2025. Október 19. - Nándor
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Jön az E10
Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
peti007 | 2014-07-15 22:05
Kedves Mazda-auto!
Ma le akartam cserélni a fagyállót az autómban (2004-es 1.6 diesel). A kezelési kézikönyvben és a Castrol katalógusában is 8,5 liter mennyiséget írnak. Ehhez képest kb. 5 litert tudtam leengedni. A kiegyenlítő tartály kupakját levettem, tehát nem a vákuumhatás miatt maradt a rendszerben folyadék. Ioncserélt vízzel töltöttem most fel a rendszert, gondoltam pár hétig azt hagyom benne, hogy minnél kevesebb maradjon a régi folyadákból.
Mennyi folyadéknak kell távoznia a hűtőfalyadék cseréjénél, a radiátor alsó leengedőjén keresztül?
cgyoerfi | 2014-07-14 13:40 Flingel részére
Igen, Nepper autó lett volna. Picit bosszant hogy sok pénz ment el a étvégén üzemanyag+átvizsgálás de még sem annyi mint ami akkor ment volna el, ha megveszem. Nagyon sok tapsztalatot szereztem és teljesne igazad van most már tudom, hogy mit kell megnézni, mire kell figyelni és érezni is fogom azt hogy melyik a jo autó.
Türelmesen várok és remélem hamaroson találok egy jót. Tudtok javasolni oldalakat hol nézeődjek? OLX, Jófogás, Használtautó, megvan, ezen kívül?
Köszi
Flingel | 2014-07-14 10:49 cgyoerfi részére
Hajjajj... Nem semmi sztori... de sajnos nem egyedi. :(
Ne bosszankodj... várd ki a vásárt a napjára. :) Fogd fel úgy, hogy minél több tapasztalatot szerzel, annál biztosabban fogod tudni, hogy melyik autót érdemes majd megvenned. Az ilyen tapasztalatok, mint a hétvégi bosszantóak, mert ugye idő-pénz amíg megnézted, de gondolj bele, hogy akkor mennyit vesztenél, ha megvetted volna. :)
Szóval csak várj türelemmel. És a türelem Mazdát terem. :)
Flingel | 2014-07-14 10:45 szgyuszi részére
Hello!
Ha engem kérdezel, akkor a szubjektív magánvéleményem az, hogy az 1,6-os benzinessel nem lesz sok gondod. Ez nem jelenti azt, hogy az 1,6-os dízellel igen, de a valószínűség szerintem nagyobb. Ez a dízelmotor francia eredetű, HDi motor. Ez van a PSA konszern autóiban, és a Ford Focus-okban is többek közt. Régi darab, eleinte voltak is vele problémák. Amit konkrétan tudok róla, hogy a részecskeszűrője nem szereti a városi használatot, könnyen eldugulhat.
Szerintem a HDi dízelek konstrukciójukban nem rosszak, az általd kinézett kocsi, a maga 52e km-ével gyakorlatilag új. Ezek a dízelek kulturáltak, kicsit morognak persze, és hidegüzemben ill. hosszú autópályázás után több odafigyelést igényelnek, cserébe kevesebbet esznek, mint a benzines, és rugalmasabbak gyorsításkor... Szerintem élvezetesebben vezethető, mint a benzines... viszont ez utóbbi örökélet + 1 nap. :)
Szerintem 2011-re már kiküszöbölték a gyerekbetegségeit a motornak, szóval akár lehet jó vétel. Én elvinném Mazda márkaszervizbe átnézetni, főleg a futásteljesítményt, injektorok szállítási mennyiségeit, turbónyomást tudják biztonsággal megerősíteni (vagy cáfolni.) A szokásos dízelalkatrészek (injektorok, nagynyomású szivattyú, kettőstömegű lendkerék, turbo) előbb utóbb cserére szorulnak, de egy céges Focus-tapasztalat szerint legalább 150e km-ig gond nélkül mennie kell.
Üdv.:
Flingel
Myko | 2014-07-13 20:33 cgyoerfi részére
Az az :)
Tényleg ez kell,kitartónak lenni meg akár a fórumokon megmutatni megvitatni.
cgyoerfi | 2014-07-13 20:23 Myko részére
Igen én is hasonlóra várok egy első tulajdonostól vezett szervízzel, magyartól! Leg azt tudom micsoda. Átérzem, sok agyalás, idegeskedés, de még semmi.
140 Dizel?! Hát persze :):)
Myko | 2014-07-13 20:17 cgyoerfi részére
Sajnos igen. Várni kell. Köröket futni...idegeskedni. Én 2.0 dízelt akartam,ritka motor. De 2-t néztem Pesten egyik garantált futású volt szervízből,de nagyon intenzív volt a használat. Másik meg szépen kicicomázott nepperautó volt,toldozva foltozva. Inkább lett a garantált magyarországi,egy helyen szervizelt,kicsit sokat futott. Másik kettő "természetesen" 140.000 km-t sem futott 7-8 éves dízel létükre.
cgyoerfi | 2014-07-13 20:13 Myko részére
Szia,
Magánszemély volt.
Igen, utána olvastam ha az aksi ki volt véve akkor az ablakot ujra kell programozni, de itt hiába nyomtunk bármit is nem működött. Elkeseredtem kicsit, nagyon vágyom már egy ilyen autóra, de a megfelelő eladót is meg kell találni hozzá.
Kivárok.
Myko | 2014-07-13 20:06 cgyoerfi részére
Az igen! Szomorú ez...
Én is úgy vágtam bele ebbe a Mazda-ba,hogy nem voltak a hibái takargatva. De megnéztem olyat is ,amin voltak. Amúgy nekem sem ment az ablakemelő hátul a vezetőülésből. Hátramentem megnyomtam és már jó is volt.
Ez magánszemély volt amúgy vagy kereskedés?
cgyoerfi | 2014-07-13 19:59 Flingel részére
Sziasztok,
Tegnap meg volt a szemle és találkoztam az eladóval. Leírok mindent mert sokat tanultam a tegnapi napból és szerintem más is igen sokat profitálhat belőle.
Ugy mentem fel Pestre, hogy az eladóval találkozom megnézem a Mazda 3-at és ha első szemlére oké akkor jöhet a szervizben a diasgnosztika. Nézük az elejét, felmentem találkoztunk, megláttam az autót és beleszerettem, viszont laikusként ez csak egy érzés, nekem az a fontos jó is legyen. Néhány kiavics felverődést tekintve a kasznin nem volt nagy sérülés, egy két karc. Aláfeküdtem láttam némi rozsdát de sokat nem, kerékdobok rendben voltak. Komolyabb rozsda és rohadás a vezető oldali ajtó al alján volt, már hólyagos volt de még menthető. Motor indít pöcre ment, 1000-ről hamara lesett 800-ra a fordulat. Semmilyen csattogás, recsegés motortérben, a kifugó gáz is tiszta. Hőtőfolydék nem bugyborékolt henger fejek oké. Minden elektromos eszköz működött, hoppá de nem 2 izzó kiégve, és a hát jobb ajtó üvege nem mozdult mikor probáltam mozgatni,semmi gond apróság. Feltünt a fényszórókon valami fehér por, persze polir por volt ki volt cicózva az autó. Kormány rendben, váltó szépen járt, kettesben sem bólintott az az autó. Klima is ok volt. Mondom jó első körben tetszik vizsgálja meg egy szerelő is. Erre a hát ő nem számolt ezzel meg, minek mert tökéletes, mondom de szeretném. Mire neki ez plus költség és nem fér bele, amugy is egy tuti vásárlója van aki megveszi az autot vizsgálat nélkül. Mondom akkor ennyi, köszönöm. Elmentünk kb 2-3 óra mulva visszahívott hogy nem jöttek az autóért és nem-e érdekel, mondom de a szerelőnél tali :). 1,5 óra mulva ott is volt, és ment az autó aknára. És ekkor jöttek elő az igazi hibák, rozsda volt a fenéklemezen is de javitható alvázvédőzéssel. Komolyabb gondok:
-lukas rozsdás kipufogó, cserés
-olajteknőből szivárgott az olaj, el volt rohadva az alja
-hátsó két lengéscsillapítóbol el volt fojva az olaj, látszott a nyoma
-jobb hátsó spirálrugo törött
-fékcső és váltó olja cső kis csonkja szétrohadva
Aztán kiderült a hátulja meg volt törve, más volt a színe és a bura is felre állt észre se vettük. Az elején is volt törés azt is észrevette a szerelő. Mondom jó olyan 200-250 ezernyi hibát és javitani valot írt össze. Közben a srác végig ocsárolta a szerelőt és végén össze is vesztek. Gépre fel sem kapcsolta a Mazdát azt mát nem kértem. A lényeg ezek után próbáltam alkudni az árból de nem volt engedés, szóval megköszönem a segitséget és elköszöntem az eladótól. Lényeg tehát nagyon vigyázzatok, a külcsin nem minden, német autónál meg pláne, lehet eltakar valamit. Én ebből sok tanulságot és persze tapasztalatot szereztem. Sajnos még nem sikerült megtalálni az igazai 1,6 Benzin Mazda 3-at szívem szakadt meg de nem sikerült a dolog. De nem adom fel, keresem kutatom és egyszer megtalálom :) Remélem tudtam segíteni mindenkinek.