2025. Október 18. Szombat - Lukács

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2007-12-11 09:17 mazda-auto.hu részére

Ami persze eleg koltseges es szerintem sok mas kovetkezmenye is lehet mondjuk a kesobbiekben a zoldkartya keszitesnel :)

nzss | 2007-12-11 09:16

Mennyibe kerülne?

mazda-auto.hu | 2007-12-11 08:34 nzss részére

Csak a vezérlőegység cseréjével.

nzss | 2007-12-11 07:26

A dpf-et nem lrhet valahogy kiiktatni?

mazda-auto.hu | 2007-12-10 16:53 gaboca részére

Inkább több kérdés-válasszal tisztázzuk, mint később esetleg gond legyen belőle.

gaboca | 2007-12-10 12:36

Lehet hogy egy kicsit túl aggódom ezt a dolgot,de szeretnék a végére járni.
Köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2007-12-10 12:31 mazda-auto.hu részére

...és az olajszint emelkedés teljesen természetes jelenség a Mazda 2.0 DPF rendszer esetében.

mazda-auto.hu | 2007-12-10 12:29 gaboca részére

Mint már írtuk, hozzáírni nem lehet a programhoz. Az csak komplett gyári egységként tölthető fel. Az olajszint növekedése a hűvősebb idővel is összefügghet, hiszen valamivel hosszabb a motor bemelegedési és a motorolaj bemelegedési fázisa. Tény viszont, hogy az autópályán nagyobb eséllyel párolog a gázolaj a motorolajból. Az is tény, hogy az olajszint pálca nem minden szakaszán jelent ugyanolyan hosszúságot, ugyanakkora mennyiségű olajfogyás. Látatlanban ennél többet nem tudunk mondani.

gaboca | 2007-12-10 11:01

Sziasztok!

DPF lámpával meg soha semmi gond nem volt.
Csak az olaj szaporodik!
Hibakód nem volt.
Azt nem írtam mikor a többlet fogyasztás jelentkezik, akkor 0 gázpedál állásnál és motorfék üzemben 1-2 liter üzemanyag felhasználást mutat a computer.Frissités előtt kb180-200 km-enként tapasztaltam, most 100-120 km-enkét történik ugyanez.
Beleírhatak a programba???

mazda-auto.hu | 2007-12-10 10:35 gaboca részére

Tényleg érdekes.Egy hibakód olvasás esetleg választ adhatna, bár valószínű, hogy ezt megtették a DPF nullázásakor. Érdemes lenne megnézni, hogy valójában is többet fogyaszt-e az autó, vagy csak a műszer szerint. Egyébként, ha éppen nem visszajelzett (műszerfalon) DPF regeneráció történik, az többlet fogyasztással jár. Elképzelhető, hogy a motorvezérlő egységet ún. újratanították, de ilyenkor a komputer automatikusan felismeri, melyik a tárban a rendelkezésre álló megfelelő program. A Mazda részéről kimondottan jelzett "frissítés" nincs a DPF-es Hatoshoz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó