2025. Június 22. - Paulina
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
nicoteen | 2011-05-30 21:19 AndreW77 részére
Üdv!
Nemrég estem át a kuplung szett és lendkerék cserén.Nekem 250ezer km-t bírtak ki.A szerelő aki végezte a javítást azt mondta, hogy átlagosan 150ezeret bírnak, de vittek hozzá már 70ezer km-el is.Nekem a kuplung amikor rossz volt, akkor szinte nem is volt holtjáték, és nehéz volt kinyomni.2őstömegűlendkerék hibát úgy érzed, hogy kis fordulaton remeg az autó, úgy mintha nem bírná a sebesség és vissza kéne váltani és indulásnál ráz az autó.A 450 ezer nagy lehúzás, a kakasdi márkaszervízben nekem is ennyit mondtak.Végül csepelre vittem, ott 300ezerbe volt a kuplungszett+2őstömegű+éves szervíz+ munkadíj.
AndreW77 | 2011-05-30 16:09
Sziasztok!
Most voltam a 80e-es szervízen (2077.11. havi, kifutó modell, 121le-s dízel Mazda 6). A szervíz rendben lement, a következő megállapításokkal:
- kezd "kuplungos" lenni a kocsi. Állítólag 200eFt-nál kicsit nagyobb költség, ha nem kérem a kettőstömegű lendkerék cseréjét, ha azt is, akkor 450eFt. Reális ez? Célszerű ilyenkor a lendkereket is cseréltetni (azt mondták, hogy per pillanat annak semmi baja)? Vettem a kocsira kiegészítő garanciát, persze erre nem jó. Ez hogy lehet? Családdal utazom, többnyire autópályán vagy munkába városon belül, nem ölöm az autót, hogy lehet, hogy csak ennyit bírt a kuplung? Ez általános?
- hátső fékek ferdén fogtak, ezért elkezdték megenni a tárcsát, hamarosan cserélni kell cakk-pakk. Nagyságrendileg 50eFt-ra mondták ezt az akciót. Gondolom, ez beállítás kérdése (folyamatosan szakszervízben volt szervízelve az autó), tényleg nem vonatkozik a kiterjesztett garancia (legalább a tárcsára)?
Megmondom őszintén, csalódott vagyok. Egyrészt a hírhedt Mazda megbízhatóságot nem nagyon látom, másrészt vettem nem is olyan rég egy több, mint 80eFt-os garancia kiterjesztést, amiről az derül ki (most, hogy kellene is), hogy nem vonatkozik semmire, amivel gondom van...
Köszi,
András
LaszloM6 | 2011-05-30 15:52
Tisztelt Mazda Auto!
Az lenne a kérdésem, hogy én kértem ajánlatot, kipufogó rendszerre, dízel mazdánál. 2 dolgot mondtak.
1. egy dob marad, és csak a cső megy a másik oldalra, amely elvileg teljesítményt is növel.
2. Két dob lesz, de az lefojtja a motort.
Tudnának ebbe nekem véleményt alkotni?
Előre köszönöm.
szab8814 | 2011-05-30 11:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ! Voltam egy mazda szakszervizben itt Budapesten de ők azt mondták nem tudják mi lehet várjak amíg állandósul a probléma. Amit eddig sikerült megfigyelnem az az, hogy alapjáraton a rail nyomás ingadozik a ~320-350kpa értékek közt. Próbaképpen egy új nyomásszabályozó szelepet is betettünk de teljesen ugyanaz a jelenség volt ugyanezen értékek közt ingadozva. Korábban volt egy csúnyább alapjáraton megfigyelhető fordulat ingadozás de ez lendkerék csere óta nem jelentkezik, maradt viszont a lentebb leírt csörgés és az, hogy nehezen (másodszorra, harmadszorra) indul, akkor nagy füstfelhőt köpve egy darabig rázkódik a kaszni aztán magához tér.
mazda-auto.hu | 2011-05-30 10:08 szab8814 részére
Valójában a szoftver frissítés a vezérlőegység gyári programmal újratöltését jelenti. Ez típus széria specifikus program. Ennek módosítására ritkán van szükség, hiszen nem tud elállítódni a program. Ezt azért írtam le, hogy érezhető legyen a különbség a szoftver frissítés, és az autó (nem típus) specifikus korrekció között. A befecskendezők korrekciója, már az adott négy befecskendező egyes jelei alapján kerül végrehajtásra. A befecskendezők korrekciója csak finomabb működési zavarok esetén segít, a leírt jelenséget valószínűleg más okozza. Elképzelhető, hogy ez EGR túl sok kipufogógázt enged vissza, de lehet, hogy tömítetlenek egyes hengerek, vagy hibás valamelyik befecskendező (k). Mivel úgy tűnik, nagyobb üzemanyag igénynél jelentkezik a hiba, így a befecskendezési probléma felé hajlok. Esetleg a nyomásvesztés is van. De ez mind monitorozható a gyári Mazda tesztprogrammal.
LaszloM6 | 2011-05-29 08:32 Fecó részére
Nem veszed észre a fogyin, mert kb 1/2 - 1 liter max.
Hanzlik | 2011-05-28 21:18
Köszi szépen Fecó. Sajna a kontact spry nem segített valami itt a testsúly mérővel lesz. szakadást nem láttam rajta. most annyit csináltam hogy megfordítottam a paneles részt és így nem csinálja gondolom nem érzékeli hogy mekkora súly ül rajta. csak így meg gondolom nem jó nem. habár a légzsák az ki nyílik vész esetben nem??
Fecó | 2011-05-28 19:44 LaszloM6 részére
Szervusz/szervusztok.
Semmi + fogyit nem vettem észre,de ha volt is,az is minimális.
Véleményem szerint(már amennyire értek hozzá)a tehnika minden "porcikája" simán és könnyedén elbírja).
szab8814 | 2011-05-28 19:40
Tisztelt Mazda autó!
Az utóbbi időben a dízel hatosom 2000 feletti fordulatnál elég csúnyán becsörög (főleg 4-5 fokozatban) és a teljesítmény is jelentősen visszaesett. Az egr szelep tisztítva lett, olajszint is megfelelő. Van esetleg tippje mi okozhatja a jelenséget? Esetleg egy szoftver frissítést érdemes csinálni? Ennek mennyi a költsége? Köszönom válaszát!
LaszloM6 | 2011-05-28 19:25 Fecó részére
Köszi
És még annyi, hogy a fogyasztás sem nő meg annyira mint a 215/45 R17-nél.