2025. Június 27. Péntek - László
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Louis Saha | 2007-09-23 12:58
Korábban volt szó dízel autó chip tuningjáról a kétlieres 143 lovaséról.
Ott azt írta,hogy 143-ról 165-re nõl a teljesítmény a nyomaték pedig 360ról 405re.
Ez igen meggyõzõ adat és azt szeretném kérdezni,hogy egy hasonló erõs benzines esetében is hasonló javulások tapasztalhatóak-e vagy ott mivel nincs turbófeltöltõ ez miatt nem ekkora az elõrelépés? A másik pedig,hogy valaki írta hogy a gyengébb Mazda 6 jával lenyomta a papíron jóval erõsebb Opel Vectrát és ezt õn azzal indokolta,hogy azért mert a Mazdanal(japánoknál) egy átlagos nyomatékot adnak meg amit mindig képes az autó teljesíteni még a riválisoknál legtöbbször egy olyan csúcsértéket adnak meg,ami a turbófeltöltõ túlpörgése esetén jön létre.És azt szeretném tudni,hogy a nem turbós benzineseknél is van-e ilyen,hogy a technikai adatok alapján kicsit kevesebbet adnak meg a reálisnál.
mazda-auto.hu | 2007-09-12 10:33
Induljunk ki abból, hogy a magasabb oktánszámú üzemanyag önmagában nem növeli egy motor teljesítményét...de a magasabb oktánszám lehetõvé teszi egy motor esetleges tuningolását. Az elõírtnál kisebb oktánszámú üzemanyag viszont sûrítés közben öngyulladásra hajlamos. A MAZDA6 MPS motorjának mechanikai-vezérlési jellemzõi a 98-as üzemanyag használatára vannak optimalizálva. Hála a kopogásérzékelõnek a vezérlõ elektronika alkalmazkodik a kisebb oktánszámú üzemanyaghoz, de hogy ez mennyi veszteséggel jár, arra nincs adatunk. Talán 5%.
Maxim G | 2007-09-11 17:53
Oké és ez mit jelent? Mekkora a teljesítmény csökkenésem? (sacc) Vagy valami másban mutatkozik meg a különbség?
mazda-auto.hu | 2007-09-11 08:26
Baja nem lesz a 95-sel, de nem optimális a használata. A Mazda MPV 16 collos lemezfelnije 99% , hogy nem ér bele a féknyeregbe, de ennek ára miatt inkább könnyûfém felnit alkalmaztunk eddig. A könnyûfém felnik esetében viszont nem minden 16-os jó, inkább a 17 coll a biztos.
Maxim G | 2007-09-10 21:01
Szintén MPS! Lemezfelni rámegy valamilyen méretben? (16" vagy 17") Vagy téliguminak is alu kell?
Maxim G | 2007-09-10 20:59
Üdv!
MPS-be gyárilag 98-ast írnak elõ! Mennyire kell szigorúan venni? 95-ös használatával lehet valami baja?
Csaba | 2007-09-06 22:46
Kanizsára ne vigyétek az autót, most kezdtek el Mazdával foglalkozni, ahogy elnéztem kell még nekik 1-2 év mielõtt az autó elején meg hátulján kívül mást is megismernek. Szombathely egy kicsit korrektebb szakmailag de ott meg a hozzáállással van idõnként gond. Sokszor még az ember tesz nekik szivességet, ha ott akar hagyni néhány tíz (száz) ezer forintot. Azt mondják a gyõri szervíz a környéken a legkomolyabb, ott még én nem voltam, az már egy kicsit messze van Zalától (meg van is addig egy pár körforgalom). Sajnos a Mazda szervizek lefedettsége még fejlõdhatne egy kicsit.
lmiklos | 2007-09-06 14:18
Köszi azért... Majd csak megoldódik.
Johnnybravo | 2007-09-06 14:08
Köszönöm a válaszát!
Ha a problémát meg tudjuk oldani, felteszem ide a fórumra esetleg másnak is segíthetek vele.
mazda-auto.hu | 2007-09-06 14:04
A kormányzár kizárólag mechanikus jellegû. Amennyiben a gyújtáskapcsolóban a kulcs nincs alaphelyzetbe visszafordítva és mégis aktív a kormányzár, akkor a kormányzárral van probléma. De ez nem lehet összefüggésben a motor leállásával. Nekünk nem "illik" szervízt javasolnunk, de ha valahol nem tudják a leállás okát megmondani, akkor máshová kell vinni az autót. Tippelgetni nem akarunk, így látatlanban a hibát illetõen.