2025. Augusztus 13. Szerda - Ipoly

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-01-06 09:28 gulyas_peter részére

Valószínűleg csak a "szokásos" töltölevegő hűtő csatlakozási oxidációs probléma és repedés áll fenn. Így az az elkerülhetetlen mennyiségű motorolaj, mely a nyomóágba bekerül, a turbónyomás miatt itt is tud távozni.

mazda-auto.hu | 2012-01-06 09:21 Fecó részére

Tudomásom szerint az amerikai verzión is ugyanazok a tükrök voltak. Tehát valószínűleg jó.

mazda-auto.hu | 2012-01-06 09:17 Haji részére

Igen, a távirányítással a motor járása nélküli keringtetés is megoldódik.

gulyas_peter | 2012-01-06 08:57

Tisztelt Mazda-autó! Tegnap voltam hajtóműolaj cserén. Ahhoz ugye le kell venni az alsó műanyagburkolatot a kocsi aljána motornál, és látam, hogy a bal oldalán a kocsinak egy vastagabb cső (azt mondták intercooler cső) kívülről nagyon olajos. Ez mennyire probléma? Haldoklik a turbó? Az olajfogyásom nagyon kicsi 5000kmen 1 dl olaj fogyott. 5w40ből. A turbó jól dolgozik, kocsi teljesítményén nem veszek észre semmit, 1800tól megy rendesen. Válaszod előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-01-06 08:46 histar részére

A képek alapján úgy tűnik, hogy folyadék nem fért el a felső holtponton a sűrítési térben (hidrolock). A szomszédos dugattyú kompressziós mélyedése gyakorlatilag tiszta, ebből kiindulva az a henger nem kaphatott sok motorolajat. Ha megosztott a motorolaj beszívás, akkor elsősorban a fellazult befecskendező mellett szívhatott be nagyobb mennyiséget az adott henger, illetve a megszorult olajlehúzó gyűrű mellett feljutó olaj is közrejátszhatott. Nem látok utógyújtás okozta olvadási sérülést, így a hidrolock megelőzhette az utógyújtás miatti túlterhelés okozta olvadás, anyagkiválás kialakulását. Még egy további lehetőség, hogy a dugattyú tetőn látok egy sérülést, mely következhetett idegen anyag beszorulásából. Ha ez igaz, az a hengerfejen is látható lenne, de én azt nem láttam. Ilyen esetben szintén hasonló, olvadás nélküli törés következik be. Az olajos dugattyút pedig okozhatta, a törés után megszűnt kompresszió következtében bekövetkező rossz égés.

Haji | 2012-01-05 12:18 mazda-auto.hu részére

És akkor már keringeti is a hűtőfolyadékot? Vagy még kell hozzá külön szivattyú is?

mazda-auto.hu | 2012-01-05 12:04 LKWnorbert részére

A Webasto Hungária oldalán a kapcsolat linken elérhető telefonszámot kellene felhívnod, és megkérdezni, hogy az első generációs Mazda6 kályhájához használható-e a Thermo Top E,C,P,V rendszerekhez használható univerzális távirányító egység?

histar | 2012-01-05 10:30 mazda-auto.hu részére

Tudok képet küldeni a dugattyúról, még benne van a blokkban. Lassan mennek a dolgok... A sérülés átmérős, a repedés széle egyenetlen, anyagkiválás is történt.

histar | 2012-01-05 10:30 mazda-auto.hu részére

Tudok képet küldeni a dugattyúról, még benne van a blokkban. Lassan mennek a dolgok... A sérülés átmérős, a repedés széle egyenetlen, anyagkiválás is történt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó