2025. Június 24. Kedd - Iván
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Új Mazda3 álca nélkül?
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
dana | 2013-11-01 11:22 dana részére
Ha pályán mentünk akkor is max 100-at mentem, úgy jött ki az 5 alatti fogyi.
A másik dolog hogy sokan panaszkodnak. Sokan veszik használtan és sajna nem lehet tudni mi történt az autó előző életében. Én 3 és fél évesen vettem. De ami gányolások voltak ezen az autón. Persze azóta amit rendberanktam az úgy is működik. Sokat járok városban, 10.000-ként olajcsere 5W30, stb. Meghálálja az autó. A kasznia sajnos rohad. Nem csinálta meg az előző tulaj az átfényezést.
littlerock79 | 2013-11-01 11:18
Hát srácok, én csak nyálcsrgatva hallgatom sokszor az adatokat, de tudomásul kell vennem, hogy velem együtt 1,7 tonnát kell Budapesten mozgatnom... a városi használatom a 8,5-9 liter körül mozok, de ebben rengeteg a megállás, elindulás, nincs fölösleges gyorsítgatás, sokszor rámvollognak egy lámopa előtt, mert más 2.ban gurulok, de így még lendületből elkapom a pios-sárga váltást... Kint hosszú távon a 6,6 liter ami teljesen reális autópályán. De ez egy Mazada 5-ös...
dana!
Az alapjárat körüli kenési elgtelenségben teljesen igazad van... valójában tegnap kipróbáltam az 50-es tempónál az 5. fokozatot... kb 2 másodpercig ... soha többet... győztem bocsánatot kérni a Mozdonytól.
A pillanatnyi fogyasztásom 130-nál mindig 5,4- től indul, az alá nem ment eddig. 5 vagy 10 %-os korrekciót állítottam neki,de lehet ez a 120.000 -es szervizzel törlődött.
3. ban max 1700 ig szoatmvisszaejteni a fordulatot, onnantó visszarakom 2.-ba...
dana | 2013-11-01 11:17 pusi65 részére
Akkor megnyugodtam a 130-as pillanatnyi 6,5-es fogyasztással. Mondjuk egy 6 gangosra kíváncsi lennék hogy 130-nál 6-osba mennyit eszik és mennyi akkor a fordulatszám. Városi normális, dinamikus vezetéssel nekem is 6,5-7 körül van. Nekem a 4,9l egy Görög utazás során jött össze, Autópályákat kihagytuk ahol lehetett és ésszerű volt. Nyíregyháza-Athén. Románia-Szerbia-Macedonián keresztül Kb. 1700km. Szerbiában 80km/h a sebességhatár nem autópályán. Betartottam. Csodálkozok sokszor, amikor sokan mondják hogy ezek az értékek soknak számítanak. Emlékszem még a Ladás korszakomra. Nem ment úgy a gép és dinamikusan hajtva bekapta a 9-11lityit :D
pusi65 | 2013-11-01 10:15 dana részére
Nekem is 2004-es van, 0 km- től hajtom, most 120 e van benne. Fogyasztásmérőt nem veszem komolyan, kalibráltam is. Szórakozni jó. :)) Precízen mérek mindent. Városban (télen fűtéssel-melegítéssel, nyáron klímával) sohasem ment 8 literig. 6.5-7.5 között mozog. Városon kívül sohasem ment 5 alá, esetleg 2-300 km idejére, de aztán "belerontott" egy kis város. Autópályán átlagosan 110-130 között hajtom. Így 5.5-6.5 között fogyaszt klíma használatától függően. Ledkerék még nem adott sos jeleket, bár én is szeretek alacsony fordulaton autózni, viszont nem "nyomom", csak amit kellemesen fogad a gép. Ezideig nem volt semmi hiba az autóval, csodálkozva olvasom a többiek kellemetlen és költséges tapasztalatait. 70%-ban városon kívül használom, gyakrabban cserélek minden szűrőt és egyebet, mint a papírforma. Ja! Legutóbb tankoltam egy AVIA dízelt. Hát, megijedtem. Az alapjáratom hajszálnyit elkezdett ingadozni, kattogósabb lett miden. Alig vártam a pillanatot, féltanknál vettem drágábbik OMV-t. Kb 2-3 perc után puha finom motor lett és "megfagyva" stabilizálódott a fordulatszám is alapjáraton.
dana | 2013-11-01 08:54 Hunor részére
Nekem a 2004-es 136LE Dieselem 5-ös váltós pályán 130-nál pillanatnyiban 6,5 litert eszik. Nem tudom hogy ez jó érték, kérnék hosszászólást :D
Viszont kb. 97km/h-nál eszik szépen. 4-4,2 l. 90-nél több, 97 felett pedig növekszik.
57km/h-nál 5-ösben 2,6-2,8l-t ír a computer. De ezt csak néha tesztelésként megnézem. Persze lehet hangolni kellene a korrekción. -15+15% tartományban lehet állítani a km-nullázó gommbal. Jelenleg +5%-on van. A rekordom csak városi használat esetén computer szerint 5,5l, valóságban 6l. Abszolút rekordom :D Görög utazás során max 100km/h sebességet betartva tankolás szerint 4,9l.
dana | 2013-11-01 08:45 Hunor részére
Nem csak a lendkereket "eszi" meg az alacsony fordulat, hanem szinte mindent aminek kenés kell. Alacsony fordulaton sokkal kisebb az olajnyomás, és ha már van is lerakódás itt-ott, akkor nem jut el az olaj mindehova a kívánt mértékben.
Ajánlom a következő cikket. "A nyomaték öl, nem a fordulat" http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
littlerock79 | 2013-10-31 21:03 Hunor részére
Kedves Hunor!
Az én váltóáttételezésemmel 3. fokozatban a 2000-es fordulat kb 56 km/h-t jelent. Bár 1500-tól is szépen húz, de ott nem illik erőltetni mint írtam. Az óvatos gázadással, de határozott gyorsítás 1-2 ben, aztán jöhet a 3. fokozat. én kb 1700-ig hagyom visszaesni a fordulatot, ez alatt már visszateszem 2-be.
- Az állapotfelmérés az esetedben szerintem elkerúlhetetlen.
Hunor | 2013-10-31 18:05 littlerock79 részére
Kedves littlerock79,
Huhh :) akkor elég rossz tanácsokat kaptam eddig azt hiszem. Fogyasztás csökkentés - meg úgy egyáltalán azt mondták hogy ne pörgessem, tartsam alacsony fordulatszámon.
Nagyon köszönöm, mindenképp megpróbálkozom mindennel amit mondtál - és elviszem tüzetesen átnézetni, mert most már nagyon frusztrál, hogy baja van.
Köszönöm még egyszer!
littlerock79 | 2013-10-31 17:20 Hunor részére
Kedves Hunor!
Ennyi infornmáció alapján is ki lehet jelenteni, hogy ROSSZUL vezeted ezt az autót. Ez nem teherautó, hogy törekedni kelljen a minnél alacsonyabb fordulatszámra. Nem állítom, hogy a magas fogyasztásodnak ez az egyetlen oka, de a következőket szeretném javasolni:
- tankold meg minden alkalommal, mielőtt felmész a pályára, és tankold vissza mikor városba érsz! Írd fel a megett kilométereket. Ebből hamar meglátod, mikor, hol, mennyit eszik az autó. Itt most ne az olcsóbb kutat válaszd, hanem álj rá egy adott forgalmazóra, pár forintos eltérésen most nem szabad spórolni.
- Városban "gyorsan" pörgesd fel 2000 fordulat fölé, és tartsd is ott, mert rövid úton tönkreteszed a "szent" kettőstömegű lendkereket. (230.000 huf a cseredarab ha itt a honlapon lévő akciós ajánlatból választasz) Ha kell, 3. fokozatban használd az autót városban!!!!! A forgatónyomaték munkaütemenként csökken és növekszik azaz 180 fokonként, ha a forgattyústengely szögelfordulását vesszük alapul. Ez nem állandó, hanem "lüktet". Ezen változtatni nem lehet, de a nyomaték ingadozásának idejét lehet csökkenteni a fordulatszám növelésével. Ezért kell a magasabb fordulatszám.
- A magas fogysztás oka lehet, hogy sokat regenerál az autó, a ciklust meg lehet figyelni a pillanatnyi fogyasztásmérő állásából, mert amikor elkezdi, jelentősen növekedik az érték (2-4 literrel) 15-20 km-en keresztül. Ha van rá mód, be kell fejeztetni az autóval a regenerálást, mielőtt hazaérünk. (ez nagy szívás tudom...)
- ha városban a ciklus 150 km alatt van, akkor annak oka van... a 120 km sokszor még elfogadható, de nem szerencsés, kint országúton reális lehet a 200 km feletti érték.
- Vidd el egy hozzáértő emberhez (szakszerviz) mert ha az olajcsere "nem lett közölve" a motorelektronikával, akkor az például sűrű regenerálási ciklust eredményezhet.
- utána kell nézni, hogy lett-e már porlasztó alátét cserélve az autón, ha nem, akkor sanszos, hogy már átégett. ekkor kompresszióveszteséggel üzemel a motor, amit hengerenkénti porlesztási mennyiség korrekcióval próbál pótolni az motorvezérlő. A gyengébb hengerekbe többet juttat a gázolajból.
Szerintem a 7,1 -es pillanatnyi fogyasztás iszonyatosan sok autópályán. A Mazda 5-ösöm értéke a műszer szerint 5,4-6 liter, ami hosszú távon 6,3-6,6 körül áll meg, és a valós érték a 6,6-6,9 A te autód kicsit kisebb homlokfeülettel rendelkezik...
Hunor | 2013-10-31 12:44
Tisztelt Mazda-Autó!
Szívesen fogadnám tanácsukat a következőkkel kapcsolatban:
Idén vásároltam egy 2007-es dízel Mazda 6 Sport kombit, 2000-es motorral, a 120lovas verziót, 169000Km-el. Szűrőket, olajat és vezérlést vásárláskor újat kapott.
Nagyon szép állapotban van, minden tekintetben, szeretem vezetni és nincs semmilyen érezhető, hallható probléma vele.
Egy dolgot leszámítva: azért vettem diesel-t hogy majd 6-7l-es fogyasztással tudok autópályázni. Most úgy néz ki hogy 8-8.5 között fogyaszt. Attól függően hogy mennyire van megpakolva. 70%-ban pályán megyek vele.
Úgy láttam hogy nagyon megoszlanak a vélemények erről és sokan állítják hogy 6.5-7 körül megáll nekik és láb kérdése.
Én igyekszem nagyon óvatosan menni vele e tekintetben, 2-3ezres fordulatszám között csak előzéskor és pályán van, 3 felett pedig szinte soha. Ha tehetem 60-nál már ötösben gurulok - és összességébe véve nem "nyomom neki". A DPF lámpa még nem jelzett. Esetleg számít, hogy fél évet állt a vásárlás előtt az autó?
Nem tudom mit tehetnék de kicsit el vagyok keseredve, hogy 8l-t fogyaszt
úgy hogy odafigyelek rá nem ezt vártam amikor vásároltam. Amúgy átlagban 59l-t tankolok és kb 730-740km-t szoktam vele menni.
A fogyasztás mérő pályán 7.1-et mutat (135-ös tempo) városban (pest) 8.2-8,8. A kerekek 16" 205-55-ösek.
Válaszukat köszönöm előre is!