2025. Augusztus 14. Csütörtök - Marcell

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2013-11-13 08:45 BobbyEwing részére

Feltöltés után ellenőrizni kell az olajszintet, utántölteni a megfelelő szintre többször is. Ugyanis kell neki egy pár forgatás hogy kinyomja a rendszer a levegőt.

dana | 2013-11-13 08:41 BobbyEwing részére

Már válaszoltunk korábban a problémádra. Próbáld meg, hogy lecseréled benne az olajat. Ezt is kell időnként cserélni. Ha kitekered koppra a kormányt, nyiszorog, és ha a motor fordulata is picit esik, akkor érdemes átnézni.

Persze ha megy, akkor kompletten kinyomni a kormányműből is az olajat, majd feltölteni.

Nekem ez a mutatvány javított, halkított a "nyiszorgáson". Sőt sokkal könnyebb lett a kormányzás. Viszont olajfeltöltés után raktam bele Xado szervocuccot és átnéztem, kitakarítottam a szervoszivattyút is. Alig hallható a "nyöszörgés" és a fordulatszám szinte nem is esik vissza.

Az olaj színe is iránymutató lehet. Ha nem szép piros, ha olyan van, volt benne, hanem sötétebb feketés, legrosszabb esetben fekete, akkor a szimmering is elkopott a szervóban. Ez különíti el a motorolajat és a szervóolajat. Ugyanis az egyik oldalt a lapok forgató tengelye szervóolajon úszik, a másik oldalt pedig a fogaskereket a motorolaj keni. Ezt lehet benne cserélni, persze szét kell szedni teljesen a szivattyút. Kb 5000Ft egy ilyen szimmering.

Fecó | 2013-11-12 23:53 BobbyEwing részére

 Ne aggodj!Az én Hatosomnál is rendre ez a "rossz" hang hallható 1 "pillanatra"a kitekert kormány végállásnál(ha ott tartom akkor tovább:"zúg",de normális esetben úgysem tartod ott te sem sokáig).Szerintem is ez normális hang,és nem hiba,ekkor tehermentesít a szivattyú(ezt 1 laikus is megmondja,ha van némi rálátása/affinitása hozzá,oszt én is csak 1 felhasználó lennék)..!

pusi65 | 2013-11-12 22:28 BobbyEwing részére

 Természetesen kicsit "nyiszorog" :) és ez normális. Nem illik végállásban hagyni sokáig, csak egy rövidke parkolásnál a ki-beállás idejére.

BobbyEwing | 2013-11-12 22:19

          Tisztelt fórumozók!

 

  Az autóm 2004es dízel 6os. Már korábban is kérdeztem h probléma e ha a kormány bal v jobb végálláshoz kitekerve nyiszorog, ha ott elengedem visszaugrik pár centit és a hang elmúlik.Szóval van aki szerint ez hiba van aki szerint nem.Ma voltam szerelőnél,azt mondta ez normális,mivel végállsban a szervó nem szállít olajat.Akkor most mi az igaz?? Köszönöm szépen előre is! Üdv

mazda-auto.hu | 2013-11-12 08:28 doki87 részére

 Diagnosztikai adatok nélkül nem fogok tudni segíteni.

mazda-auto.hu | 2013-11-12 08:28 tomasso részére

 Akát fellazult befecskendező is okozhatja. Ilyen mértékű kilazulás esetén már látható a mozgása a motor műanyag burkolatát leszerelve. Nyilván más is lehet, ez csak egy tipp a távolból.

doki87 | 2013-11-11 23:38

Tisztelt MazdaAutó!

Az elindulás gátló szenzort cserélték ki. Jobb lett de szerintem lesz itt valami más is... de ne legyen igazam

mazda 6 | 2013-11-11 21:09

 Üdv: Van egy mazda 6 és ebe nem ajánlott a xenon fény de a tompitott gyengének érzem mi a tehendöm h jobb legyen?

tomasso | 2013-11-11 20:29

Tisztelt mazda-auto!

 

2004 dízel 6osnál,valamelyik hengerből kerepelő hangot hallok.

Pl:Ha 1500as fordulatról gyorsítok akkor jobban hallani 2000fordulat felett pedig nem annyira hallható.

Estleg okozhatja e kéttömegű lendkerék?A porlasztókat nemrég néztük gyári gépen,jól működnek.

Pl:1800 fordulatig 5.fokozatban lehet legjobban hallani a kerepelést,és együtemben a kerepeléssel apró rángatás is előjön.

 

Kérdésemet feltettem más fórumon is,és nem tudnak rá mondani semmit.

És mondták hogy akkor ne használjam alacsony fordulaton,szerintem nagy badarság,persze nyírja a lendkereket stb,de akkor sem szabad kerepelni,s rángatni a motornak....

 

Üdv

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó