2025. December 20. Szombat - Teofil
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda 3 Sport 2.0i
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Jaguar Project 7.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó










dana | 2011-06-14 10:09 Hanzlik részére
Szia Hanzlik!
Én így cserélem az üzemanyagszűrőt:
- széthúzom az elektromos csatikat
- fogóval összenyomom a gázolajcső bilincseket és lejjebb tolom vagy 5cm-rel összenyomás alatt a gázolajcsőre
- így már le tudom húzni a két gázolaj csövet
- a csavaranyákat leszedem (asszem 10-es kulcs), így már le tudom venni a komplett szűrőházat (óvatosan a csatlakozók felfelé tartásával. nehogy kifolyjon a benne lévő gázolaj, majd ezt kiöntöm egy edénybe)
- csillagcsavarhúzóval a pajzsot szétcsavarozom
- ha kell ki kell pattintgatni az elektromos vezeték patentjait
- lecsavarom az alsó érzékelő részt (óvatosan nehogy a vezeték megtörjön)
- lecsavarom a szűrőt a csatlakozó részről
- az új szűrő gumigyűrűit enyhén az ujjammal bekenem gázolajjal (nehogy begyűrődjön visszacsavarásnál)
- majd az egész összerakás folyamat visszafelé
- a végén az elektromos csatikat befújom kontakttisztító-kenő spray-vel
Az izzócsere meg EnergieLaczy szerint!
Remélem segítettem!
Üdv!
man200 | 2011-06-14 09:54
Üdvözlöm
M6 RF5C motorhoz olaj: Castrol magnatech diesel 5W-40,vagy castrol Edge turbodiesel a jobb választás? Esetleg valami más? Lentebb megadtam az alv.számot a vezérlés kérdéssel kapcsolatban. Garanciában a felsoroltakat cserélték.
Köszönettel
EnergieLaczy | 2011-06-14 07:17 Hanzlik részére
Szia Hanzlik!
Kis izzó csere:
http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33395773&gid=2734562
Üzemanyagszűrő:
Keresd a Dieselmotor képen a Kraftstofffilter (Linkslenker)cuccost.
http://www.mazda6.gportal.hu/picview.php?prt=656073&gid=2674740&index=38
Vagy másik kép szerint:
http://www.mazda6.gportal.hu/picview.php?prt=656073&gid=2674740&index=28
Üdv ÉNRG
majdnemmérnök | 2011-06-13 21:49 Hanzlik részére
Szia Hanzlik!
Ha szembe állsz az autóval bal oldalon a tűzfalnál van a motorolaj beöntővel egyvonalban.Kettő elektromos csatlakozó megy rá és kettő üzemanyag cső.Egyszerűbb ha az egész tartót leveszed két 12-es fejű csavar tartja.A középkonzol szétszedését már valaki itt a fórumon közzétette képekkel illusztrálva,oldalszámotsajna nem tudok.Üdv ,jó munkát.
Hanzlik | 2011-06-13 20:30
Sziasztok segítsetek két dologban az egyik hogy hol találom az üzemanyag szűrőt mazda 6 2003-as diesel 2.0 és hogy kell kicsrélni a ventilátor fokozat kapcsolónak a megvilágítását a kis égőt mert ki égett. mert el kezdtem csinálni de nagyon bonyolult. előre is köszi
560Bálint | 2011-06-11 16:40 szab8814 részére
Szia szab8814!
Már voltam én is ebben a hejzetben,de nekem csak akor ált le,ha kinyomtam a kuplungot,de ha jol emlékszem 50000-ft volt a nagynyomásu szelep cseréje,az okoza a problémát.
560Bálint | 2011-06-11 16:36
Sziasztok!
Az után szeretnék érdeklődni,hogy 2000 dizel 6-osom van,165000 km van benne,és néha mindha dugulásom lenne,durván 2000-res motorfordulatig dolgozik rendesen a motor,utána csak gondolkozik.
Állitolag a nagynyomásu szivattyúm okoza,ami több száz ezer forint.
Van aki aszt mondj,hogy lehet hogy csak a légtómeg mérő okoza a problémát,és az szerintem olcsob beavatkozás lenne.
Valaki volt már ebben a hejzetben??
Elöre is köszönöm.
Sziasztok.
szab8814 | 2011-06-11 13:29 rbaggio részére
üdv, köszi a válaszokat! sajnos nyomásszabályozó szelep már cserélve lett rajta habár egy avensishez való van most benne, de ugyanaz a denso rendszer. valószínű más lesz a gond vele...
rbaggio | 2011-06-11 11:18 rbaggio részére
...a szerelő nekem azt mondta, hogy kifejezetten alacsony sebesség mellet következik be mert ilyenkor könnyebben "elejti" a nyomást...
rbaggio | 2011-06-11 11:16 szab8814 részére
Lehet, hogy nálad más lesz a hiba, de amikor nekem produkált ilyet akkor a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepe volt a hibás. A szerencse, hogy most már külön is lehet ilyet kapni mert akkor megúszható "olcsón" (a Denso itthon is gyárt ilyet), nem kell az egész szivattyút cserélni ami sok-százezer Ft..