2024. Április 18. Csütörtök - Andrea

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szelidorzo | 2020-02-23 16:56

Üdv!

 

Beléptem 2 egyéb japán gyártmányú  (Lancer 1,6 és Accord2,2) gépkocsi után egy harmadikba. Mazda6 2,2, 175 lovas a 2005 utáni frissített változatba.

Gyárilag az NNG (IGO régebben) navija van az autóban. A nyelvet lehet az autóban magyarra állítani, azzal semmi gond. Viszont a navi, bár magyar gyártmány (lehet pont ezért) nem hajlandó magyar nyelven beszélni, navigálni, pedig a kártyán rajta van a magyar nyelv, friss térképadatbázissal) (hivatalos frissítéssel (tudom hülye vagyok)

Eleve nem is dob fel olyan menüpontot, ahol a navigálás nyelvet lehet beállítani, csak a hangerőt.

 

Valaki tud ötletet, megoldást?

 

Jó pár évig kedveltem az IGO naviját, amíg csak az offline térképek működtek gazdaságosan. Mostanra már erős fenntartásaim vannak sajnos vele..

pusi65 | 2020-02-15 23:13 paparuga részére

A dízel igen kényes. Tele bonyolult alkatrészekkel, amik roppant érzékanyek a tiszta üzemanyagra. A gyári 60 ezres szűrőcsere tapasztalatom szerint igen hosszú. Én 20 ezrenként cserélem és mindig szétbontom a régit – érdekel az állapota. Először 60 ezernél tettem ezt. Utána 30, majd 20 nál láttam megnyugtatónak. Kíváncsi lennék, ki tőrődik így ezzel. Motorolaj (garantált minőségű) gondos, nem gyári 20 ezres! hanem 12-15 ezres cseréje. Korrózió korai felfedezése és gondos kezelése. Ez megvalósítható, bár kicsit macerás, viszont van egy 16 éves alul is szép autóm. :) Fékek rendszeres tisztítása, kenése. Ez is macerás, nem is nagyon foglalkoznak vele. Bal láb kíméletes használata, mert a kettőstömegű és a kuplung így marad jó 2-300 ezer km-ig, vagy tovább. Lehetőleg többségében országúti használat, de nem tartós 160-nal, hanem ésszerűen. A benzinessel kevesebb a rizikó, kuplung is egyszerűbb. Többi hasonló. Futómű erős, rendes használat mellett nincs gond. Sajnos sok a leharcolt 4-600 ezer km-et futott, 200-ra visszatekert autó, mindene széttiporva. Hozzáértő ezt kapásból kiszűri. Vétel előtt lássa egy ténylegesen hozzáértő is.

paparuga | 2020-02-15 21:58 pusi65 részére

Ki tudnád fejteni picit bővebben, hogy mik az érzékeny pontjai, és miért jobb a benzines?

z3ff | 2020-02-15 20:34

Üdv!

2017-es 2.5 benzines Mazda6-ban hol láthatom ha kifogyott az ablakmosó folyadék? Közelről megvizsgálva piktogramot nem találtam a műszerfalon, és nem is villant fel semmi.

Köszönöm!

pusi65 | 2020-02-15 20:23 paparuga részére

Szerintem az autó inkább jó, mint rossz, de vannak érzékeny pontjai. Ezeket ha valaki gondozza, illetve helyesen használja, akkor több évtizedig gurul. Sajnos ilyen példány kevés van, ezért maximális elővigyázat és tájékozottság kell a vételhez! Inkább benzinest...

paparuga | 2020-02-15 16:23

Szép napot! Új vagyok itt a fórumon, autóvásárlás előtt állok és anyagi helyzetemet figyelembe véve egy 2006-2007 körüli Mazda 6 2.0. Tdi-t gondoltam venni, mert nagyon tetszik. Korábban sok pozitívumot hallottam róluk, viszont mostanában sok a negatív kritika főleg a rozsdásodást, korróziót illetően. Nemrég néztem egy totalcar videót( egy fekete 2004-es mazda 6-ot vettek szemügyre) is ahol kifejezetten eltántorítják az embert, hogy ilyen típusú autót vegyen. Szeretnék kicsit jobban képbe kerülni, hogy segítsen a döntésben! Előre is köszönöm a véleményeket, válaszokat!

Tattila82 | 2020-02-03 10:35 Faithless részére

Faithless | 2020-02-02 20:56

Üdvözlöm! Egy korábbi válaszában írta, hogy a hozamszabályzó szeleppel lehet gond az autómnál. Itt pontosan mit ért ezen kifejezés alatt? Mert így nem találom fennt a neten. A légtömegmérő lenne talán? Köszönöm szépen előre is a válaszát! 

ikatona | 2020-01-13 11:02 mazda-auto.hu részére

A pontosítás kedvéért:

Marad a drágább E5 jelű 98-as benzin (pl. Auchan) vagy OMV kútnál a MaxxMotion 100plus. Kérdésként merült fel bennem, hogy a benzines fűnyíróm is ezentúl ezt fogja inni?

pusi65 | 2020-01-05 18:13 mazda-auto.hu részére

A nagy izgalomban feltehetően elírás történt jóakaró mazda-autó részéről, ugyanis a “marad a 40-50 Ft-tal drágább 95-ös E5 !” helyett marad a kb. 40 Ft-tal drágább 100-as E5 !!  :)

Felháborító, hogy ilyen fontos változást sem a TV, sem a MOL, sem a többi forgalmazó nem  részletezi, max. megemlíti 20 másodpercben. 

Gratulálok az OMV-nek is, amiért Michelisz Norbert és Wéber Gábor “bevezette a sofőröket a tudatos autóhasználat rejtelmeibe”, viszont fenti témát is programba vehetnék... Legalább annyira fontos. Akkor ki fog itt korrekt információval szolgálni? Már megint csak az autósok pénze kell…

Külön “köszönet” a Shellnek és OMV-nek, amiért a buzgóságuk olyan erős volt, hogy már előző év dec 1-től az E10-es 95-öt tankolhattuk TUDATLANSÁGBAN hagyva minden autóst és még csak a pisztoly cimkéjét sem cserélték olyanra, amilyen bezin kifolyt a csövön. Vajjon a többi társaság is így tett ?

Ezen a linken E10 kompatibilitás lista látható egy német oldalon.

https://www.dat.de/fileadmin/de/download/E10Vertraeglichkeit.pdf

Az E10 bevezetését kormányrendelet írja elő 2020-tól  – 5-10 év késéssel a német vagy skandináv rendhez képest. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó