2025. December 21. - Tamás
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Jaguar Project 7.
Mazda 6 Sportkombi CD175 AWD Revolution Top - És forog a négy kerék, mind azt...
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó










Bandee82 | 2015-01-23 11:54
Tisztelt Szakértő!
2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?
Köszönöm előre is a válaszát!
András
mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:17 Piezzo részére
Akár okozhatja eldugult gázolajszűrő, vagy szennyeződések a tankon belül.
Piezzo | 2015-01-20 18:07
Tisztelt Szakértő!
Van egy Mazda Premacy 2.0DI TD GT 74KW-os autóm. Már egy ideje azt vettem észre, hogy néha nem gyorsul úgy ahogy régen, szinte fele annyi a gyorsulása, fogyasztása is növekedett. Mi lehet az oka, remélem nem turbó.
Előre is köszönöm válaszát.
mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:44 zolee88 részére
Vákuumot kell mérni, és ellenőrizn a rendszer elemeit. Lehet vákuumpumpa, de sok minden más is.
mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:42 norbi0 részére
A szelepvezérlés emelőtőkés, ezért a szelepszár szimeringek cseréjéhez is ki kell kell venni a vezérműtengelyeket, és a láncos vezérlés tovább növeli a munkaidőt.
mazdarobi | 2015-01-18 12:56 zolee88 részére
Gondolom dizel .Vákumpumpa hiba,mely csak cserével orvosolható,s álltalában motorrendszeri kenési problémák okozzák.
norbi0 | 2015-01-17 11:50
Tisztelt Szakértő!
2005-ös gyártású Mazda 6 1.8 benzines, 160.000 km
Eléggé eszegeti az olajat 0.5l/1000km
3-4 éves korától csinálja már egyébként
Minden szerelő azt mondja nem érdemes szétszedni, mert sokkal többe kerül mint töltögetni.
Van esetleg valami tipikus hibája ennek a motornak (tömítés v bármi), ami miatt nem kell szétbontani az egész motort és megoldható a probléma?
Válaszát előre is köszönöm.
zolee88 | 2015-01-17 10:06
Szep jo napot kivanok! Elegge ijedten irok en is...mint mindenki. A felmerult problema a kovetkezo. Megalltam a bejaron. Addig fek hibatlanul mukodott, a beaalas utan viszont azt tapasztaltam, hogy elsore normalisan mukodik, viszont masodik benyomasra a fek holtjateka eltunt. Azonnal sziklakemeny. Ha nyomva tartom akkor lassal elengedi,...mintha gorcs fogta volna. Ha a sziklakemeny allapotaban nyomkodom a feket, apro nyomasokkal, akkor pedig a kezifek jelzo is kigyullad minden nyomaskor.
A fekolaj rendben van, annyi, hogy a tartaly kupakja nem zarodik ra...
mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:29 Bandee82 részére
A MOTOROLAJ 5-10.-ben válaszoltam ugyanerre a kérdésre:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:28 oziris részére
Bármelyik eleme lehet a riasztó rendszernek. Erre képtelenség kézzelfogható választ adni a távolból.