2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda Skyactiv-D prototípus versenyautók.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó










BZ | 2014-09-10 20:08 ezsolt82 részére
Kifejtem kicsit bővebben is. Két jelenséget említettél, az egyik a hirtelen megjelenő alapjárati rázkódás, a másik az előbb fekete, majd kékes füst.
Az alapjárati rázkódást okozhatná pl. a motortartó bak elfáradása, a kettőstömegű lendkerék haláltusája, de ezeknél kicsi a hirtelen megjelenés esélye. Valószínűbb hogy a motor járása vált alapjáraton egyenetlenné, eltérő az egyes hengerek teljesítménye. Az én injektoraim is így jelezték először a hibát, az alapjárathoz tartozó befecskendezési mennyiségeik nem stimmeltek, míg magasabb fordulaton tökéletesen járt a motor.
A füstölés viszont ennél a motornál tipikusan a befecskendező alátétek ("tűzkarikák") hibájára utal. Ezek a nagy hőterhelés hatására képesek átégni, ezáltal nem megfelelően tömíteni az injektor és a hengerfej között, ami először még csak tökéletlen égést eredményez (fekete füst), de súlyosabb esetben a dugattyúk mozgása okozta vákum képes az átégett tűzkarikán keresztül leszippantani a szelepfedél alól egy kis motorolajat is (kék füst). A morolaj végképp nem képes a hengerben tökéletesen elégni, kormol, kokszosodik, és ez a koksz a kenési rendszerbe kerülve később akár nagyobb galibákat is okozhat, elsősorban a turbó környékén, ami talán a megfelelő kenésre leginkább érzékeny alkatrész.
Szóval szerintem sürgősen cseréltesd a befecskendező alátéteket, ezen túl én egy olajcserét is megejtenék, egybekötve egy olajnyomás-méréssel, hogy kiderüljön, tudja-e szállítani az olajpumpa az előírt mennyiséget. Ha ezek után az alapjárati rázkódás megszűnik, az jó hír, mert az egyenetlen hengerteljesítmény elsődlegesen nem a befecskendezők megváltozott alapjárati szállítási képességeire vezethető vissza. Ha viszont nem, akkor előbb-utóbb költened kell majd a befecskendezők bevizsgálására is.
BZ | 2014-09-10 14:01 ezsolt82 részére
Ez is a befecskendező alátétek cseréjének szükségességére utal. És ha ez megvan, egy olajcsere-kör sem ártana, mert jó eséllyel nagy adag olajkoksz jött létre a kenési rendszeredben.
ezsolt82 | 2014-09-10 12:43 BZ részére
egy út elteltével a fekete füst kékes fehérre váltott...és jó büdösre.
gyorsan le is adtam egy megbízható szerelő ismerősnak az autót, ő turbó hibára tippelt (valszeg a turbonál szivja be a motorolajat) de turbo kiszerelés után arra jutott hogy nem ez a baj, a turbo jó állapotban van.
valakinek tippje, vagy hasonló tapasztala van?
előre is köszönöm a válaszokat
Thomas0426 | 2014-09-10 10:43
Sziasztok ! Arról szeretnék érdeklődni ,h rejtett antennát lehet -e feltenni 2003-as Mazda 6-os Kocsira.
szucsfe | 2014-09-09 13:11 BZ részére
Köszönöm szépen a segítséget!
sutivi | 2014-09-09 09:59 Jani84 részére
Törölve lett a hibajel,azóta nem jött elő.Nem tudjuk mi volt az oka hogy jelzett.
BZ | 2014-09-09 08:57 szucsfe részére
Szia,
költségek mint itt, csak értelemszerűen a befecskendezők anyagára nélkül:
http://www.mazda-auto.hu/mazda-dizel-befecskendezo-akcio-auto-expanzio.html
Kb. 2 óra munka, de ha a befecskendezők nagyon meg vannak szorulva, akkor tovább is eltarthat a kiszedésük.
szucsfe | 2014-09-09 07:13
Sziasztok!
A befecskendező alátétek cseréje mekkora meló? Szerintetek egy közepesen felszerelt műhelyben is el lehet végezni, vagy mindenképpen szakszervízben kell? Szükséges hozzá valami speciális célszerszám?
Köszönöm!
Jani84 | 2014-09-08 18:51 sutivi részére
Tisztelt sutivi! Érdeklődnék mi lett a TSC/DSC hibajelzéssel? Mert nállam tegnap este jött elő ugyen ez. Csak törölték a hibát vagy komolyabb gond is akadt?
tocsa5 | 2014-09-08 10:30 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a válaszát!