2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bela76 | 2014-09-05 21:47

Tisztelt Mazda Autó és mazdás társak!

 

Autóvásárlás előtt állok, és jónéhány Mazda után (3x 323F, Mazda 6 CD) ismét csak a Mazdánál kötöttem ki.

Családos ember révén a nagy méretű autók között néztem szét, és most egy benzines kombit vagy 5-ajtóst szeretnék a 2002-2005-ös évjáratú 6-osok közül.

Az 1.8 vagy 2.0-ás elég lenne, nincs szükségünk a 2.3-asra.

Nekem régebben (2004-től 2008-ig) egy 2.0 CD Evo II-m volt, amibe 125e km-t tekertem bele hiba nélkül, és teljesen meg voltam vele elégedve (persze akkor vadiúj volt!) - most mégsem a dízeleket nézegetem hanem a benzineseket, 2 okból is: már nem autózunk annyit mint évekkel ezelőtt (20e körül évente) illetve túl rizikósnak tartom a dízeleket ennyi idős korukban (kettőstömegű lendkerék, turbó, stb. miatt).

Tudna valaki azzal segíteni, hogy a benzines modellek esetében vannak-e tipikus hibák a motorral, a hajtáslánccal illetve az elektronikával? Vásárlásnál milyen apróságokra érdemes leginkább figyelni?

Illetve mik azok amiket megvétel után ajánlatos cserélni, az autó bizonytalan előítéletére való tekintettel?

 

Előre is köszönettel: V. Béla

Ηλίας | 2014-09-05 17:28 alk3sh részére

 Típushibák illetve dolgok amire figyelni kell vásárlás előtt -nem az általánosak- valóban hasznosak lennének, ha vannak ilyenek. 

MazdaAuto | 2014-09-05 14:31 man200 részére

 A megfogalmazás alapján nem teljesen értem a kérdést. Az autónak csak 2011-től van digitális szervizkönyve. Az utolsó bejegyzett szerviz: 2013.09.05., 82340 km.

MazdaAuto | 2014-09-05 14:26 Mikula részére

 A korróziós garancia érvényesítése mindig egyedileg, helyszíni kárfelméréssel, és többek között a Mazda Motor Hungary-nek küldött fényképek alapján zajlik. A fórum keretein belül nem lehetséges. Bármelyik hivatalos Mazda márkaszerviz segíthet.

MazdaAuto | 2014-09-05 14:23 drnet részére

 Víztartalom mérő eszközzel ellenőrizhető a tartályban található folyadék. 6 év után ettől függetlenül már érdemes cserélni a teljes rendszerben.

man200 | 2014-09-05 12:53

        

        Tisztelt Mazda-Auto.

  Előéletét szeretném megkérdezni garanciás javításokon résztvett-e 2007 -től digitalis szervizkönyve van. Rendszeresen márkaszervizben szervizelve ,2005.07. havi Mazda 6 JMZGG14T201291217 , utolsó szervízlátogatása?

 Köszönettel; J.Ferenc

Ηλίας | 2014-09-05 12:28 erdosg részére

 Nekem nagy csalódás lenne az off kocsimnak a benzines verziója. :-) Diesel garanciával pedig nincs eladó rendes felszereltséggel. Ott eléggé benne vagyok a témában.

Azért is lenne jó a Mazda6, mert nagyobb karosszériájú, kell a hely, viszont egyterű nem játszik.

 

Ηλίας | 2014-09-05 12:23 alk3sh részére

 Ezért is gondolkodok benzines mellett. A versenyzés nem szempont, pár plusz deci belefér ha jó a 2.0-ást találok, de nem ragaszkodom hozzá, mint ahogyan a 6-os váltóhoz sem. Nyitott vagyok dolgokra, ha maga kocsi jó állapotban van.

 

Köszi a linket.

Mikula | 2014-09-05 12:13 pusi65 részére

 Az autó a tavalyi évben egy teljeskörű alvázvédelmen esett át szintén Mazda szakszervízben.

z3ff | 2014-09-05 10:58 Mikula részére

Saját tapasztalataimat tudom megosztani. Harmadik tulaj vagyok  idén nyáron csináltattam meg sárvédőív cserével.

6 éve már a vásárláskor felfigyeltem a hólyagosodásra (akkor még csak a behajló íven jelentkezett). Rákérdeztem az egyik nagy budapesti márkaszervíznél (ahol egyébként az átvizsgálást is csináltattam), feltétel volt a folyamatos márkaszervízbe hordás amit az előző tulajok meg is tettek és igazolni is tudtam talán egy-két eset kivételével. Nagylelkűen szemet hunytak és felvették garanciális javításra. Egy hetet volt náluk az autó majd amikor megjött nekem úgy tűnt mintha csak rákentek volna valamit a belső ívre (konkrétan ragasztószalag kinézete volt a dolognak) de a szervízkönyvben korrektül fel volt tüntetve, garanciális rozsdásodás elleni szervíz elvégezve, pecsét satöbbi. 

Talán egy évig sem küzdött a szalag a rozsda ellen és feladta. Egy ideig néztem ahogy terjed majd rákérdeztem szakiknél akik azt mondták valószínűleg (mindamellett hogy típushiba) törve is volt és nem lett megfelelően összekorcolva az ív a javítás során. Én meg azt hittem a merevített textil belső borítás tartja ott a vizet. Nálam ajtóknál nem jelentkezett és az elsőknél sem.

 

Egy szó mint száz, én megjártam, ráadásul nem lehet tudni volt-e javítva a tiéd, esetleg nem elég szakszerűen amibe talán beleköthetnek.

 

 

Nem filléres megoldás a javítóív nekem a két hátsó cakkpakk 90 volt de remélem mire újra megeszi addigra már nem az én gondom lesz. Garanciális szervíz keretében szerintem nem javítóíveznek ;)

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó