2025. Június 25. Szerda - Vilmos

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


EnergieLaczy | 2011-10-20 20:01 nagyand részére

Szia nagyand! Gyenge az akksi, akkor van hogy a mutatók fel-le mozognak indításkor. Vagy fel kell tölteni az akksit, vagy csere. Én pár éve jártam így. Akkor még az eredeti akksi volt benne, elég jól bírta. Én egy zsír új gondozásmentes Exide mellett döntöttem. Azóta nincsen vele gond. Üdv ÉNRG

rbaggio | 2011-10-20 20:01 nagyand részére

lemerült az akksi

nagyand | 2011-10-20 19:09

Tisztelt Mazda autó! Olyan problémám lenne, hogy 2003-as Mazda6 , 136 LE, deizel autóm nem indul el. Olyat produkál, hogy mikor indítok, csak kattog valami a motortérben folyamatosan, de nem teker az önindító, és a müszerfalon a mutatok fel le mozogna (sebességmérö, fordulatszámmérö,üzemanyagszint mérö). A sárga motor lámpa is világít, korábban nem szokott. A napiszámláló is lenullázódott.

mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:11 Blade66 részére

Ez egy jó kérdés. Sokat futott turbós motoroknak folyamatos utántöltés esetén 2-3 dl/1000 km még elfogadható. Ha nem folyamatos az utántöltés, akkor lényegesen nagyobb is lehet az olajfogyasztás, hiszen nem mindegy, hogy 2 liter, vagy 4,5 liter olaj kering a rendszerben. A kevesebb olaj átlagos hőmérséklete magasabb, így a túlzott vékonyodás miatt jobban fogy. A vékonyodáshoz tartozik, hogy a legtöbb mai félszintetikus olaj (pl. ez az Edge, illetve majdnem mind) folyamatosan oxidálódik, azaz öregszik a használat során, így egyre vékonyabbak bemelegedve, ezért egy 10000 km-et futott ilyen olaj gyorsabban el tud "szökni" a tömítések között, mint a friss, jobban fogyasztja a motor. Az ismert sűrű (vastag) fáradt olaj fázis jóval a vékonyodás után jelentkezik, így az már ritka. Tehát az előzőek alapján javasolt a gyakoribb olajcsere, a gyakoribb előnyös.

mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:01 gulyas_peter részére

Menet közben terheléstől függően kissé billen a motor, így lehet, hogy csak ilyenkor ér hozzá valalmi valamihez.

mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:00 MazdaLaca részére

67mm.

Blade66 | 2011-10-19 11:11

Tisztelt Mazda-Autó!

2004-es Mazda 6 2.0 diesel 136 Le autóm van.
Castrol Edge 5w-40 Turbo Diesel olajat használok.
Kérdésem az lenne, hogy ennek a motornak mennyi a normális olajfogyasztása 1 csereciklus alatt?
Valamint, hogy 10 vagy 15 ezer km után érdemes cserélni az olajat?
Válaszát előre is köszönöm.

gulyas_peter | 2011-10-18 21:20

Tisztelt Mazda-autó!

Tegnap arra lettem figyelmes, hogy 1250-1500 fordulatszám között valami berezonál a kocsi bal szélén a motortérben vagy a kerékjárat körül. Az érdekes az, hogy csak menet akkor hallatszik a hang ha a kocsi mozgásban van. Üresben, és ugyanebben a fordulaszám tartományban nincs rezonancia.

Van vmi ötlete?

MazdaLaca | 2011-10-18 10:16

Tisztelt Mazda-Auto!

Érdeklődnék, hogy 2011-es mazda6-osnak mekkora a kerékagy átmérője? (felni középfurathoz kellene)

mazda-auto.hu | 2011-10-18 08:30 rbaggio részére

Lehet a kiemelő villa és a munkahenger közötti érintkezés hibája, szerkezet, illetve a nyelestengely és a kinyomócsapágy között is lehet akadás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó