2025. December 21. - Tamás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bandee82 | 2015-01-23 11:54

 Tisztelt Szakértő!

 

2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?

Köszönöm előre is a válaszát!

András

 

mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:17 Piezzo részére

 Akár okozhatja eldugult gázolajszűrő, vagy szennyeződések a tankon belül.

Piezzo | 2015-01-20 18:07

 Tisztelt Szakértő!

 

Van egy Mazda Premacy 2.0DI TD GT 74KW-os autóm. Már egy ideje azt vettem észre, hogy néha nem gyorsul úgy ahogy régen, szinte fele annyi a gyorsulása, fogyasztása is növekedett. Mi lehet az oka, remélem nem turbó.

Előre is köszönöm válaszát.

 

mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:44 zolee88 részére

 Vákuumot kell mérni, és ellenőrizn a rendszer elemeit. Lehet vákuumpumpa, de sok minden más is.

mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:42 norbi0 részére

 A szelepvezérlés emelőtőkés, ezért a szelepszár szimeringek cseréjéhez is ki kell kell venni a vezérműtengelyeket, és a láncos vezérlés tovább növeli a munkaidőt.

mazdarobi | 2015-01-18 12:56 zolee88 részére

 Gondolom dizel .Vákumpumpa hiba,mely csak cserével orvosolható,s álltalában motorrendszeri kenési problémák okozzák.

norbi0 | 2015-01-17 11:50

 Tisztelt Szakértő!

 

2005-ös gyártású Mazda 6 1.8 benzines, 160.000 km

Eléggé eszegeti az olajat 0.5l/1000km 

3-4 éves korától csinálja már egyébként

Minden szerelő azt mondja nem érdemes szétszedni, mert sokkal többe kerül mint töltögetni. 

Van esetleg valami tipikus hibája ennek a motornak (tömítés v bármi), ami miatt nem kell szétbontani az egész motort és megoldható a probléma?

Válaszát előre is köszönöm.

zolee88 | 2015-01-17 10:06

Szep jo napot kivanok! Elegge ijedten irok en is...mint mindenki. A felmerult problema a kovetkezo. Megalltam a bejaron. Addig fek hibatlanul mukodott, a beaalas utan viszont azt tapasztaltam, hogy elsore normalisan mukodik, viszont masodik benyomasra a fek holtjateka eltunt. Azonnal sziklakemeny. Ha nyomva tartom akkor lassal elengedi,...mintha gorcs fogta volna. Ha a sziklakemeny allapotaban nyomkodom a feket, apro nyomasokkal, akkor pedig a kezifek jelzo is kigyullad minden nyomaskor.

A fekolaj rendben van, annyi, hogy a tartaly kupakja nem zarodik ra...

 

mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:29 Bandee82 részére

 A MOTOROLAJ 5-10.-ben válaszoltam ugyanerre a kérdésre:

 

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html

mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:28 oziris részére

 Bármelyik eleme lehet a riasztó rendszernek. Erre képtelenség kézzelfogható választ adni a távolból.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó