2025. Október 18. Szombat - Lukács

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-11-10 12:51 Valentik részére

Hello Valentik! Hát szerintem azt kellene először megnézned mielőtt szervízbe vinnéd, hogy garanciás-e még az autód, ha nem akkor, hogy állsz anyagilag!Ott minden ki fog derülni... Üdv Zsocibá

Valentik | 2012-11-09 20:45

Tisztelt Mazda-Auto! A müszerfalon és a középső boxon is folyamatosan világit a légzsák visszajelző. Kesztyűtartóban kapcsoló on állásban van.Mi kellne estleg még megnéznem mielött szervizbe vinném? Válaszát előre is köszönöm.

pusi65 | 2012-11-09 08:30 ZoO részére

Valóban, elméletileg igaz. Mégis. Személyes tapasztalatom az, hogy mivel a váltások közötti főtengely-váltó fordulatszám különbség eltérő lehet(magyarul nem egyforma kihúzatása a fokozatoknak)nem mindig dolgoztatja egyformán a kuplungot az ember.Ha csak addig fokozom a motorfordulatot kettesben, hogy hármasba kapcsolva pont alapjárati fordulatnak feleljen meg, akár kuplung nélkül is berakom hang nélkül.= a kuplung hibája nem derül ki.Ha tovább pörgetem a kettest és a harmadikba kapcsolás már például egy 1500-2000 fordulatot eredményez, ott már nem megy be, csak váltó leválasztással, tehát kuplungolással. Ha ez viszont nem jól emel ki, nem akar a kapcsolat létrejönni könnyedén, esetleg forszírozva reccsen is. Szóval én, mint okoskodó ezermester, így a távolból először e legolcsóbb kísérletet tanácsolnám, utána fokozatosan a többit. Fékfolyadékot cserélni a teljes rendszerben és légteleníteni a kuplung munkahengerben is!!. Ha nem javul, 75w90 váltóolajat cserélni,ugyanis a rossz olaj is ok lehet. Sohasem felejtem el, amikor 80w90 Esso-t tettem egy jó régi Mazdámba. A Hidegben használhatatlan volt. Lecseréltem 75w90 szintetikusra és olyan lett mint a vaj.A váltó is érzékeny kütyü, kell neki a rendes kenés. (mobil 75w90 nagyon remek és előny, hogy nem is nagyon hamisítják) Ha még mindig semmi eredmény, akkor jöhetnek a "drága találgatások", mint tárcsa kopottság ellenörzése, váltóban hiba, stb. üdv.

ZoO | 2012-11-08 10:03

Ha a kuplung nem emelne ki, akkor szerintem az 1-es és a hátramenet is reccsenne, de semmilyen hangot nem ad ki...

pusi65 | 2012-11-07 23:34 ZoO részére

Hát úgy, hogy nem bowden, hanem hidraulika működteti a kuplungot. Tartálya közös a fékrendszerével. Sok ember még mindig úgy néz rám .... amikor rákérdezek a cserére, hiszen megy az autó jól....:)) Szóval közös a folyadék is. Amikor a folyadék minősége megváltozik, a kuplungot is érinti. Nem emel ki rendesen, olyan, mint járó motornál pedál nélkül berakni fokozatba.Nem vicc a kétévenkénti csere. Persze a teljes! nem csak a tartály. Van aki csak a tartályban cseréli. Persze, macerás a művelet, de mint korábban mondtam a szerelők nem használnak zsírt, mart attól koszos lesz a kéz. Nem akarok senkit megbántani, vádolni,ezért nem minősítek egyetlen szervizt sem, de nem véletlenül váltam hobby autószerelővé, szobafestővé, bútorkészítővé, vízszerelővé stb. Egyébként zenetanár vagyok :))

ZoO | 2012-11-07 23:11

Ezt nem igazán értem. A fékfolyadék hogyan kapcsolódik a kuplunghoz? A kocsi elvileg makulátlan, minden cserélve volt időben, szakszervízben.

pusi65 | 2012-11-07 17:48 ZoO részére

Mikor volt cserélve és légtelenítve utoljára a fékfolyadék? (természetesen a kuplungkinyomóban is) Ez csak egy ötlet, de már okozott nekem ilyen zavart a használt és levegős anyag.

ZoO | 2012-11-07 16:10

Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyan hibát, hogy egyszer csak a 2-es sebességbe nagyon nehéz betenni a váltót és ugyanúgy nehéz belőle kivenni? Mindegyik más fokozat OK, a motor már meleg, 20-30 perc városi üzem és 10 perc parkolás után egyszer csak jelentkezik a probléma, 20 perc kínlódás a városban 1-es és 3-as fokozatok használatával, megint parkolás, 20 perc után még mindig ragad a 2-es, megint kis város, majd egy 3 órás pihenő után eltűnik a hiba. Eddig kétszer fordult elő ez az eset, a kettő között 3 hét telt el. A váltó nem recseg, kuplung nélkül váltható. Az akadás olyan érzés, mintha nem lehetne a váltót teljesen betenni a 2-esbe, és mintha valami sűrű anyagban kellene evezni vele. Majd egyszer csak eltűnik és szépen klattyog, ahogy beér a kar a végpozíciójába. Kulissza hiba lenne? A Kulisszában nincs idegen anyag, le lett csekkolva.

lehozsoci | 2012-11-07 11:20 majdnemmérnök részére

Sziasztok! fene tudja, de biztos profi mérőeszköz kell ahhoz, hogy 0,6 Ohm-ot kimérj úgy hogy az referencia ellenállás legyen hibára! Ahogy én szoktam csinálni: ha még a hengerfejben vannak az izzítógyertyák, csak a közös csatlakozót veszem le, utána egyszerű próbalámpa egyik vége akku +, a másik vége az izzítógyertya csatlakozójához érintve, ha a láma világít akkor jó, ha nem akkor rossz. Ha már kiszerelted ugyanígy lehet akkun is ellenőrizni, de ha fogsz egy szigetelt fogót, a gyertya testét az akku -, az érintkező végnek akku 12V adva azonnal fel kell hogy izzon! Szerintem teljesen mindegy milyen márkát veszel...láttam ilyet-olyat is, a márkanévért fogsz többet fizetni, de nem biztos, hogy jobb... Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-11-07 07:47 majdnemmérnök részére

0,6 Ohm körül 20 C fokon. Viszonylag ritkán van velük gond, és eddig csak gyárit alkalmaztunk, ami inkább Denso, vagy NGK 24130,-Ft-ért.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó