2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
A Mazda szponzorálja Babos Tímeát
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
BZ | 2014-09-11 18:43 EnergieLaczy részére
Szia,
ezért is említettem, bár valóban kihangsúlyozhattam volna jobban is, hogy az MPV fórumban (az RF5C motor-rokonság kapcsán) jutottunk erre, ahol ugyanez a motor egy magasabb (így nagyobb légellenállással küzdő) és nehezebb kasztnit mozgat. 6-osoknál lehet hogy tovább bírják, MPV-nél viszont konkrét példát is tudok, ahol odafigyelő gazda zömmel országúton használt autójánál 60e km után már érezhetően csereérettek voltak a tűzkarikák - és a 60e km mindkét oldalán értő kezek cserélték őket. :)
EnergieLaczy | 2014-09-11 18:26 nagybalint2 részére
Szia nagybalint2!
Érdemes lehet megnézni még a fékdugattyúnál lévő tömítő gumit is.
Nekem speciál ki volt puhulve, szakadás-lyukadás-repedés nem volt rajta. Dugattyún lötyögött egy kicsit, bejutott a víz és a dugattyú berozsdásodott. Rozsda megfogta a dugattyút ami nem tudott visszamenni a helyére. ): Típushiba sajna. ):
http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2886296
http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2758539
Üdv ÉnergieLaczy
EnergieLaczy | 2014-09-11 18:20 BZ részére
Sziasztok!
A befecskendező alátétek élettartam saccolásnál 50e km-rel elég kevésre jutottatok szerintem, vagy legalábbis az én tapasztalatom álltal elég kevésnek mondható a megállapításotok.
Nekem vezérléscseréknél voltak cserélve mindig.
Tehát 120e km kibírnak, kétszer voltak cserélve már!
Persze gyári Mazda cuccosra, és persze a korrekt, megbízható szakavatott kezek álltal. / Köcccce Auto-Expanzió! (: /
Üdv ÉnergieLaczy
BZ | 2014-09-11 12:46 pusi65 részére
Kb. 2 hete beszéltünk pont erről az MPV-s fórumon, és arra jutottunk, hogy nagyjából 50e km ezek élettartama, utána lassan de biztosan csereéretté válnak. Tapasztalt szerelő biztos tud vizuálisan/tapintással is diagnosztizálni, meg vannak egyértelmű esetek is (korom az alátéteken), de a porlasztókhoz és az alátéteikhez való hozzáféréshez mindenképp le kell szedni a szelepfedelet, így jó eséllyel cserélni annak a tömítését is. Úgyhogy ha már ez megvan, érdemes rögtön a cserét is elvégezni - a 4 tűzkarika kijön 2e Ft-ból.
nagybalint2 | 2014-09-11 12:36
Kedves Mazda-auto!
Úgy 1 hónapja írtam a Mazda6-osommal kapcsolatban. Egy 2003 1.8 TE - m van, és akkoriban az volt a problémám, h a jobb első fék szorult, a felni tűzforró volt. Akkor elvittemitt kinn Ausztriában szerelőhöz, aki nagynehezen rájött, h a fékcsővel volt gond, ki is lett cserélve. Azóta ismerősöm hazament a kocsival, most útközben visszafele hív, hogy tűzforró a BAL első felni, rángat a kormány, nem akar gyorsulni (1 hónapja is ez volt a másik oldalon). Közben megállt, ment 100 km-t, utána már jó volt. Lehet hogy a másik oldalon is a fékcső lenne a gond? Ha nem cserélem ki itt, el tudok vele így indulni 750 km-re?t(a fékbetét és tárcsa 2 hónapja cserélve volt) Köszönöm a választ előre is!
pusi65 | 2014-09-11 12:10 BZ részére
A befecsk.alátétek csereéretté válása vizuálisan megállapítható? üdv.
BZ | 2014-09-11 12:02 ezsolt82 részére
A turbó önmagában eléggé tartós szerkezet, és leginkább kenési rendellenességek (ritkán cserélt, vagy eleve rossz minőségű motorolaj) szokták a vesztét okozni. Az olaj kenőképességét pedig pl. olyasmik tudják tönkretenni az idő vasfogán túl, mint a nem megfelelő időben cserélt befecskendező alátétek, vagy a turbó visszahűtés nélküli motorleállítás okozta 'megégések'. Füstölés kapcsán a turbó jellemzően inkább áldozat, és nem ok szokott lenni.
ezsolt82 | 2014-09-11 11:03 BZ részére
Nagyon köszönöm a választ.
remélem mihamarabb meg lesz a megoldás, ha igen minden féle képpen megírom majd.
Menet közben a turbo vizsgálat eredménye az lett (234.000km van benne) hogy inkább nem nyulnának hozzá annyira jó állapotban van. :)
üdvözlettel
Zsolt
pusi65 | 2014-09-10 21:25 BZ részére
Azt hiszem minden Fórumos örömmel olvassa ezt a korrekt, részletes hozzászólást, :) én is. Köszi.
BZ | 2014-09-10 20:08 ezsolt82 részére
Kifejtem kicsit bővebben is. Két jelenséget említettél, az egyik a hirtelen megjelenő alapjárati rázkódás, a másik az előbb fekete, majd kékes füst.
Az alapjárati rázkódást okozhatná pl. a motortartó bak elfáradása, a kettőstömegű lendkerék haláltusája, de ezeknél kicsi a hirtelen megjelenés esélye. Valószínűbb hogy a motor járása vált alapjáraton egyenetlenné, eltérő az egyes hengerek teljesítménye. Az én injektoraim is így jelezték először a hibát, az alapjárathoz tartozó befecskendezési mennyiségeik nem stimmeltek, míg magasabb fordulaton tökéletesen járt a motor.
A füstölés viszont ennél a motornál tipikusan a befecskendező alátétek ("tűzkarikák") hibájára utal. Ezek a nagy hőterhelés hatására képesek átégni, ezáltal nem megfelelően tömíteni az injektor és a hengerfej között, ami először még csak tökéletlen égést eredményez (fekete füst), de súlyosabb esetben a dugattyúk mozgása okozta vákum képes az átégett tűzkarikán keresztül leszippantani a szelepfedél alól egy kis motorolajat is (kék füst). A morolaj végképp nem képes a hengerben tökéletesen elégni, kormol, kokszosodik, és ez a koksz a kenési rendszerbe kerülve később akár nagyobb galibákat is okozhat, elsősorban a turbó környékén, ami talán a megfelelő kenésre leginkább érzékeny alkatrész.
Szóval szerintem sürgősen cseréltesd a befecskendező alátéteket, ezen túl én egy olajcserét is megejtenék, egybekötve egy olajnyomás-méréssel, hogy kiderüljön, tudja-e szállítani az olajpumpa az előírt mennyiséget. Ha ezek után az alapjárati rázkódás megszűnik, az jó hír, mert az egyenetlen hengerteljesítmény elsődlegesen nem a befecskendezők megváltozott alapjárati szállítási képességeire vezethető vissza. Ha viszont nem, akkor előbb-utóbb költened kell majd a befecskendezők bevizsgálására is.