2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Myko | 2014-07-13 19:23

Na ma kicseréltük az első stab. rudakat. Kapott Meyle-t,az Avensis-ben már bizonyított a márka. Jobbra a régi...gatya volt már...

szgyuszi | 2014-07-13 16:33

Hello!

Egy 2011-es évjáratú Mazda 3-at 1.6-os motorral szeretnék venni. Szeretnék véleményt kérni, hogy a benzin vagy a dízel motor közül melyik éri meg jobban (megbízhatóság, élettertam)? Mennyire zajos a dízel, erről tudtok valami mondani?

Tudtok egy szervízt (márka vagy nem) ajánlani Budapesten ahol jól leellenőrzik a kocsit vásárlás előtt (beleértve a kilométeróra állását)?

 

Volt tapasztalata valakinek az automobiles.hu (REPO Auto kft.) kereskedővel?

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv,

Gyuszi

Flingel | 2014-07-12 11:21 ungyi részére

 Hello!

 

Köszönöm a dícséretet, de csak a tapasztalataimat írtam le. :)
A te kocsid már egy nagyon kiforrott típus (az enyém még az egyik első 3-as Sedan szériából való), szerintem nagy gondok nem lehetnek vele. A motorja ugyanaz, mint az enyémben. Sokszor vezetek céges autókat, (Focus, Astra, Bora, néha Mondeo) és azt vettem észre, hogy váltóban verhetetlen a Mazda. Motorikusan viszont (ez az én tapasztalatom) alul japánosan gyenge (még a rövid áttételek ellenére is), bár nem annyira, mint a régi BJ-s (2000 évj.) 1,5-ös 323-as Mazdám volt. Ez utóbbi viszont - bár nem vagyok valami magas (174 cm) - kényelmesebb volt nekem. Először azt hittem, rövid a BK-s 3-asok ülőlapja, de nem. Aztán gondoltam, hogy a kormányt nem lehet eléggé kihúzni, ami igaz is, de a fő gond,hogy a pedálsor nincs elég mélyen. Szóval nekem sokszor kényelmetlen, a régi 323-as a plüss üléseivel jóval kényelmesebb volt.

 

A motorról még annyit, hogy néha érdemes kipörgetni, hajlamos a kormosodásra, lustulásra. Sokáig üzemanyag-takarékosan vezettem, és 6,2-6,4 literes átlagokkal (számolt!) autóztam télen-nyáron. Nemrég egy hónapig M7-M5-ön autóztam sokat. Észrevettem, hogy óra szerint 130 km/h az utazó tempója, kellemesebben tartja, mint a 120-at. A kipufogó tele volt korommal. Van egy ilyen sport króm vég rajta... leszedtem, kitakarítottam Brigéciollal. Fénylett ismét. Visszatettem, és jöttek a hagyományos hétköznapok. SEMMI korom nincs most már, sem takarékos (max 80-90 km/h), sem forszírozott (130-140 km/h) üzemben.
Szóval ez is bizonyítja, hogy igenis igényli a magasabb fordulatszámokat... szóval ha inkább városban mész vele, negyedévente azért pörgesd ki autópályán... meghálálja.. a fogyasztás klíma nélkül most 5,8... klímával 6 liter körül alakul. :) (45 literrel mentem 750 km-t... és még nem villant fel a benzinlámpa :))
 

Nem tudom,hogy a te kocsidnál hogy áll az alvázvédelem és amúgy az egész kasztni korrózióvédelme, de én ezt az egyet mondanám a régi kocsik hibájának.
Jah, és még annyit, hogy szezononként (vagy max. 2 szezononként) érdemes cserélgetni az első- és hátsó tengely abroncsait, így elkerülheted a független felfüggesztés mellékhatását, a gumik kagylós kopását. (ez is inkább akkor, ha a hátsó tengelyt annyira nem terheled a hétköznapokban.) Ez a 323-as Mazdánál jött először elő, de a 3-asomnál már erre figyeltem.
És a legfontosabb, amit Varga úr is sokszor kihangsúlyoz itt a fórumon: mozgó fémalkatrészek halála a rossz kenési állapot. A motor-, váltó-, és fékolajcserére mindig ügyelj.. nem feltétlen érdemes megvárni a 20e km-es csereintervallumot... én olyan 17e km körül szoktam cserélni, és 0w-30-as Castrol Edge C3 olaj van benne. Nem rossz, de talán a kopottság (vagy ki tudja miért), de a Mobil 1 New Life 0w-40-est jobban szerette (a 323-as Mazda is).

Balesetmentes Mazdázást kívánok! :)

Üdv.!

ungyi | 2014-07-11 18:29 Flingel részére

 Helo Flingel.

Mivel 2010-s 3-as mazdám van, figyelmesen elolvastam a véleményed és nagyon teszett. Kocsimban 20 ezer van, mindent a szervíz végez / muszáj / de vidéki lévén igen bizalmatlan vagyok. A gépnek szerintem semmi baja, valóban finom a váltó, mint a vaj,de alacsony fordulaton 2 ezer körül gyenge, igazán 3 e körül indul be.Ennél a típusnál szerinted mire kell különösen odafigyelni, hogy késöbb ebből ne legyen gond? / a 3-as TE 2011-ben vettem, de van mellette egy remek 323-as sedánom is,1.5-ös,ezért van 20 e a 3-asban/ Köszönöm szépen!

Flingel | 2014-07-10 11:12 cgyoerfi részére

 Hello!

 

Hát... ha nem is a fenéklemez, de a hátsó kerékjárati ívek rohadnak. Konstrukciós hiba, mondhatni, szinte minden első generációs Mazda 3-asnál (6-osnál) előfordul.

A motor első indításkor 1500 körüli fordulaton kell, hogy járjon. Ezt azért írom, mert sok hasonló európai típusnál ez magas alapjáratnak számít, Mazdánál nem. Persze ahogy melegszik, csökkennie kell. Bemelegedett alapjáratnál 800 körüli a fordulat. és olyan halknak kell lennie a motornak, hogy a mágnesszelepek csattogását lehessen hallani, ha odahajolsz. :) (enyém 2005 év eleji, és ilyen, igaz 0w-30-as olajjal).

A motortartó bakokat érdemes még megnézni, azok el szoktak fáradni. A váltónál a billenésgátló (hátsó bak) gyárilag gyenge konstrukció, emiatt (és az alacsony fordulaton jelentkező nyomatékszegénység miatt) pl. 2-es fokozatba váltáskor kicsit bólinthat a kocsi, ez sem egyedi probléma. (magyarul a terhelésváltás lehetne finomabb) Amerikában a legtöbb bakot poliuretánra cserélték, mert ott a 2,0 literes motorok hamar "megették" a bakokat.
A kuplung nekem még gyári (112e km van most benne), nagyon finoman, vajpuhán jár. Vezettem egy másikat, annak már cserélték, utángyártottal, az kicsit keményebb volt.

A váltónak hibátlanul kell működnie (nem akad sehol), esetleg ahogy tapasztaltam (más 3-asoknál is), a kettes szinkronja szokott jobban megkopni, de nem vészes.
A kipufogó hátul gyárilag sportosabban szól, nem azért mert lyukas. :)
CD lejátszó még az én TX kivitelemben sincs de lehet, hogy egy TE-ben meg van... ez is japán szokás. De minden további nélkül tehetsz bele mp3 lejátszót, ami cd-tárként működik. A TX kivitelben van DSC (kikapcsolható).

Az autó alapvetően nagyon halk, emiatt kevés a szigetelés. Futóműzajok beszűrődnek, egy kagylós gumi, vagy kerékcsapágy-hiba már a kezdeti stádiumban hamar kiszűrhető az utastérből is. A futómű tökéletes és hangtalan (nincs nyekkenés, nyiszogás..stb.), finom kormánymozdulatokkal irányíthatónak kell lennie a kocsinak.

Nem tudom milyen kocsit vezettél eddig, de a benzines Mazdákat pörgetni kell. Alul messze nem húz úgy, mint pl. egy Focus, vagy Astra. 3000 fordulat felett viszont meg kell jönni az erőnek, ha nem így van, akkor valami gáz van.

A motortérnek olajsár-mentesnek kell lennie (ez nem dízel, és nem Opel Ecotec). Poros, piszkos lehet, illetve apró könnyezés a tömítéseknél (szimmeringeknél) itt-ott, de ennyi.

100e km-enként váltóolajat kell cserélni (75w-90). Ezt is szeretik elspórolni.

 

Szervizek sajnos nem állnak a helyzet magaslatán. Pl. a pollenszűrőt (mivel rossz helyen van) sokszor nem szeretik cserélni. 5w-30-as a gyári olajminőség, de 0w-30 vagy 0w-40 is jó (esetleg 5w-40). A gyári alkatrészek sajnos igen drágák, mint ahogy az óradíjak is (legalábbis a fővárosban).

 

Nem könnyű kifogni a jó Mazdát, de nem lehetetlen. Ha kipróbálsz, megnézel párat, azonnal fogod tudni, hogy melyiket éri meg megvenni. :)

Sok sikert!

cgyoerfi | 2014-07-09 14:31 Flingel részére

 Szia,

 

Köszi a választ. Igen a normál könyve vezetve volt szépen. A hétvégén pontosan szombaton megyek egy 2004-es 1.6 Benzinest megnézni, elviszem állapotfelmérésre is. Kérdésem az lenne mire figyeljek oda próba közben és melyek lehetnek a tipikus hibák ami miatt azt kell mondjam nem kell az autó? Sokat segítenétek ha adnátok tippeket. Eddig az alváz rozsdásodás, fenék lemez rohadást hangsúlyozta ki egy szerelő de ennál többet ő sem mondott. Köszönöm.

Flingel | 2014-07-09 13:43 cgyoerfi részére

Hello!

 

Nekem egy használt 2005-ös Mazda 3-asom van. Az egyik MAZDA szerviz 2012-ben azt mondta: "ezt a kocsit még nem lehet felvenni a digitális nyilvántartásba."

Következő évben elvittem a Mazda-Expanzióhoz, ahol minden gond nélkül felvitték... azóta is ott van vezetve.

A szervizkönyvre pedig ráragasztottak egy matricát: "Ezt a Mazdát az új digitális szervizigazolási rendszer védi."

Tehát valóban lehet olyan kocsi, aminek nincs digitális szervizkönyve, és attól még rendesen vezették a hagyományos szervizkönyvet.

 

Üdv.!
.

mazda-auto.hu | 2014-07-08 13:30 cgyoerfi részére

 A digitális nyilvántartás még a BK-s alvázszám kódú autóknál nem természetes. Természetesen csak hivatalos Mazda márkaszervizben vezettethető.

cgyoerfi | 2014-07-07 11:32 mazda-auto.hu részére

 Ez bármit jelenthet egy olyan autonál ahol a szerviz könyv vezetve van? Nem viszik fel egyszerre a digitális bejegyzést is?

 

Köszönöm

Myko | 2014-07-07 10:54 mazda-auto.hu részére

Tegnap megrendeltem őket,első körben ezek lesznek cserélve.A bal oldalit szombaton megrángattuk,sajnos kézzel is mozgatható az alsó gömbfej. Hátul már úgyis megtörtént a csere :)

Erről a mi véleményetek amúgy? Jó nagyot kapott szegény...vajon lábra állhat valaha?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_sport_2.0_cd143_active_plus_akcio_az_ar_fix-8065157

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó