2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-11-21 15:20 littlerock79 részére

 Kimerítő válasz, csak annyit tudok hozzátenni, szívesen segítünk szervizünkben. Egyes befecskendezők kiszerelési munkaideje jóval több lehet tapasztalat, és célszerszám nélkül.

littlerock79 | 2013-11-21 15:05 várati részére

 Szia!

Hasonló mennyiség elfgyasztására lettem figyelmes anno én is. Amit írok csak javaslat:

- a kiszerelés alkalmával a porlasztókat nem szabad összekeverni. Azonosítószámuk van, amit a vezérlő elektronika ismer.

- elképzelhető, hogy a porlasztókat nagyon nehéz lesz kiszedni, tudok olyan esetet, hogy egy napig kínlódtak vele.

- a kiszereléskor a fészket óvatosan, de alaposan ki kell tisztítani,

- a kiszereléskor érdemes bevizsgáltatni a porlasztókat. Ez mininmum 5000+ áfa/db. A kiszerelt porlasztók fémházának a színe ha eltér, (az égésgázok megégették) akkor erősen ajánlott a vizsgálat. Az én esetemben nagy volt a baj...

- a beszereléskor én javaslom a gyári módosított tömítéseket (nekem is Bosch van bent, de nagyon idő szűkében voltam). Az eredeti alátét tömítő felületénél a Bosch valamivel szélesebb, de a módosítotté még nagyobb. Csökken az átégés valószínűsége, nő a porlasztók hőleadó felülete.

- a hidak lehúzási nyomatékát meg kell kérdezni, nem szabad erőből meghúzni.

- célszerű a szelepfedéltömítésből a gyárit beszerezni, nálam a Reinz sajnos 5-6000 km múlva folyni kezdett.

- ha már szét van szedve, egy szelephézag ellenőrzést is érdemes beiktatni.

 

Nem utolsó sorban megbízható szakembert kell keresni, mert bár nem ördöngősség, nagyot lehet vele hasalni...

mazda-auto.hu | 2013-11-21 13:14 várati részére

 Nem is lehet utánahúzni, hiszen a leszorítóvillák meghúzott pozíciója adott, illetve ilyen esetekben mindenképpen cserélni kell a tömítéseket. Bosch alátétek is lehetnek megfelelő méretben.

várati | 2013-11-21 12:47 mazda-auto.hu részére

 Még egyetlen kérdés,a befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?

Ha cserélni kellene,autósboltban  érdeklődtem,alvázszám alapján Bosch alátétet tudnak adni az megfelelhet ide?

Köszönöm Attila

mazda-auto.hu | 2013-11-21 11:34 várati részére

 A befecskendezők furata a hengerekben ( hengerfej) végződik. Ebből kifolyólag a hengerekben kialakuló vákuum (turbós autóban is vannak ilyen üzemállapotok.) beszívja az olajat, ennél jóval többet is.

várati | 2013-11-20 20:25

A befecskendezők alatti tömítéseknél  tudhat ilyen mennyiségű olaj távozni?

A befecskendezők utánhúzása segíthet ebben az esetben?

Köszönettel  Attila

mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:34 várati részére

Lehetséges például, hogy a befecskendezők alatti tömítéseknél szívja be a motor az olajat. 5000 km-en 4 dl egyébként elhanyagolható mennyiség, de a DPF-es autók esetében inkább növekedni szokott az olajszint az aoljab kerülő gázolaj miatt, így ez a 4 dl akár több is lehet. Másik lehetőség a turbó kopása, de az előbbi jóval gyakoribb.

 

Egyébként a köztes hűtőben található olajnak, így az intercooler repedésnek nincs hatása az olajfogyasztás mértékére. A köztes hűtőben található olaj már minősíthető a motor által elfogyasztott olajnak. A repedés csak annyit okoz, hogy ennek egy része kifolyik, és nem a motorban ég el. Természetesen a szívóág tömítettsége szempontjából fontos a repedés javítása.

várati | 2013-11-19 18:39

Kedves Mazda-auto!

Meglepő számomra,hogy az eddigiekkel ellentétben olajfogyasztást tapasztaltam a 100e km-t futott 2D 2007 143Le DPF  autómnál.

Eddig minden olajcsere között (az Ön javaslatára csere 10e km nívószint fölső jelöléséig töltve   4,7L) gondolom a be nem fejezett regenerálások végett,picivel a nívószint fölött volt csere előtt az olaj ami Mazda Dexelia DPF

Legutóbb félidőnél,kb.5e km ellenőriztem,és hiányzott kb.4 dl,amit pótoltam,most értem el a 10e km-t és az olaj a nívószint közepénél van.

Olajfolyás nincs,a tavasszal a szétrepedt intercoolercsövet meghegesztettem,és új O gyűrűkkel,valamint a karimát Loctite spec.tömítővel összeillesztettem.

Mi lehet az oka a hirtelen megnövekedett olajfogyasztásnak,hol fogyhat az olaj ami elég drága is ?Mit érdemes ellenőrizni ?

Ezzel az előélettel és vezetési stílussal, el nem tudom képzelni,hogy 100e km-nél motorkopás vagy gyűrűhiba lenne.

Egy szerelő barátom javasolta próbáljak meg olajmárkát váltani,bár ennél a C 1 -nél nem könnyű elfogadható árú olajat találni.Esetleg erre vonatkozólag van valami tapasztalat?

Köszönettel Attila

 

 

dana | 2013-11-19 11:47 EnergieLaczy részére

Hello! EnergieLaczy!

 

Utána néztem. Gyárilag lehet nincs hozzá szimmering, csak kompletten a szervo.

Gyárilag csak az O-gyűrűk, tömítések vannak hozzá komplett szettben.

 

Üdv!

szabolcs12 | 2013-11-18 18:59 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ a héten leellenőriztetem és ha az a baj az még jobb mintha a motor lenne kopott.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó