2025. December 21. - Tamás
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó










msanko | 2013-11-02 00:32 dana részére
Haho!
130 km/óra ,autópálya,tempomat kb 2200 fordulat és 5,8-5,9l
de az enyém 2,2-es 129 le motorral!
Húzós etap után mértem fogyasztást,kb 8l volt...de majdnem 200-al a fritzeknél kb 2 órán át,de megsajnáltam és visszaálltam normálra, nem volt megsértődve!
Szeretem ,imádom vezetni ezt az autót!
üdv sanko
dana | 2013-11-01 11:22 dana részére
Ha pályán mentünk akkor is max 100-at mentem, úgy jött ki az 5 alatti fogyi.
A másik dolog hogy sokan panaszkodnak. Sokan veszik használtan és sajna nem lehet tudni mi történt az autó előző életében. Én 3 és fél évesen vettem. De ami gányolások voltak ezen az autón. Persze azóta amit rendberanktam az úgy is működik. Sokat járok városban, 10.000-ként olajcsere 5W30, stb. Meghálálja az autó. A kasznia sajnos rohad. Nem csinálta meg az előző tulaj az átfényezést.
littlerock79 | 2013-11-01 11:18
Hát srácok, én csak nyálcsrgatva hallgatom sokszor az adatokat, de tudomásul kell vennem, hogy velem együtt 1,7 tonnát kell Budapesten mozgatnom... a városi használatom a 8,5-9 liter körül mozok, de ebben rengeteg a megállás, elindulás, nincs fölösleges gyorsítgatás, sokszor rámvollognak egy lámopa előtt, mert más 2.ban gurulok, de így még lendületből elkapom a pios-sárga váltást... Kint hosszú távon a 6,6 liter ami teljesen reális autópályán. De ez egy Mazada 5-ös...
dana!
Az alapjárat körüli kenési elgtelenségben teljesen igazad van... valójában tegnap kipróbáltam az 50-es tempónál az 5. fokozatot... kb 2 másodpercig ... soha többet... győztem bocsánatot kérni a Mozdonytól.
A pillanatnyi fogyasztásom 130-nál mindig 5,4- től indul, az alá nem ment eddig. 5 vagy 10 %-os korrekciót állítottam neki,de lehet ez a 120.000 -es szervizzel törlődött.
3. ban max 1700 ig szoatmvisszaejteni a fordulatot, onnantó visszarakom 2.-ba...
dana | 2013-11-01 11:17 pusi65 részére
Akkor megnyugodtam a 130-as pillanatnyi 6,5-es fogyasztással. Mondjuk egy 6 gangosra kíváncsi lennék hogy 130-nál 6-osba mennyit eszik és mennyi akkor a fordulatszám. Városi normális, dinamikus vezetéssel nekem is 6,5-7 körül van. Nekem a 4,9l egy Görög utazás során jött össze, Autópályákat kihagytuk ahol lehetett és ésszerű volt. Nyíregyháza-Athén. Románia-Szerbia-Macedonián keresztül Kb. 1700km. Szerbiában 80km/h a sebességhatár nem autópályán. Betartottam. Csodálkozok sokszor, amikor sokan mondják hogy ezek az értékek soknak számítanak. Emlékszem még a Ladás korszakomra. Nem ment úgy a gép és dinamikusan hajtva bekapta a 9-11lityit :D
pusi65 | 2013-11-01 10:15 dana részére
Nekem is 2004-es van, 0 km- től hajtom, most 120 e van benne. Fogyasztásmérőt nem veszem komolyan, kalibráltam is. Szórakozni jó. :)) Precízen mérek mindent. Városban (télen fűtéssel-melegítéssel, nyáron klímával) sohasem ment 8 literig. 6.5-7.5 között mozog. Városon kívül sohasem ment 5 alá, esetleg 2-300 km idejére, de aztán "belerontott" egy kis város. Autópályán átlagosan 110-130 között hajtom. Így 5.5-6.5 között fogyaszt klíma használatától függően. Ledkerék még nem adott sos jeleket, bár én is szeretek alacsony fordulaton autózni, viszont nem "nyomom", csak amit kellemesen fogad a gép. Ezideig nem volt semmi hiba az autóval, csodálkozva olvasom a többiek kellemetlen és költséges tapasztalatait. 70%-ban városon kívül használom, gyakrabban cserélek minden szűrőt és egyebet, mint a papírforma. Ja! Legutóbb tankoltam egy AVIA dízelt. Hát, megijedtem. Az alapjáratom hajszálnyit elkezdett ingadozni, kattogósabb lett miden. Alig vártam a pillanatot, féltanknál vettem drágábbik OMV-t. Kb 2-3 perc után puha finom motor lett és "megfagyva" stabilizálódott a fordulatszám is alapjáraton.
dana | 2013-11-01 08:54 Hunor részére
Nekem a 2004-es 136LE Dieselem 5-ös váltós pályán 130-nál pillanatnyiban 6,5 litert eszik. Nem tudom hogy ez jó érték, kérnék hosszászólást :D
Viszont kb. 97km/h-nál eszik szépen. 4-4,2 l. 90-nél több, 97 felett pedig növekszik.
57km/h-nál 5-ösben 2,6-2,8l-t ír a computer. De ezt csak néha tesztelésként megnézem. Persze lehet hangolni kellene a korrekción. -15+15% tartományban lehet állítani a km-nullázó gommbal. Jelenleg +5%-on van. A rekordom csak városi használat esetén computer szerint 5,5l, valóságban 6l. Abszolút rekordom :D Görög utazás során max 100km/h sebességet betartva tankolás szerint 4,9l.
dana | 2013-11-01 08:45 Hunor részére
Nem csak a lendkereket "eszi" meg az alacsony fordulat, hanem szinte mindent aminek kenés kell. Alacsony fordulaton sokkal kisebb az olajnyomás, és ha már van is lerakódás itt-ott, akkor nem jut el az olaj mindehova a kívánt mértékben.
Ajánlom a következő cikket. "A nyomaték öl, nem a fordulat" http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
littlerock79 | 2013-10-31 21:03 Hunor részére
Kedves Hunor!
Az én váltóáttételezésemmel 3. fokozatban a 2000-es fordulat kb 56 km/h-t jelent. Bár 1500-tól is szépen húz, de ott nem illik erőltetni mint írtam. Az óvatos gázadással, de határozott gyorsítás 1-2 ben, aztán jöhet a 3. fokozat. én kb 1700-ig hagyom visszaesni a fordulatot, ez alatt már visszateszem 2-be.
- Az állapotfelmérés az esetedben szerintem elkerúlhetetlen.
Hunor | 2013-10-31 18:05 littlerock79 részére
Kedves littlerock79,
Huhh :) akkor elég rossz tanácsokat kaptam eddig azt hiszem. Fogyasztás csökkentés - meg úgy egyáltalán azt mondták hogy ne pörgessem, tartsam alacsony fordulatszámon.
Nagyon köszönöm, mindenképp megpróbálkozom mindennel amit mondtál - és elviszem tüzetesen átnézetni, mert most már nagyon frusztrál, hogy baja van.
Köszönöm még egyszer!
littlerock79 | 2013-10-31 17:20 Hunor részére
Kedves Hunor!
Ennyi infornmáció alapján is ki lehet jelenteni, hogy ROSSZUL vezeted ezt az autót. Ez nem teherautó, hogy törekedni kelljen a minnél alacsonyabb fordulatszámra. Nem állítom, hogy a magas fogyasztásodnak ez az egyetlen oka, de a következőket szeretném javasolni:
- tankold meg minden alkalommal, mielőtt felmész a pályára, és tankold vissza mikor városba érsz! Írd fel a megett kilométereket. Ebből hamar meglátod, mikor, hol, mennyit eszik az autó. Itt most ne az olcsóbb kutat válaszd, hanem álj rá egy adott forgalmazóra, pár forintos eltérésen most nem szabad spórolni.
- Városban "gyorsan" pörgesd fel 2000 fordulat fölé, és tartsd is ott, mert rövid úton tönkreteszed a "szent" kettőstömegű lendkereket. (230.000 huf a cseredarab ha itt a honlapon lévő akciós ajánlatból választasz) Ha kell, 3. fokozatban használd az autót városban!!!!! A forgatónyomaték munkaütemenként csökken és növekszik azaz 180 fokonként, ha a forgattyústengely szögelfordulását vesszük alapul. Ez nem állandó, hanem "lüktet". Ezen változtatni nem lehet, de a nyomaték ingadozásának idejét lehet csökkenteni a fordulatszám növelésével. Ezért kell a magasabb fordulatszám.
- A magas fogysztás oka lehet, hogy sokat regenerál az autó, a ciklust meg lehet figyelni a pillanatnyi fogyasztásmérő állásából, mert amikor elkezdi, jelentősen növekedik az érték (2-4 literrel) 15-20 km-en keresztül. Ha van rá mód, be kell fejeztetni az autóval a regenerálást, mielőtt hazaérünk. (ez nagy szívás tudom...)
- ha városban a ciklus 150 km alatt van, akkor annak oka van... a 120 km sokszor még elfogadható, de nem szerencsés, kint országúton reális lehet a 200 km feletti érték.
- Vidd el egy hozzáértő emberhez (szakszerviz) mert ha az olajcsere "nem lett közölve" a motorelektronikával, akkor az például sűrű regenerálási ciklust eredményezhet.
- utána kell nézni, hogy lett-e már porlasztó alátét cserélve az autón, ha nem, akkor sanszos, hogy már átégett. ekkor kompresszióveszteséggel üzemel a motor, amit hengerenkénti porlesztási mennyiség korrekcióval próbál pótolni az motorvezérlő. A gyengébb hengerekbe többet juttat a gázolajból.
Szerintem a 7,1 -es pillanatnyi fogyasztás iszonyatosan sok autópályán. A Mazda 5-ösöm értéke a műszer szerint 5,4-6 liter, ami hosszú távon 6,3-6,6 körül áll meg, és a valós érték a 6,6-6,9 A te autód kicsit kisebb homlokfeülettel rendelkezik...