2025. December 17. Szerda - Lázár

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Ricsi | 2010-05-31 19:31 Den részére

a kormányoszlop kotyogást 5 perc alatt megcsináltam kb.1 hónapja (már nem tudom ki írta itt hogyan kell, de köszi!). Vettem 1200 ft-ért a praktikerben injekciós zsírt (fehér), és alul széthúztam a kormányoszlopot, de nem teljesen, hogy ne csússzon szét. Jól megtöltöttem zsírral, vissza a két csavar, azóta tökéletes.
Nevetséges, hogy az egri Mazdában (m.f) gőzük sem volt erről a dologról...nem is akartak cserélni kormányoszlopot sem mondjuk, hanem azt javasolták, szokjam meg. Ezt a kopogást nem lehet megszokni...

gulyas_peter | 2010-05-31 13:22

Sziasztok! Új vagyok a fórumon, és a segítségeteket szeretném kérni!
3 napja vettem egy mazda 6 ot, ez az első mazdám.Hogyan lehet bal első parklámpa izzót cserélni 2004es 5 ajtós mazda6-nál?
A jobb oldalit sikerült, de a baloldaliná ott van a levegőszűrő, és nem mertem hozzányúlni.
a kövegtkező kérdés:
valamiért akadozik a kilométeróra mutatója, kicsit szagatva megy fel és le is. valakinek vmi ötlete?

mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:28 Den részére

Nem lehet ilyet mondani, hogy nem igényli ezt, vagy azt az olajat egy motor. Minden motornak a legjobb olaj a legjobb. Az 5w-40 is belefér a gyári előírásba, a teljesen szintetikus mivolta, pedig külön előny. Ettől függetlenül elsősorban a 30-es melegoldali jelzésű olajok az ajánlottak, így a 0w-30, 5w-30, esetleg 10-30. A szelepszár szimering hibát töltési veszteség méréssel nem lehet kiszűrni,ez a szelepekkel összefüggve csak azok rossz zárását mutathatja. Nem tudom mennyit futott a motor? Elképzelhető, hogy korábbi "olajos gondok" miatt az olajlehúzó és olajáteresztő gyűrűknél túlzott kokszosodás van, illetve fel vannak keményedve a szelepszár szimeringek. A hengerek kopása nem jellemző. A szimering hiba hosszú motorfék, majd gázadás után van-e füst próbával tippelhető.

mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:15 Hanzlik részére

A sípolás valószínűleg a turbótól jön (nem feltétlenül probléma), a zizegést pedig a kipufogógáz visszavezető szelep is adhatja.

mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:12 dobaki2 részére

Ezt így látatlanban nehéz megítélni. A turbó járókerék lapátjainak enyhe rezonanciája is lehet, de ezek csak tippek így.

Oszi | 2010-05-29 18:27 Den részére

kompresszio meresrol van szo szerintem :) vagy veszteseg meresrol ami annyi,hogy feltoltik a hengert suritet levegovel es megnezik,hogy mennyi ido alatt csokken a nyomas,ha jol emlekszem.

kormany oszlop: Nem a tuzfalnal van a hiba :) a kormanyoszlop maga a hiba es egy femhuvely a kormany oszlop felsoresze es az also pedig muanyag meg veletlenul sem fem.ennek a zsirzasara egy specialis zsir van ami csak a mazda-nal erheto el egy pici kis tegely kb 25000Ft korul van,de ha elmesz egy szervizbe akkor 5000ft korul megcsinaljak szakszeruen es nem fog ossze-vissza alni a kormanyod es nem kell fetrengened a pedalok kozot :)

Den | 2010-05-29 15:15

Elfelejtettem.Visszatérve az olajra, azt írtátok, hogy a szelepszár szimering probléma töltési veszteség méréssel kiszürhető, ez pontosan mit takar?

Den | 2010-05-29 14:59

Sziasztok, nekem egy 2003-as mazda 6-os 1.8 benzin gépkocsim van. Az a gond, hogy eszi az olajat kb 3dl/1000km. agip 5-40 full szintetikus motorolaj van benne.Gondolom nem az olaj a gondja, de a "hozzértők" azt mondják, hogy nem igazán ez a belevaló-szó szerint nem igényli ezt az olajat-, lehet ezért ekkora mértékű az olajogyás. 10-30 félszintetikust javasoltak. Mi a vélemény?Igazából milyen van előírva ennek a motornak?Következő dolog, ha egy kisebb egyenetlenségre megyek, akkor a kormányon érzek egy kis ütést. A futómű tökéletes. ahogy a fórumon olvastam ez a kormányoszlop gyári hibája. Alul a tűzfalnál van a probléma oka, egy lengéscsillapító szerű fémösszetolással van megoldva a kormányrúd. Fém a fémhez érintkezik-ezt inkább nem kommentálnám, mert még egy-két japán mérnők harakirit követne el japánban.Az egyik hozzászóló szerint valamilyen fugasziles anyagot szoktak közzéjük tenni. Ha tudnátok segíteni, hogy mit pontosan, és hogy hogyan kell szétszedni, megköszönném. Szép napot mindenkinek!

Hanzlik | 2010-05-28 21:56

Sziasztok nem jelentkezett senkinél olyan probléma mazda 6 2003 2.0 disel autónál hogy olyan 1500-2000 fordulat környékén minden sebességben valami sípól vag yvalami hasonló. de ha hirtelen gyorsítasz akkor nem csak ha óvatosan. EGR szelep van elől mert mintha az zizegne amikor üresben gázt adok vagy mi adhatja ezt a hangot. ha le van engedve az ablak akkor tök hallani mindíg egy adott fordulatnál.

dobaki2 | 2010-05-28 19:33

Egy furcsa -fordulatszámmal arányos- búgó hangot lehet hallani a motor generátor felöli oldaláról. Igazából senki nem tudta megmondani (a hangot a Mazdások is hallották), hogy mi adhatja. Lehet a generátor, vagy a szíja? A vezérműre azt mondták, hogy az nem adhatja a hangot. Végül is megy, de zavar a hang. Ez egy 2008-as Mazda 6 2.0 diesel (140 LE) gépkocsi. Volt esetleg hasonló tapasztalatuk?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó