2025. Május 4. - Mónika
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Diéta MAZDA módra.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:11 Blade66 részére
Ez egy jó kérdés. Sokat futott turbós motoroknak folyamatos utántöltés esetén 2-3 dl/1000 km még elfogadható. Ha nem folyamatos az utántöltés, akkor lényegesen nagyobb is lehet az olajfogyasztás, hiszen nem mindegy, hogy 2 liter, vagy 4,5 liter olaj kering a rendszerben. A kevesebb olaj átlagos hőmérséklete magasabb, így a túlzott vékonyodás miatt jobban fogy. A vékonyodáshoz tartozik, hogy a legtöbb mai félszintetikus olaj (pl. ez az Edge, illetve majdnem mind) folyamatosan oxidálódik, azaz öregszik a használat során, így egyre vékonyabbak bemelegedve, ezért egy 10000 km-et futott ilyen olaj gyorsabban el tud "szökni" a tömítések között, mint a friss, jobban fogyasztja a motor. Az ismert sűrű (vastag) fáradt olaj fázis jóval a vékonyodás után jelentkezik, így az már ritka. Tehát az előzőek alapján javasolt a gyakoribb olajcsere, a gyakoribb előnyös.
mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:01 gulyas_peter részére
Menet közben terheléstől függően kissé billen a motor, így lehet, hogy csak ilyenkor ér hozzá valalmi valamihez.
mazda-auto.hu | 2011-10-19 13:00 MazdaLaca részére
67mm.
Blade66 | 2011-10-19 11:11
Tisztelt Mazda-Autó!
2004-es Mazda 6 2.0 diesel 136 Le autóm van.
Castrol Edge 5w-40 Turbo Diesel olajat használok.
Kérdésem az lenne, hogy ennek a motornak mennyi a normális olajfogyasztása 1 csereciklus alatt?
Valamint, hogy 10 vagy 15 ezer km után érdemes cserélni az olajat?
Válaszát előre is köszönöm.
gulyas_peter | 2011-10-18 21:20
Tisztelt Mazda-autó!
Tegnap arra lettem figyelmes, hogy 1250-1500 fordulatszám között valami berezonál a kocsi bal szélén a motortérben vagy a kerékjárat körül. Az érdekes az, hogy csak menet akkor hallatszik a hang ha a kocsi mozgásban van. Üresben, és ugyanebben a fordulaszám tartományban nincs rezonancia.
Van vmi ötlete?
MazdaLaca | 2011-10-18 10:16
Tisztelt Mazda-Auto!
Érdeklődnék, hogy 2011-es mazda6-osnak mekkora a kerékagy átmérője? (felni középfurathoz kellene)
mazda-auto.hu | 2011-10-18 08:30 rbaggio részére
Lehet a kiemelő villa és a munkahenger közötti érintkezés hibája, szerkezet, illetve a nyelestengely és a kinyomócsapágy között is lehet akadás.
rbaggio | 2011-10-17 15:45
Tisztelt Mazda-autó! 6-os dízelemnél a kuplung pedál benyomásakor az utolsó pár centiméteren egy" roppanó" hangot lehet hallani és a pedálon is érződik, hogy nehezebb benyomni...a váltás rendben van, nem csúszik. Van tipp mi lehet ez? Köszönöm
mazda-auto.hu | 2011-10-17 14:20 Balint01 részére
A szabadonfutó 46012,-Ft, a szíjcserét a főoldalunkon is hirdetjük, típustól függően 125-135e Ft körül alakul.
mazda-auto.hu | 2011-10-17 14:16 Wory részére
Amelyik tengelyen ráz, csak azokat szükséges cserélni.