2025. Június 22. - Paulina

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-06-11 09:17 zenith részére

 Elsősorban a hátsó sárvédő ívek dupla lemeze közé. Hegesztéssel van összerakva, ezért a kötés előtt nem lehet levédeni, utána pedig már nagyon nehéz a védőanyagot minden helyre eljuttatni. Persze nem lehetetlen.

zenith | 2014-06-11 08:49 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, valahogyan így gondoltam én is...

Mik azok a kényes helyek? Hátsó bekötési pontok? Ajtók alja, küszöb eleje? Fúrással sem lehet hozzáférni?

mazda-auto.hu | 2014-06-10 14:06 zenith részére

 A gyárin felüli további üregvédelem soha nem árt, de éppen a legkényesebb helyekre kérdéses az anyag eljutása. A gyújtógyertyák esetében jó megoldás a hagyományos gyertyák legkésőbb 60000 km-es cseréje, csak ezek nem bírnak többet, így nem szabad elfelejteni.

rolika79 | 2014-06-08 11:58

 Több helyen azt, olvastam, hogy DPF-el szerelt autóhoz C1-es olaj kell; itt az M6-tól eltérő rendszer miatt nem kell C1-es? Azt egyébként jelzi valahogy az autó, ha kifogyott az Eolys adalék?

zenith | 2014-06-07 18:39

Tisztelt mazda-auto!

Nemrég tulajdonosa lettem egy első gen. 3-asnak (BK, 2008, 1.4 benzin). Még ismerkedünk, de a jövőre gondolva: jól sejtem, hogy ezeken a ráncfelvarrással együtt javítottak a korrózióvédelmen is? Mégis: érdemes lehet a gyárin felül egy üregvédelemre beruháznom? (Hisz' nem fiatal már).

A másik kérdés, elméletileg a motorba rakható hosszú csereperiódusú gyertya (pl. Denso iridium), illetve hagyományos is. Érdemes-e a drágább verziót választani, ha feltételezem, hogy mindkettőt időben cserélem - gondolok itt a nem közvetlenül mérhető egyéb előnyökre.

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-06-05 11:11 peti007 részére

 Etilén-glykol ( ethylene-glycol) bázisú folyadék szükséges. Összesen ennyi a gyári kívánalom. A dobozon fel van tüntetve.

mazda-auto.hu | 2014-06-05 11:08 rolika79 részére

 Dpf szűrős az autó, de hogy volt-e már cserélve, arra legfeljebb az adott szerviz, vagy a számla tartalma tud segíteni. Ilyen futásteljesítmény után már minden autó egyedinek számít, ezért célszerű lenne egy nagyobb tapasztalatú (régi) Mazda szervizben átvizsgáltatni.  Olajmennyiségben tudunk segíteni, de utángyártott alkatrészek saját beszerzéséhez elvi okokból nem tudunk információkkal hozzájárulni. Amennyiben márkaszervizként csak munkadíjból kellene megélnünk, akkor nem tudnánk naprakész információkkal, és műszerezettséggel kiszolgálni a "Mazdás társadalmat", illetve ennek az autónak sem tudnám az adatait ellenőrizni. ACEA C3-as Castrol 0w-30, 5w-30 javasolt. A gyári motorolaj mennyiségi adat szűrőcserével, 3,8  liter.

rolika79 | 2014-06-05 10:58 rolika79 részére

 Az autóban valószínűleg van részecskeszűrő, ha valaki tudja, legalább azt írja meg, hogy milyen olaj kell bele. Tehát egy 2007-es Mazda 3 Sport 1.6 CD110 részecskeszűrővel.

peti007 | 2014-06-04 11:51

 Meg tudnák mondani, hogy 2004-es 1.6 dízel Mazda 3-asba milyen fagyállót önthetek? Sajnos a kézikönyv semmit nem ír erről, csak a mennyiséget. Jelenleg zöld színű van benne, de nem tudom milyen. FL22 feliratot nem találok a kiegyenlítő tartály kupakján (vagy máshol kellene lennie?).

Amiket kinéztem:

- PREVENT Autoglykol Extra P12

- PRELIX Autoglykol

Kell a P12-es, vagy jó a Prelix is? Vagy telejesen rossz felé nézelődöm?

rolika79 | 2014-06-04 11:15

 Kedves Mazda-Auto!

 

A napokban veszek át egy 2007-es Mazda 3 Sport 1.6 CD TX típusú autót. Érdeklődnék, hogy az átvétel után mit érdemes ellenőriztetni, cseréltetni az autón. Szeretném magam beszerezni a hozzávalókat, de sajnos pár dolog nem egyértelmű; milyen és mennyi olaj kell bele (pl. Castrolból melyik ajánlott), van-e benne DPF és volt-e cserélve 120e km-nél, kell-e tölteni az adalékot hozzá, az alvázszám alapján az sem egyértelmű nekem, hogy milyen típusú üzemanyagszűrő kell bele.

Talán segíthet az is, ha megadom az alvázszámot, vannak bejegyzések a szervizkönyvben: JMZBK14Y271541553

 

A válaszokat előre is köszönöm, üdv, Roland

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó