2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fecó | 2010-07-22 13:00 Ricsi részére

Üdv Ricsi.
Jól érted.
De pontosan már nem emlékszem mien tömítés volt,de papír biztos nem(vissza hívávos csere valamikor,tavaly tavasszal történt).Igy nem akarok hülyeséget mondani,vagy mégis.Probálok kutakodni a fejemben,de nem tudom erre a megfelelő O-gyürű vagy valami teflonos réz volt-e.
Az új gyári coolerhez a tömítés egységcsomagban volt,(és a szervízes srác erre a méretileg/minősigileg erősített tömítésre hejezte a hangsúlyt.De az biztos a vasagabb cső és cooler illesztésénél vol a bibi.

Ricsi | 2010-07-22 09:33 Fecó részére

ha jól értem, akkor ha nem látszik semmi repedés, akkor a 2 cső csatlakozásához kell egy tömítést rakni. Sima papírtömítést raktak oda neked vagy milyet, nem tudod Fecó?

mazda-auto:van ilyen tömítés nálatok?
Köszi,
Ricsi

Fecó | 2010-07-21 17:04

Üdv Hölgyek/urak.
Az én 2006-os hatosomnál is volt,igaz visszahívásosdis szervízakcióban intecooler csere tavaly(akkor még garis volt a járgány).
Mivel olajsáros volt TŐMÍTETTLENSÉG okán,(se repedés,se olajfogyás,és teljesítmény vesztés sem volt korábban emiatt,sem akkor).
Viszont ha már kissé szét volt bombázva,és könnyedség miatt is,(stb),a szervízes javaslatára csere megtörtént.
A szervizessrác megmútatta a sár lehetséges miértjét,amit egy tőmítőgyürű gyári hiánya okozott.Amit már a gyári új coolernél javítottak/modósítottak,megfelelő méretű/minőségű tőmítésre.Az én esetemben a cserénél a túrbóról szó sem esett.

Igy szerintem srácok a megfelelő tőmítés a megoldás.

mazda-auto.hu | 2010-07-21 14:02 nagyand részére

Nekünk van felújított intercoolerünk, általában javíthatóak. Az olaj valahol kijön a töltőlevegő hűtő csatlakozásánál, tehát rés van. A turbó tőmítetlenségének mértéke pedig az olajfogyasztás alapján kikövetkeztethető.

nagyand | 2010-07-21 12:28

A hétvégén cseréltem olajat a 2003-as M6 Diesel-ben, és én is arra lettem figyelmes hogy az intercooler alsó csöve egy merö olajsaras. Letakarítottam,de igazából nem jöttem rá hogy honnét szivároghat mert sehol nem láttam repedést.Mi lehet a megoldás? Csere vagy lehet javítani? Ha jól értem a turbóval van a gond? "A csőcsatlakozás helyén. Az olaj bentről jön - a turbó csapágyától származik -, tehát a rés ott van valahol. "

mazda-auto.hu | 2010-07-21 09:14 Ricsi részére

A csőcsatlakozás helyén. Az olaj bentről jön - a turbó csapágyától származik -, tehát a rés ott van valahol.

Ricsi | 2010-07-21 09:01 mazda-auto.hu részére

köszi a választ mazda-auto.
tegnap megnéztem az intercoolert, az alsó cső nagyon olajsáros volt, lemostam, de nem látok repedést. Pontosan hol szokott megrepedni? Vagy biztosan repedt, ha olajsáros?
Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-07-21 08:35 Ricsi részére

Az összes nagy nyomású dízelre jellemző a veszélyesen kis méretű koromszemcse. Ezeket csak egy DPF szűrő képes felfogni. Érdekesség, hogy a befecskendezési nyomás további emelésének 2500 Bar+ éppen az szab gátat, hogy nincs mivel megszűrni az emiatt egyre kisebb koromszemcséket.

Az intercooler repedése feltöltési nyomásveszteséget okozhat, mely természetesen hatással van a motor működésére.

Ricsi | 2010-07-20 17:22 mazda-auto.hu részére

köszi mazda-auto!
a nem DPF-eseknél (2004-es) sem jellemző a katalizátor dugulás?

az intercooler eltömődés / repedés miatt lehet lustább és füstölhet?

üdv,
Ricsi

gulyas_peter | 2010-07-20 15:34 Fecó részére

Szia Fecó!
bal első ajtóban lent levő világítás búrád van?

gulyas_peter@freemail.hu

köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó