2025. Augusztus 10. - Lörinc
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Kétmillió Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda 6 GH "beázás" Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-12-16 08:32 frigo részére
Ezt innen nagyon nehéz lesz megválaszolni. Gyanakodni lehet az üzemanyag nyomás szabályzás elemeire.
frigo | 2014-12-15 21:10
Tisztelt Szakértő!
2006-os Mazda 3 1,6 CD TE tulajdonosa vagyok.Tankolás befejeztével kb 1 km megtétele után csattogó hangot hallottam a motor felől.Leállítottam az autót.Reggel amikor beindítottam normális dízel hangot adott kb 3 km-en keresztül amikor újra elkezdett csattogni.Felhívtam a szerelőt és valószínűsítette, hogy gyenge minőségű gázolajat tankoltam (AVIA kút).Azt ajánlotta, hogy tegyek bele adalékot amivel javítom a gázolaj minőségét.Megtettem és elmúlt a csattogás.250 km után újra teletankoltam az autót (Shell kút) 500 m után csattanás a motor felől és megállt az autó.A gázolaj nem jön fel a porlasztókhoz üzemanyagszűrő csere után sem.Gázolajat tankoltam.
Mi lehet a baj?
Köszönettel: frigo
Lantos749 | 2014-12-15 19:23
Debrecen környékén tudtok ajánlani egy megbízható szervízt/szerelőt, aki lelkiismeretesen és nem túl drágán végzi a dolgát - és azt még jól is + vitt alkatrészeket is beépít!?
mazda-auto.hu | 2014-12-15 09:07 Lantos749 részére
Kis túlzással azt lehet mondani, hogy csak a dízelekkel lehet probléma. A dízel jóval összetettebb, és drágábban javítható, szervizeltethető. A benzinesek esetében még az ismeretlen előélet is kisebb veszélyeket hordoz magában, mint egy dízel vásárlása.
mazda-auto.hu | 2014-12-15 08:59 autobianchi73 részére
Gyújtáshibára kell gyanakodni, és a hengerben elégetlen üzemanyag a katalizátort hevítette túl. Ilyen esetekben kevésbé jellemző a lambda szonda hibája, inkább gyújtótekercs, gyújtókábel. A hibakód akár azt is megmutathatja, melyik hengernél volt égéskimaradás. A gyújtótekercseket ezeknél az óriás feszültségű rendszereknél csak stroboszkóp lámpával szabad ellenőrizni, illetve a repedezett kábelt cserélni kell. A gyújtótekercsek hibája akár hőmérséklet függő is lehet.
mazda-auto.hu | 2014-12-15 08:53 zolika72 részére
Manapság már a műszaki vizsgán követelmény, hogy az autón (matricán-vagy törzs dokumentum) eredetileg feltüntetett méretű gumiabroncsok legyenek. Gyárilag szerelték 195/60R15 méretű abroncsokkal is ezt a típust, így nincs akadálya az alkalmazásának..
Lantos749 | 2014-12-14 15:53
Üdv!
igaz már más topicban is érdeklődtem, de remélem így hamarabb kapok válszt, hogy a lehető legjobb döntést hozhassam meg!
Szeretnék a közeljövőben (minél hamarabb) venni egy Mazda 626 -ot.
Mindenképp a széria utolsó két évéből (2001-2002) szemezgetek.
A karoszéria típusa mindegy, bár a kombi áll hozzám a legközelebb.
Egyik kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni? - 2.0 ditd avagy 1.8 esetleg 2.0 benzin?
Melyiknél meire kell odafigyelni vásárlás esetén? - szokott e probléma lenni a diesel motorokkal? - ha igen, akkor mik a gyakori hibalehetőségek?
Éves szinten olyan 10.000 - 12.000 km menne bele (60/40 városi közlekedés), ami nem indokolja a diesel motor választását, viszont a kínálat abból a nagyobb....
autobianchi73 | 2014-12-14 13:50
Tisztelt szakértő! Van egy 2002-es Premacym, 1.8 100 LE-s változat. Két éve (kb. 160 ezer km volt akkor az autóban) egyszer menet közben elkezdett remegni a motor, elment az ereje, mintha csak három henger ment volna. Ezzel egyidejűleg a sárga motor piktogram is felvillant, először villogott, majd égve is maradt. Mire meg tudtam vele állni (egy kietlen vidéki úton voltam, megtettem kb 2 km-t), a katalizátor már vörösen izzott, utóbb kiderült, el is égett. Muszáj voltam vele haza indulni, és kb 2 km múlva elmúlt a hiba, mintha mi sem történt volna, csak a sárga lámpa égett tovább. Elmentem egy diagnosztához, de csak annyi hibát írt ki, hogy gyújtás hiba. Cseréltünk katalizátort és lambda szondát. Ez a "háromhengerezéses probléma kb 40 ezer kilométer megtétele után jött ki megint egy hete. A jelenség ugyanaz, talán a katalizátor nem ment tönkre, mert rövid ideig tartott, kétszer ismétlődött meg. Először csak 100 m-ig csinálta, és három nap múlva a sárga lámpa el is aludt. Utána két nappal később jött elő, de megint elmúltz 1 km múlva, viszont a sárga most is világít. Megnéztük a gyújtótrafót, van szikra rendesen, újak a gyertyák. Az egyik gyújtókábel ugyan repedezett, de a szerelő csinált vizes próbát (a járó motornál vízzel permetezte a trafót és a kábeleket, hátha megismétli a hibát), de nem jött elő a hiba. Most is működik a motor rendesen, de jó lenne megoldást találni rá. Mi a tippje? Köszönettel várom válaszát...
zolika72 | 2014-12-14 09:49
Tisztelt szakértő !
A következő témában kérek tanácsot.
200-es évjáratú Mazda Premacy -ra szeretnék majdan nyári gumit venni.
Jelenleg 195/55-15" téli gumi van rajta. Kérdésem , hogy a per számot iletőleg / 60, /65 , medig lehet elmenni? Ahogy nézegetem a rugó tányérok nál még a 195/ 60 as méret elfér.
Elöre is köszönöm a választ.
mazda-auto.hu | 2014-12-12 07:51 nyirog részére
Az autó mindenképpen legyen áramtalanítva. A légzsák központ a sebességváltó kar előtt a középkonzol alatt, az oldalütközés szenzorok az övdobok közelében, a B oszlop tövében.