harmadik indítást követően beröffen. Alapjáraton szépen ketyeg, de terheléskor fordulaton meleg motorral is néha megáll. Majd van úgy hogy akár 20 km-et is elmegy hibátlanul, de másnap reggel ugyanezt csinálja. Sajna ezt egy hete kezdte el és az ünnepek miatt nem találok megfelelő szerelőt. Kérdésem hogy van még másik előszűrő is benne ami eltömődhetett, vagy lehet gyári hibás a szűrő? Ha mindig újraindul és többnyire veszi is a fordulatot lehet a tápszivattyú hibája?
Nektek BUÉK
(nagyon színvonalas a fórum és ezért fordulok hozzátok tanácsért)Köszönöm


Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó