2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tamger | 2014-09-08 08:34

Tisztelt Mazda Autó, Fórumozók!

 

Nemrég egy Mazda 6 kombi (2004-es, 89 KW, 144.000 km) boldog tulajdonosa lettem.  Sajnos hiába van német vezetett szervízkönyvem a itthon a válaszra sem méltatták érdeklődő kérdésem az autó szervízmúltjával kapcsolatban. (Csak annyi kérdeztem, hogy és mi módon tudhatom meg...) Így a kötelező cserék folyamatban vannak... Eddig amit cseréltünk minden gyári alkatrész volt, úgy tűnik tényleg márkaszervízbe hordták.

Azt vettem észre, hogy első indításkor az alapjárat nem egyenletes, vissza-vissza esik, sőt volt egy alkalom amikor le is fulladt rögtön. Illetve egyszer nem tudtam elindítani, csak egy gázfröccsel. Mi lehet ennek az oka? Tipp?

 

Üdv. Tamás

mazda-auto.hu | 2014-09-08 08:20 tocsa5 részére

 Az említett elvégzett műveletek közül inkább a gázolajszűrőhöz lehet köze a füstölésnek. Rossz szűrő, helytelen csere?

mazda-auto.hu | 2014-09-08 08:18 Bela76 részére

 A korrózión kívül, nincs jellemző típushiba, talán a hátsó féknyereg "beállását" lehet még annak nevezni, ha nem használták rendszeresen a kéziféket.

Szierika | 2014-09-07 19:58 Flingel részére

 Köszönöm a tippet! Igen, erre gondoltam én is, hogy nem valósak az adatok, kódolvasóval megnézettem, csak a légzsákot jelezte, hogy hibás, bár nem volt egyértelmű, de mást nem találtunk. Nagyon csendes volt a motor is, olaj tiszta, alaposan átnézettem, két külön szerelővel is, azt mondták hibátlan. Ezek a problémák az utóbbi 2 hónapban jelentkeztek. Az is lehet, hogy rossz a vezetéstechnikám, ki tudja. :))) Eddig ez nem merült fel bennem. Mindenképp kivizsgáltatom, remélem csak a befecskendezéssel van gond. 

 

tocsa5 | 2014-09-07 17:38

 Tisztelt mazdaauto

136le mazda 6 eddig nem vele semmi gond,olaj és üzemanyag szűrő csere óta nincs húzása és nagyon kormol gazadaskor. Mi lehet a baja?

 

BZ | 2014-09-07 15:19 ezsolt82 részére

Szia,

igen valószínűnek tartom, hogy a befecskendező(k) nem megfelelő működése okozza ezt a tünetegyüttest. A helyedben azok bevizsgálásával, és ezzel egybekötve a befecskendező-alátétek cseréjével kezdeném.

ezsolt82 | 2014-09-07 14:42

 Tisztelt Auto Expanzió.

 

egy 2004-es 2.0 Mazda 6 diesel auto boldog tulaja vagyok, és a minap az alábbiakra lettem figyelmes.
az auto kiváloan megy pedig 230ezer km-nél is több van benne, de ma valahogy furán rázkódós volt alapjáraton, nagyon fordulatszámnál semmi fura jelenség nem volt.

és borzalmasan füstöl alapjáraton, kis gázadásra mégjobban...
Ok hogy diesel, meg részecskeszürő nélküli...de alapjáraton sose eregetett fekete füstöt...

igy látatlanban lenne valakinek tippje mi lehet a hiba? vagy merrefelé induljak a hibakereséssel?

 

előre is köszönöm.

Zsolt 

Thomas0426 | 2014-09-06 21:07

 Sziasztok ! Arról szeretnék érdeklődni ,h rejtett antennát lehet -e feltenni 2003-as Mazda 6-os Kocsira.

horvathbalu | 2014-09-06 10:02

 Sziasztok. Egy 2008as Mazda 6 TE plus boldog tulaja vagyok egy hónapja. Most vettem észre hogy van benne egy Webasto feliratú doboz a motortérben. Lenne benne állófűtés? Hogyan kell programozni? Köszönöm.

Bela76 | 2014-09-05 21:47

Tisztelt Mazda Autó és mazdás társak!

 

Autóvásárlás előtt állok, és jónéhány Mazda után (3x 323F, Mazda 6 CD) ismét csak a Mazdánál kötöttem ki.

Családos ember révén a nagy méretű autók között néztem szét, és most egy benzines kombit vagy 5-ajtóst szeretnék a 2002-2005-ös évjáratú 6-osok közül.

Az 1.8 vagy 2.0-ás elég lenne, nincs szükségünk a 2.3-asra.

Nekem régebben (2004-től 2008-ig) egy 2.0 CD Evo II-m volt, amibe 125e km-t tekertem bele hiba nélkül, és teljesen meg voltam vele elégedve (persze akkor vadiúj volt!) - most mégsem a dízeleket nézegetem hanem a benzineseket, 2 okból is: már nem autózunk annyit mint évekkel ezelőtt (20e körül évente) illetve túl rizikósnak tartom a dízeleket ennyi idős korukban (kettőstömegű lendkerék, turbó, stb. miatt).

Tudna valaki azzal segíteni, hogy a benzines modellek esetében vannak-e tipikus hibák a motorral, a hajtáslánccal illetve az elektronikával? Vásárlásnál milyen apróságokra érdemes leginkább figyelni?

Illetve mik azok amiket megvétel után ajánlatos cserélni, az autó bizonytalan előítéletére való tekintettel?

 

Előre is köszönettel: V. Béla

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó