2025. Október 18. Szombat - Lukács

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tarzi52 | 2013-12-02 17:30 mazda-auto.hu részére

Üdv!

 

Ma voltam ismét a szerelőnél, előttem olvasta ki a kódot ami most: P2008

 

Lhet nem jól írom: "szívőcső szelepvezérlő kábel szakadás"

 

Azt mondta utánnnéz, és javítja!

djbobo | 2013-12-02 13:24 MANE részére

 Kedves MANE!

 

Nagyon szépen köszönöm ha átküldöd! Címem toszeginekovacs@freemail.hu.

Flingel | 2013-12-02 09:08 gyugyu részére

 Abszolút igazad van. Én ugyan befújtam kis vékony pálcikás WD40-nel, és a csapágyhoz szépen lefolyt a cucc, szerintem halkabb lett, de mivel a motor amúgy sem zajos, így hidegben kb. 15 mp-ig hallható a zaj, ha fülel az ember. :)

 

Igazából csak azt akartam írni, hogy a szerelési útmutató, ami a neten fellelhető azt írja, hogy szinte a fél alsó műszerfaltakarót le kell bontani. Ez butaság. Ki lehet pattintani a helyéből a műszerfal alsó borítását, és hajlik annyira a műanyag, hogy a ventilátorhoz szépen hozzáférsz anélkül, hogy szerszám kellene hozzá. :)

Örülök, hogy segíthettem. :)

gyugyu | 2013-12-02 08:57 Flingel részére

 Kedves Flingel! Köszönöm a választ, valóban ez volt a probléma.

gyugyu és Csaba1966 részére:

 Ismert probléma a 3-as Mazdáknál: hidegebb időben az idősebb Mazdáknál a belső hőmérsékletérzékelő ventilátora zajosabb (csapágyas hangja van). Bemelegedés után csökken a zaj. A zaj konkrétan a kormánytől jobbra található kis rés mogül jön (a gyújtáskapcsolótól jobbra van). A szerelési utasítás szerint le kellene bontani a fél műszerfalat, de ha kellően kicsi a kezed (mint nekem), akkor a műszerfal alsó részét kipattintva (kb. sípcsont magasságban ér véget, ott megfogod, és kifelé meghúzod bátran nem fogsz eltörni semmit nyugi) hozzáférhető a ventilátor. A csatlakozóról lehúzva, majd sűrített levegős spray-vel és utána WD40-nel tisztítva, csendesedni fog a zaja... az új ára amúgy 40e Ft körüli...

 

Annyival egészíteném mi, hogy a zajt okozó alkatrész egy kicsi ventillátor ami a hőmérséklet érzékelőre szívja rá az utastérből a levegőt (az indítókulcstól jobbra egy kis ovális rácsos nyílás mögött), valószínűleg csak automata klímás változatokban van. Van benne elektronika is és a ventillátor tengelyhez csak teljes szétszedés után lehet hozzáférni, így én WD40-nel nem próbáltam befújni. Számomra fontos, hogy várhatóan a zajon kívül nem okozhat később sem komolyabb problémát.

 

mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:17 Csaba1966 részére

 Elképzelhetőnek tartom, hogy az üzemanyag nyomásának szabályzásával van gond. Ez akár egy hibás csatlakozó is lehet, pl. a közös nyomócső szenzoránál. Persze más is lehet.

mazda-auto.hu | 2013-12-02 08:14 Tarzi52 részére

 Bár nem ismerem a hibakódot, de elképzelhető, hogy nem katalizátor, hanem például az ún. ellenőrző oxigén szenzor rossz. A katalizátor hibája jóval ritkább. 

Csaba1966 | 2013-12-01 11:08 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Mazda szervíz!

1,6-os diesel mazdámnál,az előzőleg említett motorcsörgés mellett előjött a következő hiba: Autópályán haladva üzemmeleg motor 120km-es sebességnél motor rángat eggyet, majd lelassul ,gázpadásra nem reagál, motorfék, majd leállt a motor. Újraindítás után semmi probléma nem volt. Előzőleg is tapasztalatam,hogy 120-130-nál rángatott gázadáskor. DPF szűrő tisztítva lett, üzemanyagszűrő csere,olajcsere+szűrő az említett eset előtt már el volt végezve. Kérem a tanácsát,segítségét!Köszönöm!  

Tarzi52 | 2013-12-01 09:40

Tisztelt mazda-auto!

Van egy 2005-ös kiadású mazda3 1.6 TX-em!

Egy idelye világított a motorelektronika hiba lámpa! Elvittem a szerelőmhöz, aki most maszek, de előzőleg a Mazda szervízben dolgozott! Kiolvasta műszerrel, azt mondta :katalizátor hiba!

Most eljött az idelye a következő szervíznek, és úgy döntöttem ezt a hibát is orvosolni kellene. Sajnos újat nem tudtam venni, mert nincs reá keret, egy használt kb 65,000 km-tert futott törött autóból kiszereltet tettettem bele! 

Az autó elkészült, a szerelő azt mondta minden rendben, de kb 25 km megtétele után a lámpa ismét meggyúladt!!!

A szerelő a hét végén nem elérhető, vissza fogom vinni, de érdekelne mi lehet az oka!

Úgy halottam hogy a javitás után a jelzett hibát " ki kell ütni". Lehet, hogy ezt elmulasztotta a szerelő, vagy ne jól csinálta?

 

mazda-auto.hu | 2013-11-28 08:39 albis részére

 Rendben.

albis | 2013-11-27 19:16 mazda-auto.hu részére

 köszönöm a segítséget!
van egy tippem és egy szaki is úgy néz ki ,így pénteken nekiesünk

ha érdekel megírom az eredményt.
 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó