2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda Skyactiv-D prototípus versenyautók.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Nem lesz utódja az RX-8-nak?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó










Fecó | 2010-07-22 13:00 Ricsi részére
Üdv Ricsi.
Jól érted.
De pontosan már nem emlékszem mien tömítés volt,de papír biztos nem(vissza hívávos csere valamikor,tavaly tavasszal történt).Igy nem akarok hülyeséget mondani,vagy mégis.Probálok kutakodni a fejemben,de nem tudom erre a megfelelő O-gyürű vagy valami teflonos réz volt-e.
Az új gyári coolerhez a tömítés egységcsomagban volt,(és a szervízes srác erre a méretileg/minősigileg erősített tömítésre hejezte a hangsúlyt.De az biztos a vasagabb cső és cooler illesztésénél vol a bibi.
Ricsi | 2010-07-22 09:33 Fecó részére
ha jól értem, akkor ha nem látszik semmi repedés, akkor a 2 cső csatlakozásához kell egy tömítést rakni. Sima papírtömítést raktak oda neked vagy milyet, nem tudod Fecó?
mazda-auto:van ilyen tömítés nálatok?
Köszi,
Ricsi
Fecó | 2010-07-21 17:04
Üdv Hölgyek/urak.
Az én 2006-os hatosomnál is volt,igaz visszahívásosdis szervízakcióban intecooler csere tavaly(akkor még garis volt a járgány).
Mivel olajsáros volt TŐMÍTETTLENSÉG okán,(se repedés,se olajfogyás,és teljesítmény vesztés sem volt korábban emiatt,sem akkor).
Viszont ha már kissé szét volt bombázva,és könnyedség miatt is,(stb),a szervízes javaslatára csere megtörtént.
A szervizessrác megmútatta a sár lehetséges miértjét,amit egy tőmítőgyürű gyári hiánya okozott.Amit már a gyári új coolernél javítottak/modósítottak,megfelelő méretű/minőségű tőmítésre.Az én esetemben a cserénél a túrbóról szó sem esett.
Igy szerintem srácok a megfelelő tőmítés a megoldás.
mazda-auto.hu | 2010-07-21 14:02 nagyand részére
Nekünk van felújított intercoolerünk, általában javíthatóak. Az olaj valahol kijön a töltőlevegő hűtő csatlakozásánál, tehát rés van. A turbó tőmítetlenségének mértéke pedig az olajfogyasztás alapján kikövetkeztethető.
nagyand | 2010-07-21 12:28
A hétvégén cseréltem olajat a 2003-as M6 Diesel-ben, és én is arra lettem figyelmes hogy az intercooler alsó csöve egy merö olajsaras. Letakarítottam,de igazából nem jöttem rá hogy honnét szivároghat mert sehol nem láttam repedést.Mi lehet a megoldás? Csere vagy lehet javítani? Ha jól értem a turbóval van a gond? "A csőcsatlakozás helyén. Az olaj bentről jön - a turbó csapágyától származik -, tehát a rés ott van valahol. "
mazda-auto.hu | 2010-07-21 09:14 Ricsi részére
A csőcsatlakozás helyén. Az olaj bentről jön - a turbó csapágyától származik -, tehát a rés ott van valahol.
Ricsi | 2010-07-21 09:01 mazda-auto.hu részére
köszi a választ mazda-auto.
tegnap megnéztem az intercoolert, az alsó cső nagyon olajsáros volt, lemostam, de nem látok repedést. Pontosan hol szokott megrepedni? Vagy biztosan repedt, ha olajsáros?
Köszi!
mazda-auto.hu | 2010-07-21 08:35 Ricsi részére
Az összes nagy nyomású dízelre jellemző a veszélyesen kis méretű koromszemcse. Ezeket csak egy DPF szűrő képes felfogni. Érdekesség, hogy a befecskendezési nyomás további emelésének 2500 Bar+ éppen az szab gátat, hogy nincs mivel megszűrni az emiatt egyre kisebb koromszemcséket.
Az intercooler repedése feltöltési nyomásveszteséget okozhat, mely természetesen hatással van a motor működésére.
Ricsi | 2010-07-20 17:22 mazda-auto.hu részére
köszi mazda-auto!
a nem DPF-eseknél (2004-es) sem jellemző a katalizátor dugulás?
az intercooler eltömődés / repedés miatt lehet lustább és füstölhet?
üdv,
Ricsi
gulyas_peter | 2010-07-20 15:34 Fecó részére
Szia Fecó!
bal első ajtóban lent levő világítás búrád van?
gulyas_peter@freemail.hu
köszi