2025. Június 22. - Paulina

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BobbyEwing | 2015-04-11 16:24

Tisztelt Mazda Autó és Fórumozók!

 

Autóm 2004es 2.0 dízel 6os. A kérdésem az lenne hogy ha akkumulátort akarok bele venni, gyárilag hány amper-órás kell bele és milyen márkájút( valami normálisat,megbízhatót) érdemes bele venni? Valamint hogy mi a véleményetek ezen autó ültetéséről? Mi kell hozzá hogy leültessem, érdemes-e, és ha igen hány centivel? Illetve még egy kérdés: mivel külföldön kamionozom 4 hétig áll az autóm aztán 1 hétig használom, majd megint 4 hétig áll. Mit lehetne tenni h 4 hét után is beinduljon? mert eddig nem indult. Van-e erre valamilyen megoldás h 4 hét után is beinduljon? Akku sarut levenni szabad-e, plusz kapcsoló bekötése, vagy valami más megoldás van-e? Várom a segítségeteket. Köszönöm előre is.

 

Üdv: Józsi

nagytam | 2015-04-10 15:21 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a linket és a megtisztelő választ is !! zseniális ez a fórum! VW nél miért is nem volt ilyen hehe :D

Szóval akkor nem fogom kinyírni a katalizátort akkor sem ha igen rövid hideg motoros szakaszokat nyomok vele nap mint nap,, vagy azért célszerűbb lenne felmelegíteni a motort ahogy eddig is a dpf essel tettem és utána nyomni ezeket a pár száz méteres utakat, ki be ki be.. pl lerakom a gyereket az iskolába az a legtvolabbi cél visszafelé pedig pékség könyvelés bank posta..stbstbstb miliom egy hely..benzinmotor kipufgáza melegebb jóval mint dízelé gondolom innen is az előny, továbbá a noX az nem korom...

másik:ez a skyactiv motor csak közvetlenbefecskendezéses vagyszívocsőbefecskendezéses és vagy ezek kombinációja,.. ezt pedig a közvetlen befecskendezéses benzinesek lekormolódása miatt kérdezem.. aztán nem kérdezek már ! :D köszönöm nagyon !

mazda-auto.hu | 2015-04-10 13:34 arsenaljee részére

 Minden bizonnyal a koromszűrő regenerációja zajlik ilyenkor. A DPF lámpa csak akkor világít folyamatosan, ha a vezérlőegység szerint már regenerálni kellene a DPF-et, de a körülmények nem megfelelőek a regeneráció elindításához.

mazda-auto.hu | 2015-04-10 13:31 nagytam részére

 Valóban nincs kipufogógáz visszavezető szelep a benzines kivitelen. A háromutas oxidációs katalizátor nem igényel külön odafigyelést, és ritkán van vele probléma. A kénmentes benzin előnyösebb "számára".

Ezen a linken ( vagy ITT) van néhány érdekesség a benzines Skyactive motorral kapcsolatban:

 

http://www.mazda-auto.hu/mazda-skyactiv-g-benzines-motor-auto-expanzio.html

 

 

nagytam | 2015-04-10 12:07

Tisztelt Fórum !

 

Egy új Mazda 6 os BENZINES vásárlását tervezem a közeljövőben és ezzel kapcsoaltban szeretnék kérdezni kicsit lehet túlaggódva a dolgot..!

Mivel a kocsit minimum 5  max 7 évre tervezem megtartani javarészt városi használatra, a meglévő dpf-es tdi passatom után nyilván nem fogok dízelt venni euro6 al mert azt megölöm még hamrabb mint az euro4est...hiába szkájaktív ! itt jön a kérdés..benzinesnél alapvetően a NOx katalaizátortól kell félni kicsit ami meghibásodhat..kinyírhatom használatból adódóan..Hogyan tudok erre megfelelően odafigyelni, vigyázni.. ha eggyáltalán lehetséges ?!?

-hiszen ez is regenerál de nincs kontrol lámpája, ergo nem tudom mikor csinálja meddig csinálja ne szakítsam már meg a foylamatot...

-hogy regenerálja magát és mikor?

-kénmentes benzin tuti sokat segít neki mivel a ként utálja legjobban a katalizátor..

és még...? :) mit kell tudni erről a csodáról..? Kérem valaki írjon műszaki mert baromira sokat segítene !  Köszönöm szépen !

Városba gondolom alapvetőn nem való dízel, ezzel nem lőtem mellé..!

Ja és még valami ?! EGR szelep és kipuf visszavezetés ebben a csoda motorban van? vagy ezta szelepösszenyitással oldják meg vagy amúgyse nagyon kell az EGR a benzinesnek.. ÜDV ÜDV!! de tényleg !

 

arsenaljee | 2015-04-10 10:36

Tisztlet Mazda autó! 2011-es 2.2-es 6-os mazdám van. Időszakonként (kb 800-1000 km-enként) 15-20 km-es távon brutálisan megnő a fogyasztása az autónak. A számítógép például 6-osban 120 km/h-nál 15 literes figyasztást ír ki. Kérdésem az lenne, hogy ilyenkor tisztítja magát a rendszer? (a dpf felirat nem villan ki a kijelzőn) Válaszukat előre is köszönöm! üdvözlettel: Horváth Zsolt

ujjistván | 2015-04-09 08:32 mazda-auto.hu részére

Tehát akkor ez zsebbe nyúlós lesz., reménykedtem benne hogy a szűrőnél vesztettem el az olajat és megúszom egy sima tömítéssel.

 

Köszönöm a segítségét.

üdv.

mazda-auto.hu | 2015-04-09 08:05 ujjistván részére

 Előfordulhat, hogy korábbi egyéb probléma miatt be vannak ragadva a fészkükben, illetve eltömődtek az olajlehúzó gyűrűk. Ilyenkor a teljes gyűrűgarnitúrát cserélni kell. Természetesen ekkor van mód a hengerfalak állapotát is szemrevételezni.  Mindenképpen javaslom a szelepszár szimeringek cseréjét is, különben nem feltétlen szűnik meg az olajfogyasztás.

mazda-auto.hu | 2015-04-09 08:01 emiter részére

Általában visszatölthető a gyári szoftver. Viszont ha a szűrő-katalizátor egység nem lesz visszaszerelve, akkor nagyon hamar villogó DPF lámpa, és vészüzemmód fog jelentkezni a programozás után.

ujjistván | 2015-04-09 07:40

Jó reggelt kívánok mindenkinek.

A véleményeteket szeretném kérni. Vásároltam egy 2003 as 1.8 as mazda6-ot , rögtön olajcserével kezdtem, körülbelül 3000 km-t mentem és  már a nívó alján van az olaj szint,a parkolóban egy-két olajfoltra lettem figyelmes,  akárhol leparkoltam mindíg láttam foltokat a kocsi után, elvittem szerelőhöz az autót, és meggyőződésük hogy el van repedve az egyik gyűrű a motorban, a motor egyenletesen szépen jár, kis fehér füstje van ha odalépek neki üresben. az olajfolyásra nem mondtak semmit, szét akarják berhelni a motort,  lehúzás lenne? vagy van valami valóságalapja ennek a repedt gyűrű dolognak?

üdv.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó