2025. December 15. Hétfő - Valér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szetodave | 2015-07-29 10:16

Tisztelt Mazda Auto! Egy Mazda 6 kombi (2007) 2.0 dízelt vezetek, és 2 hónapja a következő jelenségre lettem figyelmes: Az autóm sokkal lomhább lett, és 2000 rpm körül, ahol a legnagyobb nyomatékot kellene produkálnia, szinte alig érezhető erőtöbblet. Emelkedőn felfelé haladva (M7 érdi leágazó felé) 5-6. sebességi fokozatban 130-ról akár 100-ra is visszalassul a tempomat használata esetén. Az autó 2 hete volt műszakin, és kértem, hogy tüzetesen vizsgálják át, és derítsék ki a hiba okát. (Egy vizsgabázisra hordom szervizeltetni rendszeresen, ahol egy családi barátunk dolgozik, és eddig mindig mindent becsületesen megcsináltak, megbízom bennük). Az átvizsgálás alatt mindent rendben találtak, de a következő hibakódokat olvasták ki a fedélzeti számítógépből P0299 és P2459, melyből a második jól ismert Mazda "betegség". Tavaly novemberben cseréltettem ki a DPF kerámiabetétet, amelyre 35k km garanciát kaptam, és a cserét követően az 500. km megtétele után kigyulladt a lámpa a műszerfalon. Ezt követően visszavittem a kocsit, és azt mondták, hogy ezt a kódot csak hivatalos márkaszervizben lehet kiütni, ezért a visszajelző jelenleg is villog... Az autó nem szabályzott le, rendesen működik azóta is. A másik kód a turbófeltöltőre vonatkozik, ami az elsőkben leírt jelenség okozója is lehet, de nem tudom, hogy ebben az esetben miért mondták azt hogy az autó rendben van! Igaz a műszerfalon nem gyulladt ki egyik szenzor sem, és a turbó felől sem tapasztaltam rendellenes hangokat, csak a "régi erő" hiányzik! Az autó 90%-ban autópályán megy, rendszeresen szervizeltetem, 10k kilométerenként cserélek olajat, szűrőket stb., a leállításkor is rendszeresen ügyelek a feltöltő visszahűtésére (2-3 percig hagyom alapjáraton). A kérdésem az lenne, hogy a probléma esetlegesen orvosolható egy turbó tisztítással is, vagy fel kell készülnöm egy nagyobb kiadásra. Előre is köszönöm a választ!

McBJani | 2015-07-18 18:30 Borla részére

Hehe :D
Igazad van ;)
Közben olvastam ezt a cikket és itt mind a két Mazda szerviz pesti :)

http://www.mazdablog.hu/2015/06/elso-a-biztonsag/
De nem mentegetőzöm :D

Szóval akkor mindegy melyik Mazda szervizbe viszem :)
Köszönöm a felvilágosítást!
 

Borla | 2015-07-18 15:55 McBJani részére

Azt mondja a békéscsabai Mazda szervíz:

"Be kell jelentkezni, adunk időpontot, és kicseréljük." - szerintem ez nem Budapest  - hogy kerül az ide? Lehet, hogy nem tudod, hol tetted fel a kérdést?  :)

McBJani | 2015-07-17 10:27 mazda-auto.hu2 részére

 Csak Budapesten lehetséges a cseréje vagy pedig bármelyik Mazda szervizben?
Én Borsodi vagyok, ezért érdekel. :)
 

mazda-auto.hu2 | 2015-07-17 09:50 Meet2Domain részére

 Mindenképpen gyári műszerre kell tenni, az automata váltónak külön vezérlőegysége van, így elméletileg kiolvasható a hiba, de egyébként mástól is lehet.

Nálunk ez 6.600.-Ft+ÁFA, de időpont egyeztetés szükséges.

mazda-auto.hu2 | 2015-07-17 09:45 McBJani részére

 Érintett!

Be kell jelentkezni, adunk időpontot, és kicseréljük.

Természetesen ez ingyenes.

mazda-auto.hu2 | 2015-07-17 09:40 hobo123 részére

 Szervizakció volt rá, de csak a gépkocsi 8 éves koráig.

Minden márkaszerviz ingyenesen cserélte.

Az ára most is akciós, mert bruttó 14.722.-Ft

hobo123 | 2015-07-17 07:57

Tisztelt Mazda Autó!

 

Érdeklődnék, hogy kaphatok-e egy kis információt a szervocső kidörzsölödéses problémával kapcsolatban? 

Mazda6 2004évj. RF5C

Köszönettel: Gál István

McBJani | 2015-07-16 21:51

Tisztelt Mazda Autó!

Érdeklődni szeretnék, hogy az autóm érintett-e a légzsák visszahívási akcióban?
Az autóm 2002-es évjáratú, alvázszáma pedig a következő:
JMZGG12F231103440

Ha érintett, mi a teendőm?
Várom mihamarabbi válaszukat!

Tisztelettel: János

Meet2Domain | 2015-07-15 16:08

 Tisztelt Fórumozók!

Autóm (Mazda6 2.3 AWD GT Sportkombi) pár napja produkálja a következőket:

Indítás pöccre, gyönyörű alapjárat, fordulatot gázadásra veszi. Indulás után viszont rángat (szerintem az automata váltó), magasabb fokozatokban is, kpogásszerű hangok kiséretében. Ezt pár száz méteren keresztül csinálja, aztán a jelenség megszűnik, hibátlanná válik minden. Legközelebb akkor jelentkezik, ha min. 2-3 órát állt az autó. Természetesen ilyenkor nagyon kíméletesen megyek az autóval, finom gyorsítás, lassú kihúzatással.

Váltó olajban csere óta kb. 25 eKm van, a cserénél nem voltam jelen, nem tudom, hogy az miként történt, gyári olajjal lett feltöltve. Olajszintet ellenőriztem (alajárat, P fokozat) az rendben van.

Tisztelettel várok ötleteket, tippeket, mi lehet a baj, és mi a megoldás!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó