2025. December 21. - Tamás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2013-10-24 15:15 baloghzsolt részére

 Ha tudnál szerezni egy SCV szelepet, és kipróbálni azt,  akkor előbbre lennél, illetve alapjárati rail nyomást kellene mérni amit a diagnosztikai műszer is tud...

dana | 2013-10-24 11:11 perendi.marci részére

Láttam olyat hogy az örvényáram vezérlés le volt dugózva, és így csak a turbogeometriát vezérelte ez a vákuumág. Úgy tudom, hogy az örvényáramkeltő pillagószelepeknek elvileg annyi a feladata, hogy alapjáraton tökéletesebb legyen az égés, kevesebb a károsanyag kibocsátás. Egy tengelyen keresztül a 8 légbeömlő nyílásból 4-et , hengerenként 1-et lezár, vagy félig lezár, stb. Hengerenként 2 nyílás van. Ha adsz egy pici gázt, akkor ezeket a szelepeket azonnal nyitja, ezt lehet hallani a motor hangján is. Alapjáraton van egy kis morgó-búgó hangja, és ha gázt adsz akkor ez azonnal megszűnik. Ha neked nincs változás a hangban, akkor valószínű le van dugózva.

dana | 2013-10-24 11:03 perendi.marci részére

Én úgy tudom, hogy az a kis ház amiből kijön a 3 csőcsatlakozó (ami neked nincs bekötve, hanem egy T-vel össze van kötve), az egy amolyan vákuumpuffer. Tehát zárt, nincs összeköttetésbe a levegőszűrő házzal. Az egyik csatlakozója közvetlenül a vákkumszivattyúra van kötve, a másik a turbogeometriának adja a vákuumot, a harmadik pedig azt hiszem hogy az örvényáram pillangószelepeknek. A kis doboz feladata, hogy ha valamelyik szelepet mozgatni kell a vákuummal, akkor ne legyen hirtelen vákkumesés, hiszen ebben a kis dobozban "tárolódik" egy kis vákuum. Tehát ha az egyik ágon elmegy a vákuum, a másiknak még biztosít a dobozka vákuumot. Ha mint neked,  a T-vel vannak összekötve a csövek, akkor működik a rendszer, de lehet hogy nem tökéletesen. Tehát kap mindenki vákkumot, csak amikor valamelyik szelepen vezérlés van, akkor a másiktól is lehet elszökik a váákum. Lehet azért kötötték ki, mert lyukas a dobozod, valahol elereszt.

dana | 2013-10-24 10:47 baloghzsolt részére

 Amiket felsoroltál az került 300e-be? :O

dana | 2013-10-24 10:47 baloghzsolt részére

 Amiket felsoroltál az került 300e-be? :O

mazda-auto.hu | 2013-10-24 10:07 Leevy részére

 Az elfogy az olaj mekkora mennyiséget jelent? Első körben a szelepszár szimeringeket érdemes kicserélni, mert a henger-dugattyúgyűrű probléma jóval ritkább. Sajnos egy működés közbeni olajelfogyás, és emiatt kialakuló túlzott alkatrész, illetve olajhőmérséklet véglegesen károsít egyes alkatrészeket.

Érdemes lenne alvázszám alapján az autó szerviztörténetét ellenőrizni. Egy kimaradt, vagy jóval a 20000 km-es periódust meghaladó olajcsere is hasonló következményekkel jár.

mazda-auto.hu | 2013-10-24 10:00 baloghzsolt részére

 Valószínűleg a hozam/nyomás szabályzó szelep hibája okozza a problémát. Postai utánvéttel is rendelhető.

Leevy | 2013-10-24 08:54

 Tisztelt Mazda Autó és Fórumozók!

Vásároltam pár hónapja külföldről egy 2009-es 1.8 benzines Mazda 6-ot 123.000 km-rel. Mindjárt cseréltettem benne olajat, olaj- és légszűrőt. Azt tapasztalom, hogy kb. 600-1000 km alatt elfogy belőle az olaj, újra kell töltetnem.10w- 40-es és 30-as olajjal is ez történik. Folyás nem tapasztalható. Van megoldási javaslata valakinek?

 Segítséget köszönöm!

baloghzsolt | 2013-10-23 22:50

 Szevasztok vásároltunk egy mazda6 dieselt a nyáron, 2004es136lovas kicseréltettük az olajat és a szűrőket.kb párhéttel az után olyan prébléma merült fel hogy reggelente nem indul vagy ha ekkapja beindul és vissza le is áll nem egyenletes az alapjárat kicsit járatom a motort elindulás után hosszabb kuplungozásnál menetközben leáll .el megy a szervó nagy a kanyar szemben teherautó a kormány nehéz:elvittem 1 szaki hoz ő kinyomatott valami pumpával 1csomó gázolajt mert szerinte levegős a rendszer és lás csodát minden inditásnál indult de reggel megint csak meg makacsolta magát:oké másik szerelő az kicserélte az izzitógyerty az nap rendben reggel ugyanaz 

a probléma eddig 300ezer minusz ja és a számítogépes diagnosztika szerint minden rendben.EGRszelep is lett takarítva .keserű száj izzel kérdezem mi lehet a gond?

előtte citroen xsaránk volt had ne soroljam mennyi lóvétol szabadított meg a szervizelése.miért nem vettünk inkább 4karikás németet?Ja és később nappal semmi gond vele.Valaki adjon tanácsot .Azt mondják a tudományos fő munkatársak szerintük falslevegőt szív valahol.

 

 

 

 

perendi.marci | 2013-10-23 14:26

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó