2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2013-11-18 15:30 EnergieLaczy részére

 Hello! EnergieLaczy!

 

Nem most csináltam a felújítást, de a dokumentálásomból előszedtem a dolgokat.

Gyári szám, vagyis ami a szimmeringen volt: NOK AW8679E

belső: 20mm
külső: 34mm

 

szélesség 8mm
Úgy tudom van gyáriban is, komplett szettben, tehát nem csak ez van benne, hanem más tömítések is.

gygeri | 2013-11-18 15:16

 koszonom a segitseget. A kuplung pedalnal nyikorog ugyhogy megprobalom bezsirozni. Koszonom a tippet.

dana | 2013-11-18 14:50 gygeri részére

 Hello gygeri!

 

A nyikorgás a pedál résztől jön? Ha igen, akkor befekszel a lábtérbe és be kell zsírozni a kuplungpedál mechanikáját, ahol a rugó is van. 

mazda-auto.hu | 2013-11-18 14:05 herr68 részére

 Mi 0w-30-es motorolajat használunk ezekhez az autókhoz, és nem jellemző az olajfogyasztás. Persze ha egy motor fogyasztja a 40-es melegoldali jelzésű motorolajat, akkor a valamivel hígfolyósabb 30-ast is fogja, de nem törvényszerű, mert az olaj egyéb jellemzői is fontosak. Egyébként 6000 km/1 liter nem számít magas olajfogyasztásnak. Ezek a motorok elsősorban a szelepszár szimeringek avulása miatt kezdenek olajat fogyasztani, de ez sem törvényszerű. Hidegindítás után minden motor az alapjárati fordulatszám felett üzemel egy ideig. 

mazda-auto.hu | 2013-11-18 14:00 farkasapo85 részére

 Zárókupak nélkül nem érdemes közlekedni, mert ilyen következményekkel jár. Amit javasolni lehet, hogy a fényszóró szétszerelésével egy bontott projektort kell átszerelni a lámpatestbe. Vállalunk ilyesmit. 

mazda-auto.hu | 2013-11-18 13:57 gygeri részére

 Nem csereszabatos a két turbó.

A kuplung esetében elsősorban a kiemelő villa, illetve a kinyomócsapágy akadályozott mozgására lehet gondolni. Ez általában csak a váltó leszerelésével orvosolható, de az nagyobb lélegzetű munka, így akkor már célszerű felkészülni, hogy esetleg a tengelykapcsoló elemeit is cserélni kell, vagy lehet.

farkasapo85 | 2013-11-18 12:28

Tisztelt Mazda-Auto!
 
2007.09. havi Mazda 6-os birtokosa vagyok, mely gyárilag xenon lámpával szerelt. Nagyjából egy éve kicseréltettem a xenon izzókat, mert nem láttam velük rendesen. Akkor, ha a ködlámpához viszonyítottam a fényerejét, szinte egyforma volt.
Most, hogy hamarabb sötétedik és többet vezetek sötétben, újból észrevettem, hogy halványan világít. Megmérték a fényerőt és az egyik oldalon közel 3000 lumen, míg a másik oldalon kb 1800 lument mértek.
Megmutattam szerelőnek, szerinte be van mattulva a projektor rész, aminek okát arra vezette vissza, hogy hiányzik a lámpatestet lezáró kupak.
 
Amit én tapasztalok és fal előtt állva is ez látszik, hogy vannak sötét foltok a fénycsóvában. Ha jön mögöttem, vagy mellettem egy másik xenon-os autó, akkor szinte "levilágít" az útról. Nem világít olyan messze és jóval halványabb a fényerő.
 
Van lehetőség felújítani az elmattult projektor részt? Önök vállalnak ilyet?  Vagy mit tudnak ajánlani?
 
Válaszukat előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-11-18 09:41 szabolcs12 részére

 Ellenőrizni kellene, illetve cserélni a befecskendezők alatti tömítéseket. Persze a motor is lehet kopott, de például a turbó esetleges hibája önmagában nem növelné a kartergázt.

mazda-auto.hu | 2013-11-18 09:36 nazso1 részére

 Elvileg igen.

herr68 | 2013-11-17 17:56

Tisztelt Mazda -autó!

Milyen motorolajat ajánlana ?

2003-as Mazda 6 1.8 benzines 260000 km van benne

Jelenleg Mobil super 2000x1 10w-40-s van benne,nincs napi használatban,de igy is 1l-ert kell utántólteni(kb 6000 km után)és hideg inditásnál egy darabig pörög a motor.

A nano energizer adalékról mi a véleményük?

Kószónettel,üdv.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó