2025. December 19. Péntek - Viola

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szabocs | 2009-07-31 20:43

Köszönöm, valószínűleg ezt fogom tenni.

IMGM6 | 2009-07-31 19:08

Akkor, ha nagyobb össszegről van szó, lehet hogy érdemes lenne egy ilyen ügyekhez értő jogászhoz fordulni, mivel sok apró részleten, sok pénzt lehet veszíteni vagy "nyerni".

szabocs | 2009-07-31 18:47

Mint utólag kiderült az előző tulajnál valóban volt javítva a motor,de erről én csak most szereztem tudomást és azóta 20000km-t futott az autó,Ő hozta be az autót az országba de egy cég nevén,és én voltam az első tulaj.

IMGM6 | 2009-07-31 18:37

A vevőt kellene megkérdezni, hogy mire alapozza a követelését.
Én csak egy, a jogszabályok által biztosított elvi lehetőségről írtam.
Egyébként rejtett hibának minősűl, az olyan hiba, ami kellő gondosság mellet sem ismerhető fel. Pl. korábban a motor nem megfelelő minőségben, vagy nem meg felelő minőségű alkatrészekkel lett javítva,vagy a motor állapota nem felel meg a korának és a futásteljesítményének, és ez a motor megbontása nélkűl nem ismerhető fel.

szabocs | 2009-07-31 18:06

Folyamatos szervizelés szakszervizben,minden rendben,mit mondunk eltitkolt hibának?

IMGM6 | 2009-07-31 17:55

Elvileg, jogos lehet a követelés, ha a motor tönkremenetelét, egy már az eladáskor is meglévő rejtett/eltitkolt hiba okozta, nem pedig pl. a vásárlás utáni szakszerűtlen használat, vagy karbantartás. Ezt pedig a vevőnek kell bizonyítania, ami ennyi idő után, általában rendkívűl nehéz.

szabocs | 2009-07-31 17:21

Űdv.véleményeteket kérném.majd fél éve eladtam a dpf-es autót 102 e km, és most tönkre ment a motorja és tőlem követelik a javítás összegét.Én folyamatosan mazda szervizbe hordtam.Jogos lehet-e a követelés, volt-e már ilyen ügyetek? Válaszotokat előre is köszönöm.

Oszi | 2009-07-29 21:12 Csaba részére

szervizben a hozzaertok 99%-osan eltudjak donteni,hogy nagy-e a baj.Vannak olyan "tesztek" amivel eszre lehet venni ha hengerfejes.Illetve a vezermu burkolat megbntasaval kiszurheto talan a vizpumpa is (marmint,hogy szivarog-e)Vagy akar egy szakavatott ful kiszurhet oda nem illo hangokat igy mindenkep javasolnek egy szervizlatogatast.

Csaba | 2009-07-29 15:38

Sziasztok! Köszönöm a tanácsokat. Alulról is megnéztem, de nem látszik, hogy bárhol folyna a víz. Úgyhogy könnyen lehet, hogy hengerfejes sajnos. Igaz most nem is fogy belőle a víz meg nem is melegszik pár 10 km-es távon. De a hűtővíz teljesen tiszta, az olajon sem látszik semmilyen elváltozás. El lehet dönteni valahogy, hogy biztosan hengerfejes-e? Gondolom, ha az, jó lenne minél kevesebbet úgy használni, de ha nem az, akkor meg találomra kár szétszedni.Vagy várjak, hogy romlik-e a helyzet és akkor kiderül? Köszönöm még egyszer! Csaba

varszegig | 2009-07-28 13:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Ez elég jó kompromisszumnak hangzik. Már csak azt lenne jó tudni, mennyire frissül a térkép. Tudtok esetleg erről valamit?
Addig is gondolkodom:)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó