2025. Május 13. Kedd - Szervác
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
MOTOROLAJ 1-4.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
Újabb Mazda RX-7 pletyka
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
Mazdatuning | 2006-11-27 14:23
flevai! Köszi! Azóta bennt van a filter :) Le tudnád írni azt a technikát, amit említettél? Pontosan mit kell kiszerelni a légszûrõházból? Elõre is köszi!
mazda-auto.hu | 2006-11-21 08:14
Valójában ezzel a motorral kapcsolatban nem beszélhetünk semmilyen típushibáról. Láncmeghajtású vezérléssel rendelkezik, amit 240000km-nél kell ellenõrizni. Tény ez a motorunk a legkényesebb az olajszint ellenõrzés szempontjából. Érdekes módon ebben a legkevesebb a motorolaj mennyisége, így az olajszint kismértékû csökkenése is túl magas olajhõmérsékletekhez vezet, amely után szinte hatványozottan nõ az olaj fogyása. Ezért a Mazda 2.3 benzines motor rendszeres olajszintellenõrzése és az olajszint maximumon tartása különösen fontos. Szívünk szerint ebben a motorban 15000km-enként cserélnénk az olajat. Ha tiszta az autó "elõélete", akkor ennyi.
markmito | 2006-11-20 22:08
a napokban szeretnék vásárolni egy használt 2,3 GT mazdát, 3 éves, és 100e km van benne. a kérdésem pedig az lenne, h egy ilyen motor mennyire megbízható, illetve a benzinesek között a 2,3-as motor mennyire strapabíró? volt-e esetleg ilyen motorral jellemzõ problémátok?
megtisztelõ válaszotokat elõre is köszönöm!
flevai | 2006-11-15 09:30
Nekem is egy 136-os mazdám van, szintén optimalizált chippel és K&N-nel. Ez már a sokadik ilyen autóm, bár ez az elsõ mazda.
1-2 tapasztalat:
A K&N nem bántja a motort, nekem eddig mindegyik elment 240-250 ezret és ezek Peugeot-ok voltak. A 406 2.2 Hdi-nél nálam is jelentkezett a remegés, de amikor beletettem a sportlégyszûrõt akkor megszûnt. Valszeg a levegõ volt kevés neki. A mazdánál találtam mégegy problémát: a légszûrõ ház elég furmányosan van kialakítva, egy terelõ lemez szinte teljesen elállja a levegõ útját. Külföldi mazdás fórumon olvastam, hogy ha ezt kiszereljük belõle akkor egy kicsit "hirtelenebb" lesz a gázreakció. Megcsináltam és tényleg!
Még annyit, hogy az én kocsimat egy idõs úrtól vettem kb. 70000-rel, de kellett neki 1-2 hónap, és jónéhány flakon tisztító folyadék mire észhez tért.
mazda-auto.hu | 2006-11-08 08:10
Valószínûleg nem okoz károsodást.
Mazdatuning | 2006-11-07 17:03
Nem, sajnos, nem adnak hozzá, azt is vásárolni kell plusz jópárezer forintért (tisztító folyadék és olaj)...
Szóval akkor a remegés csupán kellemetlenség, nem okozhat komoly károsodást az autóban?
mazda-auto.hu | 2006-11-07 16:35
Most vettük észre a legelsõ választ. A takarító szett nélkül szerintünk gyakorlatilag cserés a K&N is minimum az elõírt gyári intervallumokban. Nem is értjük, anélkül miért árulják, vagy az értékesítõ hely vállal szûrõ takarítást, olajzást?
mazda-auto.hu | 2006-11-07 16:30
A Mazda6 dízel motorokban munkaütemenként akár kilenc különbözõ alkalommal is lehet üzemanyagbefecskendezés. Ennek egyik célja a kultúrált mûködés. Nyilván ha ennyire összetett valaminek a mûködése, azt nem nehéz elkalibrálni. Valamit-valamiért. Az elõzõ válaszunkhoz még annyit, hogy nem a nagynevû K&N termékeit akartuk leminõsíteni, de a fizika az fizika.
Mazdatuning | 2006-11-07 16:10
(a rezonancia csak a gázadás utáni pár pillanatban 1300-1800as fordulatig érezhetõ, onantól szépen simán pörög a motor)
Mazdatuning | 2006-11-07 16:09
Ja és még valami. Említettem, hogy chiptuningos a kocsi (optimalizált, nem pboxos), és egy gond van vele, hogy alacsony fordulatszámról 1300-1400 r/m nél ha erõssebb gázt adok van egy kicsit érezhetõ rezonancia. A tuningosok mondták, hogy akkor ezen a tartományon hangolnak a tuningon és megoldóthat a probléma. Önök szerint mi okozhatja a rezonanciát? Káros lehet ez így, ha nem lessz visszavéve a teljesítménybõl? Elõre is köszi!