2025. Október 18. Szombat - Lukács
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Tarzi52 | 2013-12-02 17:30 mazda-auto.hu részére
Üdv!
Ma voltam ismét a szerelőnél, előttem olvasta ki a kódot ami most: P2008
Lhet nem jól írom: "szívőcső szelepvezérlő kábel szakadás"
Azt mondta utánnnéz, és javítja!
djbobo | 2013-12-02 13:24 MANE részére
Kedves MANE!
Nagyon szépen köszönöm ha átküldöd! Címem toszeginekovacs@freemail.hu.
Flingel | 2013-12-02 09:08 gyugyu részére
Abszolút igazad van. Én ugyan befújtam kis vékony pálcikás WD40-nel, és a csapágyhoz szépen lefolyt a cucc, szerintem halkabb lett, de mivel a motor amúgy sem zajos, így hidegben kb. 15 mp-ig hallható a zaj, ha fülel az ember. :)
Igazából csak azt akartam írni, hogy a szerelési útmutató, ami a neten fellelhető azt írja, hogy szinte a fél alsó műszerfaltakarót le kell bontani. Ez butaság. Ki lehet pattintani a helyéből a műszerfal alsó borítását, és hajlik annyira a műanyag, hogy a ventilátorhoz szépen hozzáférsz anélkül, hogy szerszám kellene hozzá. :)
Örülök, hogy segíthettem. :)
gyugyu | 2013-12-02 08:57 Flingel részére
Kedves Flingel! Köszönöm a választ, valóban ez volt a probléma.
gyugyu és Csaba1966 részére:
Ismert probléma a 3-as Mazdáknál: hidegebb időben az idősebb Mazdáknál a belső hőmérsékletérzékelő ventilátora zajosabb (csapágyas hangja van). Bemelegedés után csökken a zaj. A zaj konkrétan a kormánytől jobbra található kis rés mogül jön (a gyújtáskapcsolótól jobbra van). A szerelési utasítás szerint le kellene bontani a fél műszerfalat, de ha kellően kicsi a kezed (mint nekem), akkor a műszerfal alsó részét kipattintva (kb. sípcsont magasságban ér véget, ott megfogod, és kifelé meghúzod bátran nem fogsz eltörni semmit nyugi) hozzáférhető a ventilátor. A csatlakozóról lehúzva, majd sűrített levegős spray-vel és utána WD40-nel tisztítva, csendesedni fog a zaja... az új ára amúgy 40e Ft körüli...
Annyival egészíteném mi, hogy a zajt okozó alkatrész egy kicsi ventillátor ami a hőmérséklet érzékelőre szívja rá az utastérből a levegőt (az indítókulcstól jobbra egy kis ovális rácsos nyílás mögött), valószínűleg csak automata klímás változatokban van. Van benne elektronika is és a ventillátor tengelyhez csak teljes szétszedés után lehet hozzáférni, így én WD40-nel nem próbáltam befújni. Számomra fontos, hogy várhatóan a zajon kívül nem okozhat később sem komolyabb problémát.
mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:17 Csaba1966 részére
Elképzelhetőnek tartom, hogy az üzemanyag nyomásának szabályzásával van gond. Ez akár egy hibás csatlakozó is lehet, pl. a közös nyomócső szenzoránál. Persze más is lehet.
mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:14 Tarzi52 részére
Bár nem ismerem a hibakódot, de elképzelhető, hogy nem katalizátor, hanem például az ún. ellenőrző oxigén szenzor rossz. A katalizátor hibája jóval ritkább.
Csaba1966 | 2013-12-01 11:08 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda szervíz!
1,6-os diesel mazdámnál,az előzőleg említett motorcsörgés mellett előjött a következő hiba: Autópályán haladva üzemmeleg motor 120km-es sebességnél motor rángat eggyet, majd lelassul ,gázpadásra nem reagál, motorfék, majd leállt a motor. Újraindítás után semmi probléma nem volt. Előzőleg is tapasztalatam,hogy 120-130-nál rángatott gázadáskor. DPF szűrő tisztítva lett, üzemanyagszűrő csere,olajcsere+szűrő az említett eset előtt már el volt végezve. Kérem a tanácsát,segítségét!Köszönöm!
Tarzi52 | 2013-12-01 09:40
Tisztelt mazda-auto!
Van egy 2005-ös kiadású mazda3 1.6 TX-em!
Egy idelye világított a motorelektronika hiba lámpa! Elvittem a szerelőmhöz, aki most maszek, de előzőleg a Mazda szervízben dolgozott! Kiolvasta műszerrel, azt mondta :katalizátor hiba!
Most eljött az idelye a következő szervíznek, és úgy döntöttem ezt a hibát is orvosolni kellene. Sajnos újat nem tudtam venni, mert nincs reá keret, egy használt kb 65,000 km-tert futott törött autóból kiszereltet tettettem bele!
Az autó elkészült, a szerelő azt mondta minden rendben, de kb 25 km megtétele után a lámpa ismét meggyúladt!!!
A szerelő a hét végén nem elérhető, vissza fogom vinni, de érdekelne mi lehet az oka!
Úgy halottam hogy a javitás után a jelzett hibát " ki kell ütni". Lehet, hogy ezt elmulasztotta a szerelő, vagy ne jól csinálta?
mazda-auto.hu | 2013-11-28 08:39 albis részére
Rendben.
albis | 2013-11-27 19:16 mazda-auto.hu részére
köszönöm a segítséget!
van egy tippem és egy szaki is úgy néz ki ,így pénteken nekiesünk
ha érdekel megírom az eredményt.