2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Milupa | 2009-04-22 16:17 sanya részére

Ok,köszönöm az infót!

mazda-auto.hu | 2009-04-22 08:54 andorpapa részére

Amennyiben a potméter kiiktatásával a gombok fényereje helyreáll, akkor elsősorban a műszerfal izzók körül lehet valami probléma.

andorpapa | 2009-04-21 21:09

Köszönöm a múltkori segítséget, vettem egy '92-es 2.0D kombit. Ehhez kérnék némi tanácsot, találkoztak-e már az alábbi jelenséggel:
A műszerfal (konkrétan a km óra) világítása a legalacsonyabb fényerővel világít. Van külön egy nagy tekerő, amivel elméletileg a világítás erejét lehetne állítani (egy izzó és egy mutató ábrája van rajta), de hiába tekerem, nem történik semmi. Az előző Mazdámon is ugyanez volt (az még '87-es GC széria volt), de ott nem zavart, mert max. fényerőt produkált a vas. Itt viszont zavar, mert túl kevésnek találom a fényét. Kiszereltem a szabályozót, bonyolultabb, mint gondoltam. A user egy potit csavargat, a nyákon pedig van még pár ellenállás, kondi és pár tranyó is. Az egésznek 3 lába van, TNS, OUT és GND felirattal. Ha lehúzom a szabályozót a rendszerről, akkor is ugyanolyan halványan világít a kilométeróra (a fűtéskapcsoló és egyéb gombok teljesen rendben vannak, kellően erősen világítanak).
Rámértem a szabályozóra érkező drótokra, az egyik a 12 Volt (ez megy az egység TNS lábára), a másik a föld (GND), a harmadik (OUT) pedig 0.3 Volt feszültséget mutat, ha a földdel mérem. Mi lehet a probléma?

mazda-auto.hu | 2009-04-20 15:24 m626 részére

A blokk, hengerfej, vezérműtengely ugyanaz. A befecskendezők és az adagoló attól függően más, hogy egy vagy két katalizátoros az autó.

m626 | 2009-04-20 13:33

Halihó!
Itt meg tudja mondani, GF-ek 115 lovas és 136 lovas 2.0-s motorjai között mi a különbség? Totál más a két blokk? Vagy csak a hengerfej/vezérlés más?

mazda-auto.hu | 2009-04-20 09:30 sanya részére

Annyit látunk, hogy a cikkszámuk nem egyezik meg. A két kisebb 1600=1800, és a két nagyobb motoré 2000=2200 egyezik cikkszám szerint. Sajnos bordaszám adatunk nincs, így mindenképpen meg kell számolni.

sanya | 2009-04-18 15:43 sanya részére

Átolvasva az előző hozzászólásom elég értelmetlennek hangzik, elnézést érte. De közben kiszedtem a féltengelyeket a 2.2 es váltóbol és 26 bordaszámot számoltam, ami ha jólgondolom megegyezik az 1.8as váltóhoz tartozó féltenhely bordaszámával.
A lényeg amiért ez mind érdekel: ha cserélem a motort(FE3) a mazdába, és megegyezik a bordaszám(1.8as és a 2.2 váltó között), akkor nem kell futóművet cserélnem, egyszerüen benthagyom az eredeti féltengelyeket.
(Az FE3 on van a 2.2 es váltó)remélem megegyezik a bordaszám, javítsatok ki ha tévedek.

sanya | 2009-04-17 20:18

Sziasztok!
Egy újabb kérdés merült fel: kocsi:mazda 626 (88-92) 2.2 12V a váltóval kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy mekkora a bordaszámu féltengely csatlakozik a váltóhoz? másképpen: Mennyi a bordaszáma annak a féltengelynek ami a váltóba belecsúszik? előfordulhat, hogy azonos a 2.0 és az 1.8 as motorokon lévő váltókkal?

mazda-auto.hu | 2009-04-17 16:22 andorpapa részére

Igen, a Comprex kereken 75 lóerős.

andorpapa | 2009-04-17 15:43 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!
Még 1 kérdésem lenne: a sima dízelt és a comprexeset tehát a teljesítményük alapján lehet megkülönböztetni, ha csak annyit tudunk róla, hogy '92-es, 2.0D és adott a lóerő?
A comprexes 75 LE körül van, ugye?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó