2025. Június 15. - Jolán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


flakon | 2012-01-26 18:02

Elolvastam az olajról írt cikket. Felmerül a kérdés, ha 40 fokon történő hidegindításnál már jelentkezhet motorkopás a nem megfelelő vékonyság miatt, akkor 0 fokon történő indításnál biztosan kopás lép fel. A leírtak szerint percek múlva éri el a motorolaj a megfelelő vékonyságot, azaz adja meg a megfelelő kenést. A kérdésem az, hogy 5-10 perces indítás utáni üresjárat ajánlott-e, jobb-e a motornak, mint az azonnali minimális terhelés? Mert pl az audi '96-os 1.9 tdi-jének manualjában olvastam, hogy ne járassuk alapjáraton, azonnal induljunk, h legyen terhelés. thx

flakon | 2012-01-26 16:14 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Ez a korrekció milyen árban van Önöknél? És az üzemanyag-szűrő cseréjének költsége is érdekelne.Úgy látom azt sem érdemes házilag piszkálni, főként, hogy ne legyen olajos ott minden... thx

mazda-auto.hu | 2012-01-26 15:36 flakon részére

Inkább motorzaj. A vezérlőegység felméri a hengerek teljesítménye közötti különbségeket (kopás-lerakódás) miatt, majd ennek megfelelően korrigálja az egyes befecskendezők vezérlését. Időszakosan 80-100000km) érdemes elvégeztetni. Csak hivatalos Mazda műhelyben.

mazda-auto.hu | 2012-01-26 15:10 Erik88 részére

1.Mert az 5w-xx is megfelelő. Hidegindításkor még a 0w-s is vastagabb annál, ami optimális lenne. Ha azonos a melegoldali jelzés, akkor pedig valójában nem nevezhető hígabbnak a 0w. 2. Valószínűleg nagyon leesik a feszültség indítózáskor. Ezt akár egy oxidált testkábel (pl. bal első sárvédő 10-es fejű csavar) is okozhatja, vagy gyenge indítóáramú akksi.

flakon | 2012-01-26 11:15 mazda-auto.hu részére

Ez a korrekciós programozás érdekelne. 2003-as, 2L,diesel,136LE M6, kb 200ezer km-rel. Mi mutathatja, hogy szükségeltetik-e?(motorzaj, fogyasztás,stb) thx

Erik88 | 2012-01-26 10:50 mazda-auto.hu részére

Értem. De ha tényleg mindenben jobb mint az 5W-s akkor a gyárak miért erőltetik az 5W-s olajat? Nyáron nagy melegben is ugyanúgy ellátja a feladatát a hígabb olaj mint télen? A mutató ugrásra valami ötlet esetleg?

mazda-auto.hu | 2012-01-26 08:56 szombathely részére

Ha azok helytelen működése okozza a zajos kis fordulati működést , akkor igen. Akár egy korrekciós programozás is optimalizálhatja a jelenlegi injektorok vezérlését De sok minden más is okozhatja.

szombathely | 2012-01-25 19:32

Tisztelt mazda-auto! Azt szeretném kérdezni,hogy ha kicserélem a porlasztokat akkor csendessebb lessz a kocsi? Azt vettem észre,hogy erösebbb a hangja a kocsimnak. Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-01-25 14:59 mazda-auto.hu részére

..az említett olaj nálunk jelenleg 3342,-Ft/L.

mazda-auto.hu | 2012-01-25 14:57 Erik88 részére

Röviden: a 0w-s közelebb áll indítás után az ideális olaj vastagsághoz, mint a magasabb hidegoldali jelzésű többfokozatú olajok. Mivel ezek valódi szintetikus olajok, ezért a műszaki szempontból kissé hosszú olajcsere periódus közben sokkal jobban megőrzik eredeti jellemzőiket, mint nem teljesen szintetikus társaik. Bővebben: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó