2025. December 19. Péntek - Viola
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda6 Skyactiv-D 2.2.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2011-02-24 09:52 sollag részére
Jó kérdés, melyre nehéz úgy válaszolni, hogy közben a márka "becsületét" se sértsem, hiszen néha vannak egy kissé megkérdőjelezhető lépései a "gyárnak". Ha a használati körülmények miatt változó olajszint soha nem volt problémásan magas (X jelzést elérő-meghaladó), akkor semmiképpen nem csökkenteném az eredeti olajmennyiséget, mely 0,6 literrel több volt. A Mazda olajnívó max. jelzés lejjebb helyezésének oka egyrészről az lehetett, hogy több gázolaj férhessen el a karterban az X jelzésig, másrészről a kevesebb olaj valamivel gyorsabb üzemi hőfok elérése (+magasabb hőfok)indítás után, mely javítja az olajba került gázolaj távozásának esélyét.
Tehát 6 deciliter olajmennyiségnek megfelelően volt magasabban az F jelzés a régi nívópálcán.
mazda-auto.hu | 2011-02-24 09:41 LaszloM6 részére
Az új Mazda6 sok küllős 17 collos felnije nálunk 62425,-Ft/db, a középső Mazda kupak pedig 2277,-/db.
sollag | 2011-02-23 22:57 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-autó!
Előző generációs 2l-es f/l 6-os boldog tulajdonosa vagyok. A DPF-el (kopp-kopp-kopp) nem volt bajom, de átesett egy "jótékony" nívópálca-cserén. Ennek hála, már kevesebb, mint 4L olaj elegendő az autóba olajcserekor.
Azonban az "olajos" hozzászólást olvasva elbizonytalanodtam. A kérdés az lenne, hogy:
ÖN szerint, ha nincs DPF miatt jelentős szintemelkedés, akkor érdemes e a mostani nívópálca max szintje fölé tölteni az olajat?
Illetve ha igen, akkor mennyit töltsek rá?
Köszönettel,
Sollag
gulyas_peter | 2011-02-23 21:33 dana részére
Hello Dana,
Köszi a válaszod!
Nem olaj nélkül!
dana | 2011-02-23 19:18 gulyas_peter részére
Gulyás Péter!
Én azt számolgattam, hogy kb 250km táv megtétele mondjuk egy 40km/h-s átlagsebességet nézve 6,25 óra. Ez 375 perc. Egy 1500-as átlagfurdulatszámo nézve ez kb. 563000 fordulat. Ami ugye 1126000 hengermozgás. (fel vagy le) Ha ennyiszer simán kézzel fémet-fémmel dörzsölsz az is bizony megkopik szobahőmérsékleten is. Itt meg nagyobb erők, nagyobb hő. És ez mind olaj nélkül :(
LaszloM6 | 2011-02-23 17:16 mazda-auto.hu részére
Köszönöm
Akkor ezek szerint van önöknél felni is.
Választék és ár után érdeklődhetek valamilyen formában??....17" érdekelne.
Köszönöm
gulyas_peter | 2011-02-23 13:36
Abban reménykedek azért, hogy az a 200-300 megtett km nem okozott problémát a kocsiban!
gulyas_peter | 2011-02-23 13:06
Köszönöm válaszát!
Az olajsfogyasztás nem volt túl magas, sőt azt írta régebben, hogy még határeset a 2dl/1000 km! Olajcsere után lettem figyelmes erre a magas olafogyasztásra,
Ön szerint hány liter olajat jelent a min és a max jelzés közötti szakasz?
mazda-auto.hu | 2011-02-23 12:34 gulyas_peter részére
Amennyiben elkezd nőni az olajfogyasztás, az erre utal.
Természetesen hidegen és melegen változik az olajszint, ez félrevezető lehet. Rossz minőségű olajszűrő esetén az is előfordulhat, hogy a rosszul záró visszafolyásgátló szelep miatt hosszabb-rövidebb állás után visszafolyik az olaj az olajteknőbe, míg máskor nem. Ez is félrevezet.
gulyas_peter | 2011-02-23 11:30 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-autó!
Köszönöm a válaszát!
Úgy történt az eset, hogy olajcserekor 3/4 részig volt a nívópálca jelzés! Megtettem a kocsival 1500 km-t, és gondoltam leellenőrzöm az olajszintet! Gondoltam még bőven beleesik a tartoményba, mert olajcsere előtt kb 2dl/1000km volt a kocsi olajfogyasztása!
Amikor megnéztem, megdöbbenve láttam, hogy a min jelzés alatt van egy kicsivel az olajszint! Azonnal utántöltöttme, és nagyon remélem, hogy semmi következménye nem lesz!
Tudom, hogy egyáltalán nem szabad így használni az autót, de arra következtetek, hogy kb 200-300 km-et tettem meg a minnál kevesebb olajjal!
Amint írta az előbb, hogy mély nyomot hagy a kevés olajszint a motorban, észre lehet valahogy venni, hogy vmi kár keletkezett a motorba?