2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
A Mazda szponzorálja Babos Tímeát
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
istrab | 2014-09-15 12:22
Kedves Mazda-autó és fórumtársak!
A 2003-as dízelemnél gázolajszűrő ház ereszt. Már a 3. at tettem fel, (bontottakat szereztem), de egy idő után mindig elkezd valahol folyatni. Valószínűleg a kézipumpában lévő membrán öregedett el és az engedi át a gázolajat.
Találkozott valaki hasonló probélmával? Milyen megoldás lehetséges? Membránt lehet vásárolni?
(Utána kérdeztem, egy új gázolajszűrő ház 50 ezer forint körül van.)
Köszönöm!
szucsfe | 2014-09-15 07:16
Tisztelt Szaki, tisztelt fórumozók!
Segítsetek legyetek szívesek! Tegnap kicseréltem a 121Le 2.0D 2003 -as Mazda6 -on az olajat, olajszűrőt, olajteknő tömítést, és a szelepfedél tömítést. Azt hittem, hogy ez az oka az olajfolyásnak, de szétszerelés után láttam meg, hogy a szelepfedél tömítésnél, ahol a magasnyomású csövek bemennek, ott van szétmenve a szimmering. Ez nem járt a tömítéshez. Kérdésem az lenne, hogy mi ennek a hivatalos neve, és mennyi az ára? Esetleg a szelepfedél tetején lévő szimmeringek árát is meg tudja valaki mondani?
Köszönöm!
stuszi | 2014-09-14 19:41
Tisztelt Mazda-Autó!
2003-as 6-os mazdámnál ,most fedeztem fel(a napokban elég sokat esett az eső),hogy a bal hátsó ajtó aljánál, a küszöbboritó müagyagnál egyszerüen beszivárog a víz.Az ajtó belső alsó részén megnéztem a gumikédert ,nem láttam rajta folytonossági hibát.Kérdésem az lenne ,hogy van -e ilyen jellegű tapasztalatuk ,hogy lehetne megszüntetni ezt a bosszantó hibát.
mocsi24 | 2014-09-13 17:32
Üdvözlet!
Mazda 6-os 2008,2009-es gépkocsi vásárlás előtt állok, de el vagyok bizonytalanodva. Éves szinten kb. 20-23ezer km-t vezetnék 70 városi, 30% autópálya. Ezért elsősorban benzinesben gondolkodom. A bizonytalanság oka, az hogy a diesel is motoszkál a fejemben. A benzinesből az 1.8 vagy a 2.0 motorral nézzem? Mennyi a fogyasztásuk főleg városban, és nem nagy dugókban autózva, nyugodt vezetési stílussal?
Üdv.: mocsi
malter77 | 2014-09-12 20:56
Üdv,
Eladó az autóm.
MAzda 6 2.0 dizel kombi full extra 145 le 2005-ös kiadás.KItűnő állapot 1.75 millió
dywerd | 2014-09-12 17:32 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-autó!
Köszönöm válaszát!
Hogyan deríthető ki, hogy gyári riasztó van-e a kocsiban vagy sem esetleg lett-e módosítva, összekötve az immobiliserrel, ha nincs meg a papírja? A szaki a szakszervízben ezt kérdezte, de mivel használtan vettük a kocsit, ezért nem tudni. Papírok meg nincsenek róla külön, csak ami a kiskönyvben van.
Ezt a fix áram ellátásos próbát meg tudom én itthon csinállni vagy vigyem szervízbe? Sógorom autószerelő, szóval ő esetleg tud benne segíteni. Amúgy ő az immobilisert gondolja ludasnak. Ő azt javasolta, köttesük ki és nézzük meg úgy csinálja-e, ha nem akkor a riasztót is köttesük ki és utánna figyeljük úgy produkál-e ilyen gondot. Viszont kapcsolási rajz nélkül gondolom nem lenne egyszerű vagy rövid munka. Nekünk viszont napi használatban van a kocsi és nehezen vagy egyáltalán nem tudunk megvállni tőle napokra. Plusz ezektől a rendszerektől nem vállnék meg, mert a kocsi kulcsal nem nyitható :
Lenne még olyan kérdésem önhöz, hogy a kocsi gyári színkódját meg tudná-e mondani? A kocsi alvázszáma: JMZGG148231156135 gyártási év 2003. Valamint érdekelne a kocsi szervízes múltja is.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel!
mazda-auto.hu | 2014-09-12 12:04 dywerd részére
A riasztó valószínűleg csak a benzinpumpa leállításával tudja leállítani a motort, más "eszköze" nincs ehhez. Ez kiindulási alap lehet a hibakeresésben. A műszerfal immo ikonja nem jelzi az utólagos riasztó állapotát, csak a kulcs felismerését jelzi, vagy nem. Járó motort viszont már nem állíthat le a kulcsfelismerő rendszer hibája. Szóval ha valóban a benzinpumpa áll le (99%), akkor fix áramellátással kizárható, hogy a riasztó rossz, vagy a benzinpumpa. Ha külső áramellátással is leáll a pumpa, akkor nem a riasztó rossz.
BZ | 2014-09-11 19:21 EnergieLaczy részére
Abszolút nem vettem kötözködésnek :), jó hogy leírtad, simán el tudom képzelni hogy hiába azonos a motor, másképp kopnak benne ezek az alkatrészek a kasztni különbözősége miatt. Egyébként ha az éves 40e km futásteljesítményed mögött az van, amit sejtek (sok pálya, kb. azonos tempóban), akkor az kifejezetten motorbarát használati mód az átlaghoz képest, és ez is hozzájárulhat az általad tapasztalt nagyobb csereperiódushoz.
EnergieLaczy | 2014-09-11 19:08 BZ részére
Szia BZ!
Remélem nem kötözködésnek vetted, csak a tapasztalatomat írtam le. Bocs ha olyannak érezted, nem az volt a szándékom.
6-osoknál is lehet, hogy a gazda autó használatától fűggően előjöhet 50-60e km-nél.
60e km az nálam kb 1,5 év használat. Akkor gyorsan le is kopogom, hogy nálam ...... (:
Üdv ÉnergieLaczy
dywerd | 2014-09-11 19:02
Üvözlet minden Mazdásnak!
Az idén lettem én is szörnyen boldog Mazda tulaj, konkrétan egy kék színű 1.8i Sport TE, benzines ferdehátú boldog gazdája. Egészen mostanáig. Olyat produkált már többször is a kicsike, hogy menet közben egyszerűen letiltotta valami a motort. Kigyulladt az olajnyomás ikon, engine ikon és az aksi ikon. Szerencsére mindig volt benne annyi szufla, hogy félre tudjak húzódani négy indexel. Egészen a mai napig megoldódott azzal, hogy gyújtás le, 2-5 perc várakozás, gyújtás, motor indít és mentünk tovább. De ma nem volt ilyen egyszerű. Ezekre nem reagállt egyáltalán és később a riasztó is beindult. Azt sikerült megfigyelni, hogy ha az immobiliser ikon nem villog ON állásban, hanem kb 3 p-ig kivilágít, akkor beindítható a motor. Egyébként nem. Mazda szakszervízben nem tudtak rájönni mi a gondja, mert nem tárolt el hibakódot. De a szaki a riasztóra tippelt. Valakinek volt már ilyen vagy ehhez hasonló gondja? Esetleg valami ötlet? Használtan vettem a kicsikét, én vagyok a 3-ik gazdija, de nem szívesen vállnék meg tőle, mert megszerettem.
A válaszokat előre is köszönöm!