2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pirogaba | 2014-07-01 19:13 mazda-auto.hu részére

Igen, teljesen igaza van, eppen tegnap este, enyhebb idoben gondoltam ra, hogy a klimahasznalat lehet az oka a motor nehany masodperc utani ujraindulasanak. Este, "normalis" homersekletnel teljesen jol mukodott az i-stop rendszere.

Persze igy felmerul a kerdes, jot teszek-e azzal a gepnek, ha napkozben hasznalom az i-stopot? Egyaltalan, van-e ertelme annak, hogy kevesebb mint 8mp-re allitsa le az autot?

 

mazda-auto.hu | 2014-07-01 09:21 ll22ll részére

 Elképzelhető, hogy rossz a szívócső nyomásérzékelő, hiszen nem lehet turbónyomás (főleg nem ekkora) ezekben a helyzetekben. Esélyes még a közös nyomócső nyomásérzékelője, vagy annak áramköre.

mazda-auto.hu | 2014-07-01 08:40 Pirogaba részére

 Reméljük, "helyreáll" az átlag! Valójában a klíma használata miatt is újraindíthat az i-stop, hiszen ha nem jár a motor, csak rövid ideig tud hűteni a rendszer. Addig, amíg a hideg elpárologtatót fel nem melegíti a külső levegő.

ll22ll | 2014-06-27 21:25

Tisztelt  Szakértő ! 1.6 diesel 2008-as mazda 3 asom a következő tüneteket produkálja , nehezen indul be ( ha beindul) de ha elkapja akkor semmi de semmi probléma nem érződik. A szerelő elvitte es azt mondja, hogy a rendszer,,1800 baros turbo nyomást erzekel" es ezért nem engedi beindítani, a műszerfalon semmi visszajelzés a hibáról, sajnos nem úgy tűnt mint aki tudja mi a valós probléma ezért szeretnék itt tanácsot kérni?

Pirogaba | 2014-06-27 15:34 mazda-auto.hu részére

Koszonom szepen a segitseget!

Valojaban a klimat muszaj hasznalnom a 40 fok koruli hoseg miatt, de azert en remenykedem benne, hogy ez a tenyezo a legextremebb, ami az uj csaladtagunkat eri.

Azota megtortent a nullazas, varom, hogy  javuljon az atlag....

Amugy az i-stop rendszer is eleg furcsan viselkedik, mert ugyan precizen leall a piros lampanal, de nehany masodperc utan, kitartott fekallasnal, ujraindul. Bizonyara a beallitasnal lehet a gond, de sajnos meg nem volt alkalmam mindennek utanaolvasni, hiszen a szabadidomet legszivesebben az autoban toltom....  :-) 

Megegyszer koszonom szepen a gyors valaszat!

Udv!

LG

mazda-auto.hu | 2014-06-27 14:07 Pirogaba részére

Gratulálunk az autóhoz! Elképzelhető, hogy az első tankolás után nem volt "nullázva" az átlagfogyasztás adat, így még az autó átadása előtti sok üresben járás, "parkolgatás" rossz átlagát nem sikerült 150 km alatt feljavítani. Persze extrém körülmények (pl. hegyvidéki lakhelyen, városi dugók, klíma használattal) esetén akár ennyit is fogyaszthat az autó, de ennél jóval kevesebb a megszokott átlag, még a nagyobb M6-osok esetén is. Szóval nullázni kellene a számítógépet, és ha így sem konszolidálódik az átlag, akkor valami nincs rendben.

Pirogaba | 2014-06-26 19:46

 Kedves Szakerto!

Uj G165-os, automatavaltos Harmas boldog tulajdonosa lettem a napokban. Minden nagyon szep es jo, kiveve a fogyasztast, ami 13.5 koruli atlagot jelent a fedelzeti szamitogep szerint.

Ertem en, hogy a megadott gyari adatok tulzoan optimistak, de azert ekkora etvagyra nem szamitottam. Elkepzelheto Onok szerint, hogy a meresben van a hiba, vagy az elso kilometereknel (150km) ez meg normalis?

Koszonom szepen megtisztelo valaszukat!

LG

mazda-auto.hu | 2014-06-26 14:23 tszabi részére

Ezek úszónyerges fékek, így a külső betét gyakorlatilag nem tud elmozdulni a nyeregben, a dugattyú felőli, viszont a kopás által változtatja a helyét, így itt van jelentősége a rugónak. Ráadásul nem szabad, hogy a dugattyúba esetleg beszoruljanak a fékbetét alaplapján kiképzett "pöckök".

tszabi | 2014-06-23 16:48

 Tanácsot kérek, mert egy autószerelővel vitázunk, hogy hogyan kell beszerelni a fékbetétet. Az egyik betéten hosszanti irányban van a 2 "pöcök" (és ezen rugó is van), a másikon ellentétes irányban. Szerintem a hosszanti irányú kell a dugattyú felé, a másik pedig kifelé, mert így fekszik fel rendesen a betét. A szerelő szerint fordítva, mert a 2 pöcök menne be a dugatyu nyílásába. De oda nem megybe mert mert nem teljesen ott van a "pöcök" mint a dugyatun a nyílás. Illetve így csörgött is a fébetét menet közben.

Kinek van igaza? Csatolom a képet milyen fékbetétre gondolok.

mazda-auto.hu | 2014-06-23 07:33 winningblue részére

 Nálunk lehet rendelni: benko@mazda-auto.hu

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó