2025. Június 24. Kedd - Iván
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-11-21 15:20 littlerock79 részére
Kimerítő válasz, csak annyit tudok hozzátenni, szívesen segítünk szervizünkben. Egyes befecskendezők kiszerelési munkaideje jóval több lehet tapasztalat, és célszerszám nélkül.
littlerock79 | 2013-11-21 15:05 várati részére
Szia!
Hasonló mennyiség elfgyasztására lettem figyelmes anno én is. Amit írok csak javaslat:
- a kiszerelés alkalmával a porlasztókat nem szabad összekeverni. Azonosítószámuk van, amit a vezérlő elektronika ismer.
- elképzelhető, hogy a porlasztókat nagyon nehéz lesz kiszedni, tudok olyan esetet, hogy egy napig kínlódtak vele.
- a kiszereléskor a fészket óvatosan, de alaposan ki kell tisztítani,
- a kiszereléskor érdemes bevizsgáltatni a porlasztókat. Ez mininmum 5000+ áfa/db. A kiszerelt porlasztók fémházának a színe ha eltér, (az égésgázok megégették) akkor erősen ajánlott a vizsgálat. Az én esetemben nagy volt a baj...
- a beszereléskor én javaslom a gyári módosított tömítéseket (nekem is Bosch van bent, de nagyon idő szűkében voltam). Az eredeti alátét tömítő felületénél a Bosch valamivel szélesebb, de a módosítotté még nagyobb. Csökken az átégés valószínűsége, nő a porlasztók hőleadó felülete.
- a hidak lehúzási nyomatékát meg kell kérdezni, nem szabad erőből meghúzni.
- célszerű a szelepfedéltömítésből a gyárit beszerezni, nálam a Reinz sajnos 5-6000 km múlva folyni kezdett.
- ha már szét van szedve, egy szelephézag ellenőrzést is érdemes beiktatni.
Nem utolsó sorban megbízható szakembert kell keresni, mert bár nem ördöngősség, nagyot lehet vele hasalni...
mazda-auto.hu | 2013-11-21 13:14 várati részére
Nem is lehet utánahúzni, hiszen a leszorítóvillák meghúzott pozíciója adott, illetve ilyen esetekben mindenképpen cserélni kell a tömítéseket. Bosch alátétek is lehetnek megfelelő méretben.
várati | 2013-11-21 12:47 mazda-auto.hu részére
Még egyetlen kérdés,a befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?
Ha cserélni kellene,autósboltban érdeklődtem,alvázszám alapján Bosch alátétet tudnak adni az megfelelhet ide?
Köszönöm Attila
mazda-auto.hu | 2013-11-21 11:34 várati részére
A befecskendezők furata a hengerekben ( hengerfej) végződik. Ebből kifolyólag a hengerekben kialakuló vákuum (turbós autóban is vannak ilyen üzemállapotok.) beszívja az olajat, ennél jóval többet is.
várati | 2013-11-20 20:25
A befecskendezők alatti tömítéseknél tudhat ilyen mennyiségű olaj távozni?
A befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?
Köszönettel Attila
mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:34 várati részére
Lehetséges például, hogy a befecskendezők alatti tömítéseknél szívja be a motor az olajat. 5000 km-en 4 dl egyébként elhanyagolható mennyiség, de a DPF-es autók esetében inkább növekedni szokott az olajszint az aoljab kerülő gázolaj miatt, így ez a 4 dl akár több is lehet. Másik lehetőség a turbó kopása, de az előbbi jóval gyakoribb.
Egyébként a köztes hűtőben található olajnak, így az intercooler repedésnek nincs hatása az olajfogyasztás mértékére. A köztes hűtőben található olaj már minősíthető a motor által elfogyasztott olajnak. A repedés csak annyit okoz, hogy ennek egy része kifolyik, és nem a motorban ég el. Természetesen a szívóág tömítettsége szempontjából fontos a repedés javítása.
várati | 2013-11-19 18:39
Kedves Mazda-auto!
Meglepő számomra,hogy az eddigiekkel ellentétben olajfogyasztást tapasztaltam a 100e km-t futott 2D 2007 143Le DPF autómnál.
Eddig minden olajcsere között (az Ön javaslatára csere 10e km nívószint fölső jelöléséig töltve 4,7L) gondolom a be nem fejezett regenerálások végett,picivel a nívószint fölött volt csere előtt az olaj ami Mazda Dexelia DPF
Legutóbb félidőnél,kb.5e km ellenőriztem,és hiányzott kb.4 dl,amit pótoltam,most értem el a 10e km-t és az olaj a nívószint közepénél van.
Olajfolyás nincs,a tavasszal a szétrepedt intercoolercsövet meghegesztettem,és új O gyűrűkkel,valamint a karimát Loctite spec.tömítővel összeillesztettem.
Mi lehet az oka a hirtelen megnövekedett olajfogyasztásnak,hol fogyhat az olaj ami elég drága is ?Mit érdemes ellenőrizni ?
Ezzel az előélettel és vezetési stílussal, el nem tudom képzelni,hogy 100e km-nél motorkopás vagy gyűrűhiba lenne.
Egy szerelő barátom javasolta próbáljak meg olajmárkát váltani,bár ennél a C 1 -nél nem könnyű elfogadható árú olajat találni.Esetleg erre vonatkozólag van valami tapasztalat?
Köszönettel Attila
dana | 2013-11-19 11:47 EnergieLaczy részére
Hello! EnergieLaczy!
Utána néztem. Gyárilag lehet nincs hozzá szimmering, csak kompletten a szervo.
Gyárilag csak az O-gyűrűk, tömítések vannak hozzá komplett szettben.
Üdv!
szabolcs12 | 2013-11-18 18:59 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ a héten leellenőriztetem és ha az a baj az még jobb mintha a motor lenne kopott.