2025. Május 4. - Mónika

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:11 Blade66 részére

Ez egy jó kérdés. Sokat futott turbós motoroknak folyamatos utántöltés esetén 2-3 dl/1000 km még elfogadható. Ha nem folyamatos az utántöltés, akkor lényegesen nagyobb is lehet az olajfogyasztás, hiszen nem mindegy, hogy 2 liter, vagy 4,5 liter olaj kering a rendszerben. A kevesebb olaj átlagos hőmérséklete magasabb, így a túlzott vékonyodás miatt jobban fogy. A vékonyodáshoz tartozik, hogy a legtöbb mai félszintetikus olaj (pl. ez az Edge, illetve majdnem mind) folyamatosan oxidálódik, azaz öregszik a használat során, így egyre vékonyabbak bemelegedve, ezért egy 10000 km-et futott ilyen olaj gyorsabban el tud "szökni" a tömítések között, mint a friss, jobban fogyasztja a motor. Az ismert sűrű (vastag) fáradt olaj fázis jóval a vékonyodás után jelentkezik, így az már ritka. Tehát az előzőek alapján javasolt a gyakoribb olajcsere, a gyakoribb előnyös.

mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:01 gulyas_peter részére

Menet közben terheléstől függően kissé billen a motor, így lehet, hogy csak ilyenkor ér hozzá valalmi valamihez.

mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:00 MazdaLaca részére

67mm.

Blade66 | 2011-10-19 11:11

Tisztelt Mazda-Autó!

2004-es Mazda 6 2.0 diesel 136 Le autóm van.
Castrol Edge 5w-40 Turbo Diesel olajat használok.
Kérdésem az lenne, hogy ennek a motornak mennyi a normális olajfogyasztása 1 csereciklus alatt?
Valamint, hogy 10 vagy 15 ezer km után érdemes cserélni az olajat?
Válaszát előre is köszönöm.

gulyas_peter | 2011-10-18 21:20

Tisztelt Mazda-autó!

Tegnap arra lettem figyelmes, hogy 1250-1500 fordulatszám között valami berezonál a kocsi bal szélén a motortérben vagy a kerékjárat körül. Az érdekes az, hogy csak menet akkor hallatszik a hang ha a kocsi mozgásban van. Üresben, és ugyanebben a fordulaszám tartományban nincs rezonancia.

Van vmi ötlete?

MazdaLaca | 2011-10-18 10:16

Tisztelt Mazda-Auto!

Érdeklődnék, hogy 2011-es mazda6-osnak mekkora a kerékagy átmérője? (felni középfurathoz kellene)

mazda-auto.hu | 2011-10-18 08:30 rbaggio részére

Lehet a kiemelő villa és a munkahenger közötti érintkezés hibája, szerkezet, illetve a nyelestengely és a kinyomócsapágy között is lehet akadás.

rbaggio | 2011-10-17 15:45

Tisztelt Mazda-autó! 6-os dízelemnél a kuplung pedál benyomásakor az utolsó pár centiméteren egy" roppanó" hangot lehet hallani és a pedálon is érződik, hogy nehezebb benyomni...a váltás rendben van, nem csúszik. Van tipp mi lehet ez? Köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-10-17 14:20 Balint01 részére

A szabadonfutó 46012,-Ft, a szíjcserét a főoldalunkon is hirdetjük, típustól függően 125-135e Ft körül alakul.

mazda-auto.hu | 2011-10-17 14:16 Wory részére

Amelyik tengelyen ráz, csak azokat szükséges cserélni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó