2025. Június 20. Péntek - Rafael
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
gulyas_peter | 2010-05-31 13:22
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, és a segítségeteket szeretném kérni!
3 napja vettem egy mazda 6 ot, ez az első mazdám.Hogyan lehet bal első parklámpa izzót cserélni 2004es 5 ajtós mazda6-nál?
A jobb oldalit sikerült, de a baloldaliná ott van a levegőszűrő, és nem mertem hozzányúlni.
a kövegtkező kérdés:
valamiért akadozik a kilométeróra mutatója, kicsit szagatva megy fel és le is. valakinek vmi ötlete?
mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:28 Den részére
Nem lehet ilyet mondani, hogy nem igényli ezt, vagy azt az olajat egy motor. Minden motornak a legjobb olaj a legjobb. Az 5w-40 is belefér a gyári előírásba, a teljesen szintetikus mivolta, pedig külön előny. Ettől függetlenül elsősorban a 30-es melegoldali jelzésű olajok az ajánlottak, így a 0w-30, 5w-30, esetleg 10-30. A szelepszár szimering hibát töltési veszteség méréssel nem lehet kiszűrni,ez a szelepekkel összefüggve csak azok rossz zárását mutathatja. Nem tudom mennyit futott a motor? Elképzelhető, hogy korábbi "olajos gondok" miatt az olajlehúzó és olajáteresztő gyűrűknél túlzott kokszosodás van, illetve fel vannak keményedve a szelepszár szimeringek. A hengerek kopása nem jellemző. A szimering hiba hosszú motorfék, majd gázadás után van-e füst próbával tippelhető.
mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:15 Hanzlik részére
A sípolás valószínűleg a turbótól jön (nem feltétlenül probléma), a zizegést pedig a kipufogógáz visszavezető szelep is adhatja.
mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:12 dobaki2 részére
Ezt így látatlanban nehéz megítélni. A turbó járókerék lapátjainak enyhe rezonanciája is lehet, de ezek csak tippek így.
Oszi | 2010-05-29 18:27 Den részére
kompresszio meresrol van szo szerintem :) vagy veszteseg meresrol ami annyi,hogy feltoltik a hengert suritet levegovel es megnezik,hogy mennyi ido alatt csokken a nyomas,ha jol emlekszem.
kormany oszlop: Nem a tuzfalnal van a hiba :) a kormanyoszlop maga a hiba es egy femhuvely a kormany oszlop felsoresze es az also pedig muanyag meg veletlenul sem fem.ennek a zsirzasara egy specialis zsir van ami csak a mazda-nal erheto el egy pici kis tegely kb 25000Ft korul van,de ha elmesz egy szervizbe akkor 5000ft korul megcsinaljak szakszeruen es nem fog ossze-vissza alni a kormanyod es nem kell fetrengened a pedalok kozot :)
Den | 2010-05-29 15:15
Elfelejtettem.Visszatérve az olajra, azt írtátok, hogy a szelepszár szimering probléma töltési veszteség méréssel kiszürhető, ez pontosan mit takar?
Den | 2010-05-29 14:59
Sziasztok, nekem egy 2003-as mazda 6-os 1.8 benzin gépkocsim van. Az a gond, hogy eszi az olajat kb 3dl/1000km. agip 5-40 full szintetikus motorolaj van benne.Gondolom nem az olaj a gondja, de a "hozzértők" azt mondják, hogy nem igazán ez a belevaló-szó szerint nem igényli ezt az olajat-, lehet ezért ekkora mértékű az olajogyás. 10-30 félszintetikust javasoltak. Mi a vélemény?Igazából milyen van előírva ennek a motornak?Következő dolog, ha egy kisebb egyenetlenségre megyek, akkor a kormányon érzek egy kis ütést. A futómű tökéletes. ahogy a fórumon olvastam ez a kormányoszlop gyári hibája. Alul a tűzfalnál van a probléma oka, egy lengéscsillapító szerű fémösszetolással van megoldva a kormányrúd. Fém a fémhez érintkezik-ezt inkább nem kommentálnám, mert még egy-két japán mérnők harakirit követne el japánban.Az egyik hozzászóló szerint valamilyen fugasziles anyagot szoktak közzéjük tenni. Ha tudnátok segíteni, hogy mit pontosan, és hogy hogyan kell szétszedni, megköszönném. Szép napot mindenkinek!
Hanzlik | 2010-05-28 21:56
Sziasztok nem jelentkezett senkinél olyan probléma mazda 6 2003 2.0 disel autónál hogy olyan 1500-2000 fordulat környékén minden sebességben valami sípól vag yvalami hasonló. de ha hirtelen gyorsítasz akkor nem csak ha óvatosan. EGR szelep van elől mert mintha az zizegne amikor üresben gázt adok vagy mi adhatja ezt a hangot. ha le van engedve az ablak akkor tök hallani mindíg egy adott fordulatnál.
dobaki2 | 2010-05-28 19:33
Egy furcsa -fordulatszámmal arányos- búgó hangot lehet hallani a motor generátor felöli oldaláról. Igazából senki nem tudta megmondani (a hangot a Mazdások is hallották), hogy mi adhatja. Lehet a generátor, vagy a szíja? A vezérműre azt mondták, hogy az nem adhatja a hangot. Végül is megy, de zavar a hang. Ez egy 2008-as Mazda 6 2.0 diesel (140 LE) gépkocsi. Volt esetleg hasonló tapasztalatuk?
Oszi | 2010-05-28 16:26 rm250 részére
en nem voltam ennyire bator es nem is neztem szet,csakbele ugrottam a motorjavitasba.Kuplung csre es lendkerek cserevel indultam neki aztan ezen kivul lett egy fotengely is cserelve +csapagyak ami munkadijjal egyut 720eFt volt majd jott 4 uj befecskendezo 400eFt-ert meg egy kicsit :) azota mentem 20eKm-t es szerintem szar a lendkerek :))) mert iszonyatosan rezonal a kuplung pedal mikozben kinyomom a muplung peadalt:) legkozelebb motorcsere lesz :)
alkatreszben ,szurokben olajban nagyon szivesen segitek mivel autoalkatreszes vagyok :) ceget nem irom ,mert nem lenne szep dolog mazda-autoekkal szemben:) de nyugodtan keress meg ha kell valami privatba :)