2025. December 21. - Tamás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Hunor | 2013-10-31 12:44

Tisztelt Mazda-Autó!

 

Szívesen fogadnám tanácsukat a következőkkel kapcsolatban:

 

Idén vásároltam egy 2007-es dízel Mazda 6 Sport kombit, 2000-es motorral, a 120lovas verziót, 169000Km-el. Szűrőket, olajat és vezérlést vásárláskor újat kapott.

 

Nagyon szép állapotban van, minden tekintetben, szeretem vezetni és nincs semmilyen érezhető, hallható probléma vele. 

Egy dolgot leszámítva: azért vettem diesel-t hogy majd 6-7l-es fogyasztással tudok autópályázni. Most úgy néz ki hogy 8-8.5 között fogyaszt. Attól függően hogy mennyire van megpakolva. 70%-ban pályán megyek vele.

 

Úgy láttam hogy nagyon megoszlanak a vélemények erről és sokan állítják hogy 6.5-7 körül megáll nekik és láb kérdése. 

Én igyekszem nagyon óvatosan menni vele e tekintetben, 2-3ezres fordulatszám között csak előzéskor és pályán van, 3 felett pedig szinte soha. Ha tehetem 60-nál már ötösben gurulok - és összességébe véve nem "nyomom neki". A DPF lámpa még nem jelzett. Esetleg számít, hogy fél évet állt a vásárlás előtt az autó?

 

Nem tudom mit tehetnék de kicsit el vagyok keseredve, hogy 8l-t fogyaszt 

úgy hogy odafigyelek rá nem ezt vártam amikor vásároltam. Amúgy átlagban 59l-t tankolok és kb 730-740km-t szoktam vele menni. 

 

A fogyasztás mérő pályán 7.1-et mutat (135-ös tempo) városban (pest) 8.2-8,8. A kerekek 16" 205-55-ösek. 

 

Válaszukat köszönöm előre is!

mazda-auto.hu | 2013-10-30 08:51 Membran részére

 Akár kettős tömegű lendkerék probléma is lehet, de nem feltétlenül az. Elképzelhető, hogy a motor vezérlőegységét tájékoztató szenzorok valamelyike nem tökéletes (légáram, nyomás..stb...), de a befecskendezéssel összefüggő dolog is lehet. A turbót elsősorban a kipufogógáz (nyomása) vezérli, így csak közvetve érintett a problémában. 

Gyárilag a vastagabb anyagokból készülő futómű és egyes alváz elemek csak felületvédő bevonatot kapnak, nem pedig alvázvédő anyagot. Emiatt hajlamosabbak felületi korrózióra ha ez a bevonat sérül, de élettartamuk így is jelentős. Utólagos alvázvédelemmel lehet kezelni.

Membran | 2013-10-29 15:37

 Tiszteletem!

Egy olyan kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy az utóbbi hétben azt tapasztaltam, hogy ha kettes-hàrmas fokozatban gyorsabban szeretnék kiindulni egy adott szituàcióbol alacsonyabb kb 2ezres fordulat körül az autó megtorpan kb 2 màsodpercre és mintha csak éppen nyomnàm a gàzt araszol majd mikor (gondolom) a turbó elkapja akkor hirtelen megindul!Mi okozhatja ezt? 

A màsik kérdésem az lenne, hogy az normàlisnak mondható, hogy az autó alja rozsdásodik? Nem vészesen semmi komoly de azért elég szépen lehet làtni hogy sok rozsdafol van alul!Mit lehet ezzel kezdeni? 

Előre is köszönöm! (2006os Mazda 6)

mazda-auto.hu | 2013-10-28 15:16 Zozyka részére

 Természetesen továbbra is érvényes az akció, melyben a kettős tömegű lendkerék, kuplung-szerkezet, tárcsa, és kinyomócsapágy ára 230000,-Ft. A csere munkadíja 60000,-Ft. Érdemes egyszerre cserélni, mert a munkadíj ugyanannyi a cseréje, és csere nélkül is. 50000 km viszont nem túl sok, így ha a kettős tömegű lendkerék jó állapotban van, akkor meggondolandó, hiszen egyes esetekben 20000 km felett sincs vele probléma.

 

Elsősorban 4-5. fokozatban, relatív alacsony 2000 főtengely fordulatszámról gyorsítva torpanás, rángatás érződik.

Zozyka | 2013-10-28 12:38

 Tisztelt Mazda-Autó!

Érdeklődni szeretnék, hogy a weboldalon meghirdetett akciójuk még mindig érvényes-e illetve előreláthatólag meddig tart még (kuplung és kettőstömegű csere).
Még mindig bruttó 230e Ft-ért lehet cserélni a kuplungot + kettőstömegű tárcsát?

2003 Mazda 6 100kw D (RF5C) gépjárművem van. Lehetséges, hogy hamarosan kuplungot kellene benne cserélni. Ha midnen igaz, akkor 40-50e km-rel ezelőtt volt cserélve a kettőstömegű. Ilyenkor ajánlott egyszerre cserélni mind a kettőt?
Van valami látható nyoma a kettősömegű elhasználódásának?

Azt is mondták, hogy az új kuplung a régi kettőstömegűt tönkre is teheti. Igaz ez?

Várom megtisztelő válaszukat!
 

mazda-auto.hu | 2013-10-28 08:51 sanyo85 részére

 Elsősorban a hibakód alapján kellene elkezdeni vizsgálódni. A vákum nyomáscsökkenés akár járulékos probléma is lehet.  Egy gyári új vákumdob 130e Ft, bontott 40000,-Ft.

A vezérműszíj cserés szerviz (olajcsere, gázolajszűrő csere is benne) 138000,-Ft.

littlerock79 | 2013-10-27 18:39 baloghzsolt részére

 Nagy mesternek nem tartom magam, de amikor megvettem a Mazda5-öst, hiába próbáltam jól választani, hiába akartam alapos lenni, nem sikerült. Az eddigi 18 000 km alatt megismerkedtem a tüzelőanyag ellátó rendszerrel, a futóművel, meg pár aprósággal. Most már úgy megy a vas ahogy elvárom tőle, de a városi fogyasztásom kicsit magas, bár nincs viszonyítási alapom, hiteles adatot meg lehetetlen szerezni.

- A fórumot létrehozó szakik szava nagyon sokat ér! Komoly akciókat tudnak ajánlani, de sajnos a magyar átlagember fizetéséhez ez még így is durva...

Egy dolog biztos, a felületes munka, a legisebb spórolás is komoly gondok forrása ennél a motornál. Az útszéli diagnosztika műhelyek a Denso rendszerhez nem értenek.

 

baloghzsolt | 2013-10-27 17:14 littlerock79 részére

 rendben köszi majd még kerslek, úgylátom te is nagy szenszej vagy mazdában

littlerock79 | 2013-10-27 16:54 baloghzsolt részére

 Szia! Ötletem így látatlanban túl sok nincs. Az SCV szeleppel tudomásom szerint szokott gond lenni, bontókban külön nem adják oda,csak nagynyomású szivattyúval együtt. Mndenképpen meg kellene nézni a kartergáz mennyiségét és "illatát" ha erősen kipufogógázra emlékeztet, akkor a porlasztótömítések átégtek, azokat cserélni kell. Ez okozhat kompreszióveszteséget, ami egyenetlen hengerteljesítményhez vezet. A porlasztók állapotát is jó lenne ismerni, ehhez célszerű kiszerelni, és egy erre szakosodott céggelbevizsgáltatni. (én ezt meg is csináltattam). Érdemes hozzáértő emberhez elvinni, itt nem lehet felületesnek lenni, mert ha egyenetlenül jár ez a motor, akkor a kettőstömegű lendkereket is hazavágja. Annak a cserélye kuplungostul, munkadíjastul 260-360.000 huf. Én majdnem 300.000 huf-t költöttem:

- porlasztó csere

- SCV szelep csere

- DPF kiszerelés, tisztítás

- izzítógyertya csere.

Most van tartalékba egy porlasztóm, két izzítógyertyám, és egy SCV szelepem (ami működött, és teszt/cseredarabként még mindig jó lehet).

sanyo85 | 2013-10-27 15:31 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Szakértő!
Van nekem egy 2004-es évjáratú dizel mazda 6-om, aminek az műszerfalon lévő ellenörző lámpája világitani kezdett, és fékezésnél észrevettem , hogy menet közben a kb 2.-3. pedálbenyomásnál a fékpedál felkeményedik és a fék hatásfoka lecsökken .

Elvittem az autót egy hivatalos mazda szervizbe, ahol a diagnosztikai vizsgálat után azt mondták, hogy a vákuumpumpa a rossz. A hibásnak vélt alkatrészt kicserélték, de a hiba  nem szünt meg. Egy a lakhelyemhez közel lévő független szervizbe megvizsgáltattam az autót, és ők azt mondták, hogy a fékszervó dobjában van megszakadva a membrán. 

kérdésem a következő lenne, Ön szerint valóban a fékszervó dob lenne a hiba, és ha igen Önöknél mijen árban van egy ijen alkatrész?

Illetve vezérlés csere elött áll az autó, és az érdekelne, hogy a komplett vezérlés mennyibe kerül Önöknél?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel; Sanyo85

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó