2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2014-09-10 20:08 ezsolt82 részére

Kifejtem kicsit bővebben is. Két jelenséget említettél, az egyik a hirtelen megjelenő alapjárati rázkódás, a másik az előbb fekete, majd kékes füst.

Az alapjárati rázkódást okozhatná pl. a motortartó bak elfáradása, a kettőstömegű lendkerék haláltusája, de ezeknél kicsi a hirtelen megjelenés esélye. Valószínűbb hogy a motor járása vált alapjáraton egyenetlenné, eltérő az egyes hengerek teljesítménye. Az én injektoraim is így jelezték először a hibát, az alapjárathoz tartozó befecskendezési mennyiségeik nem stimmeltek, míg magasabb fordulaton tökéletesen járt a motor.

A füstölés viszont ennél a motornál tipikusan a befecskendező alátétek ("tűzkarikák") hibájára utal. Ezek a nagy hőterhelés hatására képesek átégni, ezáltal nem megfelelően tömíteni az injektor és a hengerfej között, ami először még csak tökéletlen égést eredményez (fekete füst), de súlyosabb esetben a dugattyúk mozgása okozta vákum képes az átégett tűzkarikán keresztül leszippantani a szelepfedél alól egy kis motorolajat is (kék füst). A morolaj végképp nem képes a hengerben tökéletesen elégni, kormol, kokszosodik, és ez a koksz a kenési rendszerbe kerülve később akár nagyobb galibákat is okozhat, elsősorban a turbó környékén, ami talán a megfelelő kenésre leginkább érzékeny alkatrész.

Szóval szerintem sürgősen cseréltesd a befecskendező alátéteket, ezen túl én egy olajcserét is megejtenék, egybekötve egy olajnyomás-méréssel, hogy kiderüljön, tudja-e szállítani az olajpumpa az előírt mennyiséget. Ha ezek után az alapjárati rázkódás megszűnik, az jó hír, mert az egyenetlen hengerteljesítmény elsődlegesen nem a befecskendezők megváltozott alapjárati szállítási képességeire vezethető vissza. Ha viszont nem, akkor előbb-utóbb költened kell majd a befecskendezők bevizsgálására is.

BZ | 2014-09-10 14:01 ezsolt82 részére

Ez is a befecskendező alátétek cseréjének szükségességére utal. És ha ez megvan, egy olajcsere-kör sem ártana, mert jó eséllyel nagy adag olajkoksz jött létre a kenési rendszeredben.

ezsolt82 | 2014-09-10 12:43 BZ részére

egy út elteltével a fekete füst kékes fehérre váltott...és jó büdösre.

gyorsan le is adtam egy megbízható szerelő ismerősnak az autót, ő turbó hibára tippelt (valszeg a turbonál szivja be a motorolajat) de turbo kiszerelés után arra jutott hogy nem ez a baj, a turbo jó állapotban van.

valakinek tippje, vagy hasonló tapasztala van?

előre is köszönöm a válaszokat

Thomas0426 | 2014-09-10 10:43

 

Sziasztok ! Arról szeretnék érdeklődni ,h rejtett antennát lehet -e feltenni 2003-as Mazda 6-os Kocsira.

szucsfe | 2014-09-09 13:11 BZ részére

 Köszönöm szépen a segítséget!

sutivi | 2014-09-09 09:59 Jani84 részére

 Törölve lett a hibajel,azóta nem jött elő.Nem tudjuk mi volt az oka hogy jelzett.

BZ | 2014-09-09 08:57 szucsfe részére

Szia,

költségek mint itt, csak értelemszerűen a befecskendezők anyagára nélkül:

http://www.mazda-auto.hu/mazda-dizel-befecskendezo-akcio-auto-expanzio.html

Kb. 2 óra munka, de ha a befecskendezők nagyon meg vannak szorulva, akkor tovább is eltarthat a kiszedésük.

szucsfe | 2014-09-09 07:13

Sziasztok!

A befecskendező alátétek cseréje mekkora meló? Szerintetek egy közepesen felszerelt műhelyben is el lehet végezni, vagy mindenképpen szakszervízben kell? Szükséges hozzá valami speciális célszerszám?

Köszönöm!

Jani84 | 2014-09-08 18:51 sutivi részére

 Tisztelt sutivi! Érdeklődnék mi lett a TSC/DSC hibajelzéssel? Mert nállam tegnap este jött elő ugyen ez. Csak törölték a hibát vagy komolyabb gond is akadt?

tocsa5 | 2014-09-08 10:30 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válaszát!

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó