2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atis256 | 2015-07-30 20:36

Tisztelt Varga Úr! Segítséget szeretnék kérni, váltóolaj csere ügyében. 2007-es dpf-es 143Le-ös, 6 sebességes MAzda 6-ban szeretnék váltó olajat cserélni. A kocsiban 140ezer km van és 100ezernél volt benne váltóolaj csere. Az olajat Mazda szervízben cserélték. Azóta hidegben, de még hűvösben is nehezen működik az 1-es és 2-es sebesség fokozat. Ami a legkellemetlenebb, hogy indítás után, ha berakom sebességbe, akkor a kocsi egy kicsit megindul. Ha a motor teljesen átmelegszik a váltó már kezelhető, de nem tökéletes. Azt gondoltam, hogy a 40ezer alatt betörik az olaj, de sajnos még mindig ilyen. Tudom, hogy mindenki más olajat favorizál, de ezért kérném egy tapasztalt Mazdás szakember segítségét, milyen olajat ajánlana a kocsihoz. Segítségét előre is köszönöm! Tisztelettel: Attila

Norebee | 2015-07-29 23:24 takkert részére

Hello. Vedd le a motor burkolatot, a szervo tartaly mögött van felül egy vakuum szelep, amire 2 vakuumcső megy rá! Az okozza a p2009-es hibakodot! Én bontottan vettem egyet, tökéletes!

takkert | 2015-07-29 20:58

Tisztelt Mazda Auto! Van egy 2005-ös Mazda 6 2.0 diesel 121LE autóm. A motor hiba és a kipörgésgátló visszajelző lámpája folyamatosan világít. P2009 hiba kódot ad ki ( Szívócső működtető vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor) ) az mit jelent? Az autóba 158000 km van.Válaszát előre is köszönöm

mrkisalfoldi | 2015-07-29 19:25

Sziasztok. P2010 es hibaval mit lehet kezdeni? Talalkozott mar ilyennel valaki? 2003 as m6 2.0 , 121 le. Előre is köszönöm.

Norebee | 2015-07-29 17:33

Tisztelt Varga Úr! Mazda 2.0 diesel 2005. 03. havi nem dpf-es autohoz valo Mazda Dexelia 5w30 motorolajat 5 l-es kiszerelésben lehet-e Önöktől rendelni? Ha igen, milyen áron! Önök milyen motorolajat használnak a fenti motorba? Ha nem a dexelia, akkor az rendelhető-e 5les kiszerelésben?

mazda-auto.hu | 2015-07-29 15:50 szetodave részére

Valószínűleg a turbó geometria szabályzó rendszer valamelyik elemével van gond, lásd nagyand mai hozzászólását. A DPF esetében a két olajcsere között engedélyezett maximális regeneráció indítás száma haladta meg az engedélyezett mennyiséget. Valószínűleg az előző olajcserénél nem nullázták.

nagyand | 2015-07-29 14:47

Sziasztok! Csak egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani! Hátha más is jár/járt így! M6 (2003-as 136LE Diesel) autóról van szó. Egyik nap elözni akartam az autóval. 5--böl vissza váltottam 4-be, majd mikor pont azt vártam volna hogy kilö az autó, az ellenkezöje történt, megtorpant és olyan érzés volt mintha a turbó nem müködne rendesen. Majd ezt töbször megcsinálta. 1500-2200 fordulat között (pont ahol meg kellene jönni a nyomatéknak, turbó bekapcsolna) nem történt semmi, úgy gyorsult mintha egy szívó diesel lenne. Felhívtam a szerelöt aki az elmondottak alapján a turbó geometria letapadására, megszorulására gyanakodott elsöre. (az hozzá tartozik, hogy eleinte ritkán produkálta az autó ezt a jelenséget, mondjuk 10-böl 2x, aztán egyre inkább állandosulni kezdett a hiba). Semmi hibakód nem volt a rendszerben. Elkezdtem utána olvasni a neten (itt a mazda forumon is). És nagyjából mindehol a turbó geometriáról írtak, meg vákuum csö repedésröl... Felnyitottam a motorháztetöt, és elkezdtem végignézni a vákuum csövet. Elsö pillantásra meglett a hiba. A légszüröházra rámenö, két vékony vákumcsöböl az egyik ki volt lyukadva a légszüröház rácsatlakozásánál. Levágtam ezt a részt, vissza dugtam és azóta olyan az autó mint régen. Vissza tért az erö! :) Most nyaralni megyünk, de nyaralás után kicseréltetem az össze vákumcsövet, mert ahogy néztem több helyen kezd megrepedezni...

szetodave | 2015-07-29 12:40 pusi65 részére

Tisztelt pusi65! Sajnos nem vagyok nagy műszaki zseni, de ha saját magam is meg tudom nézni, akkor megteszem! Habar ezt a szervizben ellenőrizték/ ellenőrizniük kellett volna! Köszönöm a segítő szándékot!

pusi65 | 2015-07-29 12:32 szetodave részére

Bár a választ nem tőlem várja, mégis hozzászólnék. Intercooler csövei környékén minden rendben? Semmi szivárgás?

szetodave | 2015-07-29 10:16

Tisztelt Mazda Auto! Egy Mazda 6 kombi (2007) 2.0 dízelt vezetek, és 2 hónapja a következő jelenségre lettem figyelmes: Az autóm sokkal lomhább lett, és 2000 rpm körül, ahol a legnagyobb nyomatékot kellene produkálnia, szinte alig érezhető erőtöbblet. Emelkedőn felfelé haladva (M7 érdi leágazó felé) 5-6. sebességi fokozatban 130-ról akár 100-ra is visszalassul a tempomat használata esetén. Az autó 2 hete volt műszakin, és kértem, hogy tüzetesen vizsgálják át, és derítsék ki a hiba okát. (Egy vizsgabázisra hordom szervizeltetni rendszeresen, ahol egy családi barátunk dolgozik, és eddig mindig mindent becsületesen megcsináltak, megbízom bennük). Az átvizsgálás alatt mindent rendben találtak, de a következő hibakódokat olvasták ki a fedélzeti számítógépből P0299 és P2459, melyből a második jól ismert Mazda "betegség". Tavaly novemberben cseréltettem ki a DPF kerámiabetétet, amelyre 35k km garanciát kaptam, és a cserét követően az 500. km megtétele után kigyulladt a lámpa a műszerfalon. Ezt követően visszavittem a kocsit, és azt mondták, hogy ezt a kódot csak hivatalos márkaszervizben lehet kiütni, ezért a visszajelző jelenleg is villog... Az autó nem szabályzott le, rendesen működik azóta is. A másik kód a turbófeltöltőre vonatkozik, ami az elsőkben leírt jelenség okozója is lehet, de nem tudom, hogy ebben az esetben miért mondták azt hogy az autó rendben van! Igaz a műszerfalon nem gyulladt ki egyik szenzor sem, és a turbó felől sem tapasztaltam rendellenes hangokat, csak a "régi erő" hiányzik! Az autó 90%-ban autópályán megy, rendszeresen szervizeltetem, 10k kilométerenként cserélek olajat, szűrőket stb., a leállításkor is rendszeresen ügyelek a feltöltő visszahűtésére (2-3 percig hagyom alapjáraton). A kérdésem az lenne, hogy a probléma esetlegesen orvosolható egy turbó tisztítással is, vagy fel kell készülnöm egy nagyobb kiadásra. Előre is köszönöm a választ!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó