2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2014-09-11 18:43 EnergieLaczy részére

Szia,

ezért is említettem, bár valóban kihangsúlyozhattam volna jobban is, hogy az MPV fórumban (az RF5C motor-rokonság kapcsán) jutottunk erre, ahol ugyanez a motor egy magasabb (így nagyobb légellenállással küzdő) és nehezebb kasztnit mozgat. 6-osoknál lehet hogy tovább bírják, MPV-nél viszont konkrét példát is tudok, ahol odafigyelő gazda zömmel országúton használt autójánál 60e km után már érezhetően csereérettek voltak a tűzkarikák - és a 60e km mindkét oldalán értő kezek cserélték őket. :)

EnergieLaczy | 2014-09-11 18:26 nagybalint2 részére

 Szia nagybalint2!

 

Érdemes lehet megnézni még a fékdugattyúnál lévő tömítő gumit is.

Nekem speciál ki volt puhulve, szakadás-lyukadás-repedés nem volt rajta. Dugattyún lötyögött egy kicsit, bejutott a víz és a dugattyú berozsdásodott. Rozsda megfogta a dugattyút ami nem tudott visszamenni a helyére. ):  Típushiba sajna. ):

 

http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2886296

http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2758539

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

EnergieLaczy | 2014-09-11 18:20 BZ részére

 Sziasztok!

 

A befecskendező alátétek élettartam saccolásnál 50e km-rel elég kevésre jutottatok szerintem, vagy legalábbis az én tapasztalatom álltal elég kevésnek mondható a megállapításotok.

Nekem vezérléscseréknél voltak cserélve mindig.

Tehát 120e km kibírnak, kétszer voltak cserélve már!

Persze gyári Mazda cuccosra, és persze a korrekt, megbízható szakavatott kezek álltal. / Köcccce Auto-Expanzió! (: /

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

BZ | 2014-09-11 12:46 pusi65 részére

Kb. 2 hete beszéltünk pont erről az MPV-s fórumon, és arra jutottunk, hogy nagyjából 50e km ezek élettartama, utána lassan de biztosan csereéretté válnak. Tapasztalt szerelő biztos tud vizuálisan/tapintással is diagnosztizálni, meg vannak egyértelmű esetek is (korom az alátéteken), de a porlasztókhoz és az alátéteikhez való hozzáféréshez mindenképp le kell szedni a szelepfedelet, így jó eséllyel cserélni annak a tömítését is. Úgyhogy ha már ez megvan, érdemes rögtön a cserét is elvégezni - a 4 tűzkarika kijön 2e Ft-ból.

nagybalint2 | 2014-09-11 12:36

Kedves Mazda-auto!

Úgy 1 hónapja írtam a Mazda6-osommal kapcsolatban. Egy 2003 1.8 TE - m van, és akkoriban az volt a problémám, h a jobb első fék szorult, a felni tűzforró volt. Akkor elvittemitt kinn Ausztriában szerelőhöz, aki nagynehezen rájött, h  a fékcsővel volt gond, ki is lett cserélve. Azóta ismerősöm hazament a kocsival, most útközben visszafele hív, hogy tűzforró a BAL első felni, rángat a kormány, nem akar gyorsulni (1 hónapja is ez volt a másik oldalon). Közben megállt, ment 100 km-t, utána már jó volt. Lehet hogy a másik oldalon is a fékcső lenne a gond? Ha nem cserélem ki itt, el tudok vele így indulni 750 km-re?t(a fékbetét és tárcsa 2 hónapja cserélve volt) Köszönöm a választ előre is!

pusi65 | 2014-09-11 12:10 BZ részére

 A befecsk.alátétek csereéretté válása vizuálisan megállapítható? üdv.

BZ | 2014-09-11 12:02 ezsolt82 részére

A turbó önmagában eléggé tartós szerkezet, és leginkább kenési rendellenességek (ritkán cserélt, vagy eleve rossz minőségű motorolaj) szokták a vesztét okozni. Az olaj kenőképességét pedig pl. olyasmik tudják tönkretenni az idő vasfogán túl, mint a nem megfelelő időben cserélt befecskendező alátétek, vagy a turbó visszahűtés nélküli motorleállítás okozta 'megégések'. Füstölés kapcsán a turbó jellemzően inkább áldozat, és nem ok szokott lenni.

ezsolt82 | 2014-09-11 11:03 BZ részére

 Nagyon köszönöm a választ.

remélem mihamarabb meg lesz a megoldás, ha igen minden féle képpen megírom majd.

Menet közben a turbo vizsgálat eredménye az lett (234.000km van benne) hogy inkább nem nyulnának hozzá annyira jó állapotban van. :)

 

üdvözlettel

Zsolt

pusi65 | 2014-09-10 21:25 BZ részére

 Azt hiszem minden Fórumos örömmel olvassa ezt a korrekt, részletes hozzászólást, :) én is. Köszi.

BZ | 2014-09-10 20:08 ezsolt82 részére

Kifejtem kicsit bővebben is. Két jelenséget említettél, az egyik a hirtelen megjelenő alapjárati rázkódás, a másik az előbb fekete, majd kékes füst.

Az alapjárati rázkódást okozhatná pl. a motortartó bak elfáradása, a kettőstömegű lendkerék haláltusája, de ezeknél kicsi a hirtelen megjelenés esélye. Valószínűbb hogy a motor járása vált alapjáraton egyenetlenné, eltérő az egyes hengerek teljesítménye. Az én injektoraim is így jelezték először a hibát, az alapjárathoz tartozó befecskendezési mennyiségeik nem stimmeltek, míg magasabb fordulaton tökéletesen járt a motor.

A füstölés viszont ennél a motornál tipikusan a befecskendező alátétek ("tűzkarikák") hibájára utal. Ezek a nagy hőterhelés hatására képesek átégni, ezáltal nem megfelelően tömíteni az injektor és a hengerfej között, ami először még csak tökéletlen égést eredményez (fekete füst), de súlyosabb esetben a dugattyúk mozgása okozta vákum képes az átégett tűzkarikán keresztül leszippantani a szelepfedél alól egy kis motorolajat is (kék füst). A morolaj végképp nem képes a hengerben tökéletesen elégni, kormol, kokszosodik, és ez a koksz a kenési rendszerbe kerülve később akár nagyobb galibákat is okozhat, elsősorban a turbó környékén, ami talán a megfelelő kenésre leginkább érzékeny alkatrész.

Szóval szerintem sürgősen cseréltesd a befecskendező alátéteket, ezen túl én egy olajcserét is megejtenék, egybekötve egy olajnyomás-méréssel, hogy kiderüljön, tudja-e szállítani az olajpumpa az előírt mennyiséget. Ha ezek után az alapjárati rázkódás megszűnik, az jó hír, mert az egyenetlen hengerteljesítmény elsődlegesen nem a befecskendezők megváltozott alapjárati szállítási képességeire vezethető vissza. Ha viszont nem, akkor előbb-utóbb költened kell majd a befecskendezők bevizsgálására is.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó