2025. Június 17. Kedd - Laura

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Frodó | 2015-02-09 23:59 BZ részére

 Köszönöm a nagyon érthető és hasznos válaszaidat!

Ha még két jelenlegi problémámra is válaszolnál,nagyon megköszönném:

ad.1. A levegőszűrő dobozból kijövő vákumcsövek közűl a legfelsőnek(az álltalam látott 3-ból) mi a szerepe,mert konkrétan nincs rajta,a cső körülbelül 8cm van a csonktól,mint ha le lenne vágva?

ad.2. Pár napja,a megszokott dizel hang mellé párosult egy magasabb,búgó,szinte "csapágyhang"-nak mondható hang,ami ha az autóban ülök,jobb előről hallatszik a motortérből?Alapjáraton nem hallani,menetközben meg kb 2000-es fordulatig,utána már elnyomja a motorhang. 

 

BZ | 2015-02-09 21:57 Frodó részére

Igen, fizikailag ott található ahol írtad. A kávéfőzős-kotyogós hasonlat egész jó, valóban ilyesmi hangja van, viszont a ventillátorba-éréshez hasonló hangot nem tudok felidézni.

Rásegíthet az üzemi hőfok tartására menet közben is adott esetben, bár ezen az éghajlaton az annyira nem jellemző, ahhoz az itteninél zordabb hidegekre van szükség.

Frodó | 2015-02-09 20:00 BZ részére

A gyári szerkezet("kiegészítő fűtés") az ami,ha kinyitom a motorháztetőt és szemben állok az autóval akkor a bal felső sarokban található,szinte a baloldali ablaktörlő alatt?

És az normális e,hogy amikor üzemel ez a "kiegészítő fűtés" akkor olyan hangot hallat-akár már bőven az üzemi hőmérsékleten,80-100km megtétele után is-mintha egy ventillátor lapátjába beleérne valami és ez ötvöződik egy olyan hanggal mintha a kotyogós kávéfőzőben épp lefőne a kávé?Nem azt mondom,hogy brutálhangos,de zavaró és ezt mondjuk 6-8 percenként hallatja.

 

BZ | 2015-02-09 14:17 Frodó részére

Gyárilag nem állófűtéssel, hanem 'kiegészítő fűtéssel' szerelik ezeket az autókat, aminek a működéséhez járó motor szükséges (nincs pl. saját víz-keringtetője, meg talán üzemanyagszivattyúja sem), és nem csak az utastér fűtése a cél, hanem a motor gyorsabb bemelegedése is, így a teljes vízkört fűtik.

Utólagos szereléssel átalakíthatók tényleges állófűtéssé is, amire te gondolsz, ez kb. 100-200e Ft-os költség, attól függően hogy programórával vagy távirányóval akarod vezérelni.

Frodó | 2015-02-09 13:23 mazda-auto.hu részére

 Rendben,de akkor ez az úgynevezett állófűtés azt a célt nem szolgálja,hogy-úgy mint mondjuk a kamionoknál-motor beindítása nélkül teljesen egyénileg csak az utasteret fűtse?

Ha igen,akkor hogyan kell üzembe helyezni motorindítás nélkül?

mazda-auto.hu | 2015-02-09 07:54 pallangi21 részére

 Egyelőre nem tudunk róla.

mazda-auto.hu | 2015-02-09 07:53 Frodó részére

 Amennyiben nincs kiegészítő vezérlő az utastérben, akkor a kályha a gyári állapotában automatikusan működik a külső hőmérséklet, és a motor hőmérséklete függvényében.

Az MPV-ben nincs még külső AUX csatlakozó. Ehhez XCarLink, vagy más hasonló eszköz beépítése szükséges.

pallangi21 | 2015-02-08 09:25

 Tisztelt Mazda-autó!Kérdésem az lenne,hogy ujabb mazda modeleknél is(2010-)jellemző a rozsdásodás?A válaszát előre is köszönöm!

Frodó | 2015-02-07 18:58

Tiszteletem Szakértő!

Segítsen nekem legyen szíves abban,hogy a nemrégen vásárolt 2002/12 havi Mpv-mben hogyan/hol kapcsoljam ki/be az állófűtést-mert folyamatosan megy-és hogyan/hol szabályozhatom a hőmérsékletét?

Illetve a rádión kívül,hogyan,milyen módon lehet zenét hallgatni,azaz cd-t sd kártyát,pendrive-ot?

Köszönöm!

Piezzo | 2015-01-30 18:44 Kanál részére

 Tisztelt Szakértő!

Nekem is ugyan ez a hibajelenségem. Nem gyorsul az autó. Tudna segíteni, hogy hol található a turbó vákumcső, hogy meg tudjam nézni repedt e. 

Köszönöm

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó