2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


EnergieLaczy | 2011-06-15 16:30

Tisztelt Mazda-Auto-Expanzió!

Pár napja egy olyan hangot hallottam első részről mintha egy rugó eltört volna.
Azóta lassú menetben kisebb göröngyöknél kopogást hallok elölről.
Normál úton nem csinálja. Kanyarokban terhelésnél sem lehet hallani, ebből gondolom a féltengelyhibát ki lehet zárni. Álló helyzetbe mozgatva a kocsit egy kicsit hallani.
Ha netán toronycsapágy hiba lenne, milyen költségekkel jár önöknél a csere? Stabpálcákat még nem rángadtam meg, de ha netán az a bibis, akkor annak milyen költségei vannak?
M6 2003 GY
Válaszukat előre is köszönöm!
ÉnergieLaczy

mazda-auto.hu | 2011-06-15 08:50 Pusi 1 részére

A Mazda utasítása alapján már csak rendellenes hang, illetve problémák esetén kell a hézag értékeket ellenőrizni.

mazda-auto.hu | 2011-06-15 08:48 Kisbundi részére

Dízel Hatos esetén csavarokkal kell állítani a szelephézagot, így lényegesen egyszerűbb munka, mint a lapkás állítás.

mazda-auto.hu | 2011-06-15 08:47 rbaggio részére

Kérdés, hogy az optimalizálás mit jelentett? Megkerülő, azaz by-pass számítógépet, vagy chip cserét? Mivel mi az alap programot cseréljük ki, ezért ha chipet cseréltek, vagy programoztak, akkor problémák lesznek. Megkerülő számítógép esetén nincs probléma, mert az gyakorlatilag az új alapprogram egyes adatait ugyanúgy módosítja, mint az eredetiét.

dana | 2011-06-15 08:44 Kisbundi részére

Kisbundi! Nem tudom hogy benzines vagy dízel Mazdád van? Nekem a dízel 6-osban 15.000-et kért a szerelőm komplett vezérlés cseréért csapágyakkal, ékszíjcseréért csapágyakkal és szelephézag állításért! Anyag nélkül. Én úgy tudom hogy csavaros a szelephézag állítás!!! Nem lapkás! Szóval nagyon sok a 60! Szerintem!

mazda-auto.hu | 2011-06-15 08:43 dana részére

A szelephézag ellenőrzés, beállítás, és a számítógépes diagnosztika benne van, illetve az autó "körbenézése is belefér", ha nem merül fel komplikáció (pl. injektor beszorulás). Amennyiben nincs olajfogyasztás, és rendellenes hang, akkor a turbón nem sok mindent lehet, és kell ellenőrizni, egyedül feltöltési rendszer tömítettségét kell vizsgálni.

Pusi 1 | 2011-06-14 20:24

Tisztelt Mazda-auto
Érdeklődnék hány kilométerenként kell a szelephézagot ellenőrizni.
A válasz előre is köszönöm

Kisbundi | 2011-06-14 18:55

Szelephézag állításra kaptam körülbelüli ajánlatot. A motort először szétszedik hogy megnézzék melyik lapka okozz a bajt. Utána összeraknák, megrendelnék a lapkát (4500 ft/db, kb) Aztán pár nap múlva vinném a kocsit és ismét megcsinálnák ezt így. A szerelő elmondása szerint ez kb 6 órát venne igénybe, plusz 12 000 FT a szelepek beállítása, és azt mondta, könnyen lehet hogy több darab lapkát kell rendelni. Szerinte 60 ezer ft alatt nem lehet megúszni. Ez korrekt kb? Köszi a választ.

Hanzlik | 2011-06-14 16:09

EnergieLaczy, Majdnemmérnök és Dana nagyon szépen köszönöm nagyon sokat segítettetek.

rbaggio | 2011-06-14 15:37 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-auto.hu! Ha egy 6.-os ban un:optimalizálást végeztek el (kb 4-5 éve) aminek hatására az autó "combosabb" de alacsonyabb fogyasztású lett, egy ilyen vezérlőegység programozás milyen változást idéz elő?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó