2025. Június 27. Péntek - László

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Louis Saha | 2007-09-23 12:58

Korábban volt szó dízel autó chip tuningjáról a kétlieres 143 lovaséról.
Ott azt írta,hogy 143-ról 165-re nõl a teljesítmény a nyomaték pedig 360ról 405re.
Ez igen meggyõzõ adat és azt szeretném kérdezni,hogy egy hasonló erõs benzines esetében is hasonló javulások tapasztalhatóak-e vagy ott mivel nincs turbófeltöltõ ez miatt nem ekkora az elõrelépés? A másik pedig,hogy valaki írta hogy a gyengébb Mazda 6 jával lenyomta a papíron jóval erõsebb Opel Vectrát és ezt õn azzal indokolta,hogy azért mert a Mazdanal(japánoknál) egy átlagos nyomatékot adnak meg amit mindig képes az autó teljesíteni még a riválisoknál legtöbbször egy olyan csúcsértéket adnak meg,ami a turbófeltöltõ túlpörgése esetén jön létre.És azt szeretném tudni,hogy a nem turbós benzineseknél is van-e ilyen,hogy a technikai adatok alapján kicsit kevesebbet adnak meg a reálisnál.

mazda-auto.hu | 2007-09-12 10:33

Induljunk ki abból, hogy a magasabb oktánszámú üzemanyag önmagában nem növeli egy motor teljesítményét...de a magasabb oktánszám lehetõvé teszi egy motor esetleges tuningolását. Az elõírtnál kisebb oktánszámú üzemanyag viszont sûrítés közben öngyulladásra hajlamos. A MAZDA6 MPS motorjának mechanikai-vezérlési jellemzõi a 98-as üzemanyag használatára vannak optimalizálva. Hála a kopogásérzékelõnek a vezérlõ elektronika alkalmazkodik a kisebb oktánszámú üzemanyaghoz, de hogy ez mennyi veszteséggel jár, arra nincs adatunk. Talán 5%.

Maxim G | 2007-09-11 17:53

Oké és ez mit jelent? Mekkora a teljesítmény csökkenésem? (sacc) Vagy valami másban mutatkozik meg a különbség?

mazda-auto.hu | 2007-09-11 08:26

Baja nem lesz a 95-sel, de nem optimális a használata. A Mazda MPV 16 collos lemezfelnije 99% , hogy nem ér bele a féknyeregbe, de ennek ára miatt inkább könnyûfém felnit alkalmaztunk eddig. A könnyûfém felnik esetében viszont nem minden 16-os jó, inkább a 17 coll a biztos.

Maxim G | 2007-09-10 21:01

Szintén MPS! Lemezfelni rámegy valamilyen méretben? (16" vagy 17") Vagy téliguminak is alu kell?

Maxim G | 2007-09-10 20:59

Üdv!
MPS-be gyárilag 98-ast írnak elõ! Mennyire kell szigorúan venni? 95-ös használatával lehet valami baja?

Csaba | 2007-09-06 22:46

Kanizsára ne vigyétek az autót, most kezdtek el Mazdával foglalkozni, ahogy elnéztem kell még nekik 1-2 év mielõtt az autó elején meg hátulján kívül mást is megismernek. Szombathely egy kicsit korrektebb szakmailag de ott meg a hozzáállással van idõnként gond. Sokszor még az ember tesz nekik szivességet, ha ott akar hagyni néhány tíz (száz) ezer forintot. Azt mondják a gyõri szervíz a környéken a legkomolyabb, ott még én nem voltam, az már egy kicsit messze van Zalától (meg van is addig egy pár körforgalom). Sajnos a Mazda szervizek lefedettsége még fejlõdhatne egy kicsit.

lmiklos | 2007-09-06 14:18

Köszi azért... Majd csak megoldódik.

Johnnybravo | 2007-09-06 14:08

Köszönöm a válaszát!
Ha a problémát meg tudjuk oldani, felteszem ide a fórumra esetleg másnak is segíthetek vele.

mazda-auto.hu | 2007-09-06 14:04

A kormányzár kizárólag mechanikus jellegû. Amennyiben a gyújtáskapcsolóban a kulcs nincs alaphelyzetbe visszafordítva és mégis aktív a kormányzár, akkor a kormányzárral van probléma. De ez nem lehet összefüggésben a motor leállásával. Nekünk nem "illik" szervízt javasolnunk, de ha valahol nem tudják a leállás okát megmondani, akkor máshová kell vinni az autót. Tippelgetni nem akarunk, így látatlanban a hibát illetõen.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó