2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
sollag | 2010-06-24 16:22 Fecó részére
Helló!
Egyet értek, a légzsák az szerintem is évjárat függő, viszont azt el tudom képzelni, hogy az ablakok automatizáltsága felszereltségfüggő legyen. Előtte alap Focusom volt, ott csak a vezetőoldal és csak lefelé (!) volt automata...
2. es pont esetén jogos, én is szoktam hallani a 2 mp előtt egy relé(?)hangot.
A 3 lámpa a 3 hátsó ülőhely bizt.öv bekötöttségét jelzi. Ha nincs becsatolva az öv, akkor piros, ha be van csatolva, akkor zöld. A színváltáskor csippan is egyet. Nekem még soha nem villogtak. (Hacsak azt az esetet nem számolom, amikor anyukám nehezen kötötte be magát :) )
Fecó | 2010-06-24 15:08 sollag részére
Üdv Hölgyek/URAK.
Valszeg nem felszereltség,inkább évjárat függő ez a légzsák kapcsolás,(de pontosan úgy van ahogy Sollag írja,(igaz ő is kissé nagyvonalakban,ez utobbiért bocsesz tőle,igazándiból nem lehet bőven/érthetőbben írni,mert akkor bele is keveredhet az ember az értemezésbe).Ezt az ablak tanítási folyamat 2 -es pontját,azal egészíteném ki(addig tartsd húzva,míg nem hallasz,egy enyhe de éles pattanás szerű hangot).
Nekem szervizíleg és leptoposan kiiktatták,a vezető őv csipógos jelzését,később meg vissza,inkább szóljon,és zavar melettem ülő őv kapcsolását nen jelzi(ami csak a vezetőülésben ülőt jelzi,(igy én is azt gondolom,valszeg azt is,vagy kulcsal,vagy automatikusan ki lehet kapcsolni).De a relatíve "régebbi" 136 díeselt nem ismerem részletesen,(de a szomszédét/szomszédén meglesem,ERŐSEN ÉRDEKEL,mi-hogy van rajta műkődésileg).
Eggyébként az F/L-nél mit és mikor kell jeleznie a tető szélénél fent lámpácskáknak(mert az autónál kontatk gebasz lehet,mert villog a lámpácska néha,hol zöld,hol piros figúrái)?
Kössz.
gulyas_peter | 2010-06-24 13:57 sollag részére
Helló!
Igen, erre rájöttem, csak azt nem tudom, hogy hogyan lehet kikapcsolni.
sollag | 2010-06-24 13:12 gulyas_peter részére
Hello!
Az természetes, hogy gyújtásnál világít, majd kialszik. (Egyébként nálam ez az utolsó, ami kialszik, és meg is szoktam várni, mielőtt indítózok)
Az, hogy van ilyen lámpa az autóban, nekem azt jelenti, hogy valahogyan ki lehet kapcsolni. Kikapcsolt állapotban folyamatosan kell világítania a gyújtás után is.
Üdv,
G
gulyas_peter | 2010-06-24 12:56 sollag részére
Köszi szépen a gyors választ!
Nekem is van a hamutartó felett kis lámpa, de csak akkor világít mikor a gyújtást ráadom, és utána el is alszik!
sollag | 2010-06-24 12:18
Sziasztok!
Szerintem ez a légzsák kapcsolás és automata ablakfelhúzás évjárat- és felszereltségfüggő. Azt tudom leítni, ami az én 2007-es "Active" felszereltségűre vonatkozik. Minden ablak automata. Ha mégsem, akkor úgy lehet "betanítani", hogy:
1.Adott ablak felhúzva, és nincs gyújtás az autón
2. Gyújtást adsz, majd lehúzod az ablakot, és a lehúzott állapot után még 2 mp-ig lefelé húzod a gombot
3. Felhúzod az ablakot, és a felhúzott állapot után még 2 mp-ig felfelé húzod a gombot
4. Leveszed a gyújtást
Ha nem kapcsolod be az övet, az enyém 3 percig csipog (Elég idegesítő, meg amúgy is be szoktam kötni). Az anyósülés szenzoros, tehát gondolom, csak akkor nyit a légzsák (és akkor csipog a bizt. öv), ha érzékel BÁRMIT. A légzsákot a motorháztető-nyitókar felett az autó kulcsával lehet ki- és bekapcsolni. A kikapcsolt állapotot a hamutartó feletti ikon jelzi.
Üdv,
G
gulyas_peter | 2010-06-24 11:53 Atti77 részére
Szia Atti77!
A jobb oldali B oszlop elején ahova az ajtó csukódik van egy matrica ragasztva, miszerint gyerekülést ne tegyünk előre a légzsák miatt. Nemtom ez az érzékelős dolog működik-e, én csodálkozom rajt, hogy ha nincs bekötve a biztonsági öv elöl (vezető oldal, utas oldal) nem pittyeg semmi. Más kocsikon szokott lenni ilyen, hogy kösd be a biztonsági övet.
Ezeknél nem kell lenni??
Atti77 | 2010-06-24 11:18 gulyas_peter részére
A jobb első ülésbe van beépítve egy érzékelő ami ki-be kapcsolja a jobb oldali légzsákot ha nem ül éppen senki az anyósülésen.Egy "nyáklap van beépítve az ülésbe és ez érzékeli hogy nyíljon-e ki a légzsák vagy sem.
Atti77 | 2010-06-24 11:17 gulyas_peter részére
A jobb első ülésbe van beépítve egy érzékelő ami ki-be kapcsolja a jobb oldali légzsákot ha nem ül éppen senki az anyósülésen.Egy "nyáklap van beépítve az ülésbe és ez érzékeli hogy nyíljon-e ki a légzsák vagy sem.
Atti77 | 2010-06-24 11:08 gulyas_peter részére
Szia Péter!
Az én Mazdám is CD Sport TE felszereltségű.Igen rá van írva,hogy Automata,a bal első működik is rendesen,de a többi ablakot folyamatosan tartva tudom csak felhúzni.
Autólezáráskor viszont nálam egyáltalán nem működnek ezek az opciók(pl nem húzódnak fel az ablakok),és nem is záródnak be az ajtók x sebességnél.
Nem tudom hogyan lehet ezeket a dolgokat megtanítani az autónak!?Vagy ezeket a problémákat csak szervizben tudják megoldani?????