2025. Október 19. - Nándor

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


IMGM6 | 2009-07-31 19:08

Akkor, ha nagyobb össszegről van szó, lehet hogy érdemes lenne egy ilyen ügyekhez értő jogászhoz fordulni, mivel sok apró részleten, sok pénzt lehet veszíteni vagy "nyerni".

szabocs | 2009-07-31 18:47

Mint utólag kiderült az előző tulajnál valóban volt javítva a motor,de erről én csak most szereztem tudomást és azóta 20000km-t futott az autó,Ő hozta be az autót az országba de egy cég nevén,és én voltam az első tulaj.

IMGM6 | 2009-07-31 18:37

A vevőt kellene megkérdezni, hogy mire alapozza a követelését.
Én csak egy, a jogszabályok által biztosított elvi lehetőségről írtam.
Egyébként rejtett hibának minősűl, az olyan hiba, ami kellő gondosság mellet sem ismerhető fel. Pl. korábban a motor nem megfelelő minőségben, vagy nem meg felelő minőségű alkatrészekkel lett javítva,vagy a motor állapota nem felel meg a korának és a futásteljesítményének, és ez a motor megbontása nélkűl nem ismerhető fel.

szabocs | 2009-07-31 18:06

Folyamatos szervizelés szakszervizben,minden rendben,mit mondunk eltitkolt hibának?

IMGM6 | 2009-07-31 17:55

Elvileg, jogos lehet a követelés, ha a motor tönkremenetelét, egy már az eladáskor is meglévő rejtett/eltitkolt hiba okozta, nem pedig pl. a vásárlás utáni szakszerűtlen használat, vagy karbantartás. Ezt pedig a vevőnek kell bizonyítania, ami ennyi idő után, általában rendkívűl nehéz.

szabocs | 2009-07-31 17:21

Űdv.véleményeteket kérném.majd fél éve eladtam a dpf-es autót 102 e km, és most tönkre ment a motorja és tőlem követelik a javítás összegét.Én folyamatosan mazda szervizbe hordtam.Jogos lehet-e a követelés, volt-e már ilyen ügyetek? Válaszotokat előre is köszönöm.

Oszi | 2009-07-29 21:12 Csaba részére

szervizben a hozzaertok 99%-osan eltudjak donteni,hogy nagy-e a baj.Vannak olyan "tesztek" amivel eszre lehet venni ha hengerfejes.Illetve a vezermu burkolat megbntasaval kiszurheto talan a vizpumpa is (marmint,hogy szivarog-e)Vagy akar egy szakavatott ful kiszurhet oda nem illo hangokat igy mindenkep javasolnek egy szervizlatogatast.

Csaba | 2009-07-29 15:38

Sziasztok! Köszönöm a tanácsokat. Alulról is megnéztem, de nem látszik, hogy bárhol folyna a víz. Úgyhogy könnyen lehet, hogy hengerfejes sajnos. Igaz most nem is fogy belőle a víz meg nem is melegszik pár 10 km-es távon. De a hűtővíz teljesen tiszta, az olajon sem látszik semmilyen elváltozás. El lehet dönteni valahogy, hogy biztosan hengerfejes-e? Gondolom, ha az, jó lenne minél kevesebbet úgy használni, de ha nem az, akkor meg találomra kár szétszedni.Vagy várjak, hogy romlik-e a helyzet és akkor kiderül? Köszönöm még egyszer! Csaba

varszegig | 2009-07-28 13:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Ez elég jó kompromisszumnak hangzik. Már csak azt lenne jó tudni, mennyire frissül a térkép. Tudtok esetleg erről valamit?
Addig is gondolkodom:)

mazda-auto.hu | 2009-07-28 10:14 Csaba részére

Nem javasolnánk a tömítő adalékot. A termosztátra azért nem gondoltunk, mert elvileg a hűtő is meleg, bár ettől függetlenül azt is érdemes leellenőrizni. Meg kellene a hiba okát keresni. Sajnos esélyes, hogy amotor összedolgozik a vízkörrel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó