2024. Május 18. Szombat - Erik

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pierke | 2007-11-27 16:17

mazdaauto koszi! kozben elojott egy masik hiba egy uj m3-on, megpedig kuplung. inditasnal hiaba nyomom ki es engedem vissza, nem kerul sebessegbe. es mindezt egyik naprol a masikra... szeriahiba lmne? koszi

mazda-auto.hu | 2007-11-27 08:50 empeter részére

A honlapunk motorjának cseréje nem teljesen zökkenőmentesen zajlott (zajlik), így még nem aktívált "félkész" cikk is megjelenhetett a honlapon. Köszönjük az érdeklődést, ez mindig erőt ad a gyorsabb munkához. Nem túl nagy a cég létszáma, így nem tudunk nagyobb mértékben a honlapra "koncentrálni". Ez az oka az esetleges lassúságnak, de előbb-utóbb elkészül a MOTOROLAJ cikk folytatás is. :)

mazda-auto.hu | 2007-11-27 08:43 pierke részére

pierke - Volt már rá példa, de nem olyan mértékben, hogy szervízutasítás is legyen rá, így egyedi esetként kezelendő.

empeter | 2007-11-27 07:14

Hello! Nagy érdeklődéssel vártam a motorolaj 5-9. cikk megjelenését, de sajnos csak az írás egy töredéke olvasható! Ha tudnátok orvosolni a problémát, az nagyon jó lenne!

Köszönettel: empeter

pierke | 2007-11-27 00:13

srácok, ugye jól emlékszem, hogy m3-ban a vezetőülés nyikorgása szériahiba? hogy lehet megjavítani? komplett székcsere?

mazda-auto.hu | 2007-11-26 08:34

Amennyiben a Tuning linkünkben (innen balra) a "még több tuning"-ra kattintva visszamész egészen a 2005-ös linkekhez, akkor ott megtalálod.

kareee | 2007-11-24 19:45

Sziasztok
Régebben találtam egy hivatalos mazda oldalt ahol mindenféle gyári cuccokat lehetett rendelni pl: króm kilincs, küszöbök egyéb kiegészítõ ill sport cucckat
valaki nem tudja véletlenül annak az oldalnak a címét vagy hasonló oldalakat ?

A reklám elkerülése végett ha tudtok akkor a kareee@citromail.hu-ra kösz

mazda-auto.hu | 2007-11-22 09:01

Csak külön beszerelt kapcsolóval oldható meg. Amennyiben zavaró, ott a lehetõség a parklámpa állásba kapcsolni.

egon | 2007-11-21 20:00

Sziasztok lenne egy kérdésem az új mazda-3 on mindig világít a tompított fényszóró tudja valaki hogy lehet ki iktatni

mazda-auto.hu | 2007-11-20 12:47

1.Valóban igaz, hogy az 1.6-os dízelmotor PSA fejlesztés. Elõször is az olajok dobozán is olvasható viszkozitási számok, hideg és melegoldali értékeihez tartozó hõmérsékleti meghatározások, átlagos értékek. Megpróbáljuk ezt szemléltetni: Mûködési hõfokon (100C) a legvastagabb 30-as (0w-30) akár megegyezõ sûrûségû is lehet a leghígabb 40-es (pl.:15w-40) olajjal. Ennek ellenére a SAE táblázat alapján egyforma hõmérsékleti kategóriába esnek. További példa: Két harmincas jelzésû olaj közül az a hígabb 100C fokon, amelyik esetében kisebb a különbség a hideg és a melegoldali jelzés számai között. Tehát egy 5w-30 hígabb 100C-on, mint egy 0w-30. Ebbõl is látható, hogy a dobozon látható számok nem feltétlenül tükrözik, hogy az adott olajat milyen hõmérsékleti tartományokra ajánlják. 2. A 0w-40 gyakorlatilag minden belsõ égésû erõforrásban megállja a helyét, mondjuk ezt anélkül, hogy megnéznénk mi a gyári elõírása az adott motornak. Ez az olaj hidegben és melegben is a ma elérhetõ legnagyobb védelmet biztosítja...,de nem feltétlenül optimális minden esetben a kenés szempontjából, hiszen a kenés mértékét nem az olaj vastagsága határozza meg. Az olaj nagyobb vastagsága a tömítettséget fokozhatja egy kopott motorban, illetve a gyári illesztési hézagoknak megfelelõ olajfilmet biztosít. Ezen kívül egy vastagabb olaj valamivel késõbb vékonyodik el veszélyes mértékben, ha valamilyen oknál fogva (hiba, vagy versenypálya) túlmelegszik az olaj. Az átlagos olajhõmérséklet természetesen nem tükrözi az olajkör egy-egy részén fellépõ hõmérsékleti csúcsokat (amiket károsodás nélkül kezelnek az olajok, ha jó az áramlás), errõl majd cikkünk következõ részeiben. A lényeg, hogy a gyáraknak az extrém felhasználási körülményeket figyelembe kell meghatározni az olajbesorolást az adott típusához. Mint a Ferrari példája is mutatja, az autó utcai használata közben a sokkal hígabb olaj is teljesíti a gyár által elõírt feltételeket, hiszen nem megy 100C fok fölé az átlagos olajhõmérséklet. Mivel a Ferrari gyár is tudja, hogy autóit elég nagy számban ki-ki viszik versenypályára is, ezért kalkulálnia kell extrémebb esetekre is, melyek valószínûsége nagyobb a melegebb térségekben. Megjegyezzük egyébként, hogy amennyiben egy csak magas fordulatszámon járna a motor, amikor extrém magas az olajhõmérséklet, akkor semmi baj nem lenne, hiszen nagy fordulaton tökéletes az áramlás, viszont ha ilyenkor leesik a fordulatszám, akkor a túl híg olajjal már nem kellõ mértékû az. Ehhez elárulok elõzetesen egy dolgot az késõbbi cikkbõl, volt olyan Formula-1-es csapat, amelyik egyfokozatú 5-ös olajat használt. Azok a motorok 16-18000/perc fordulaton járnak. Szóval a lényeg, hogy a 30-as kevésbé terheli a motort és ugyanúgy védi, sõt, valamivel jobban hût. A 0w egyik másik dolog. A Mazda pillanatnyilag nem ajánlja ezelket az olajokat, mivel õk ilyennel nem szereztek tapasztalatot, hiszen a Mazda Dexelia palettán egyenlõre nincs 0w-s olaj. Ettõl függetlenül a technika mai állása szerint a motorok szempontjából nincs jobb a 0w-vel kezdõdõ olajoknál. 3. A ma kapható, megfelelõ viszkozitási indexû olajok általában beleesnek valamelyik elõírt jelzésbe (API,ACEA), amibõl elég egyet teljesítenie.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó