2025. December 21. - Tamás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Feca77 | 2015-01-05 17:04 mazda-auto.hu részére

A tünet a hideg beállta után jelenkezett, november óta és jelenleg is 11-12 liter között eszik, a computeren az átlag fogy 12,6 és a szintmérőn is észlelhető, valamint a kilométer futás is túl kevés a korábbiakhoz képest. Manuálisan még nem számoltam utána, de most 28 literből-160 km-nél és elsőnegyed alatt (kicsivel) járok:) Shell és Mol-ban tankolok.

 

A szervízben egy délutánon keresztül (13.00-18.00) tesztelték.Kiemelkedő fogyasztást nem mértek, állva és menet közben is tesztelték. A válaszuk az volt, hogy jó minden érték.

Lehet az a probléma, hogy kis távokat megyek vele (10km), majd leteszem lehül, majd újra melegszik, és ebből adódhat a 11-12 literes fogyasztás? Fórumon belül mindenki azt mondja, hogy ennyire nem nőhet a fogyasztás. Nem tudom mi lehet a probléma.

Ha van még kérdés próbálok gyorsabban válaszolni. Segítségedet köszönöm.

Lantos749 | 2015-01-05 10:06

 Üdv! A műszerfalon világít a kézifék visszajelzője, akkor is ha ki van engedve a kézifék... Ellenőriztem a fékfolyadék szintet, ami rendben van...

Mi lehet a probléma?

Lehet összefüggés a nem működő ABS -emmel?

mazda-auto.hu | 2015-01-05 09:07 Thesis részére

 Sok minden okozhatja, de ha a motorháztető lecsapására is leáll, akkor kábelszakadás, csatlakozó hiba miatti feszültség csökkenésre lehet gyanakodni.

mazda-auto.hu | 2015-01-05 09:05 Feca77 részére

 Mennyire egyértelmű a tünet, a szerviz miért nem észlelte? Használták az autót egy pár napig?

mazda-auto.hu | 2015-01-05 09:02 Lantos749 részére

 Az állófűtés általában be van kötve az autó hűtőrendszerébe, így mindenképpen segíti a motor gyorsabb bemelegedését. Rövid utakra használt autók esetében a túlzott kondenzvíz mennyiség is okozhat gőzölést.

Thesis | 2014-12-29 22:59

Üdv! mazda Premacy 2.0 DITD 2002 évjáratú autóm a következő hibát produkálja: hideg idő beálltával nehezen indul, gázolaj feljön az adagolóig, de nem akar indulni. Ha beindul, hibátlanul működik, pöcre indul, de 3-4 óra állás után megint előjön a probléma/lehül a motor/ . Tavaszi és nyári időben soha nem volt problémám, izzításom rendben. Amikor hidegben sikerül beinditani, és lecsapom a motorháztetőt, megint leáll. Okozhatja a hibát a mennyiségállító szelep hibás működése?

aranymives | 2014-12-29 11:09

 Tisztelt Szakértő!

 

Éredklődni szeretnék ,hogy egy 2008-as Mazda 6-os kormányszög kalibrálását meglehet-e oldani házilag.
 
Tisztelettel : aranymives

Feca77 | 2014-12-28 12:38

Tisztelt szakértő!

Kérem segítsen. Röviden rendelkezem egy 2006 -os évjáratú Mazda 6-osal (143Le). Tulajdonomban kb 1 éve van, amely idő alatt 7-8 liter fogyasztása volt. Amint beállt a hideg, ez az érték felment fájdalmas 11-12 literre és nem tudok az értékből az óvatos vezetésével sem spórolni. Ezzel a problémával voltam egy márkaszervízbe, de ők ezt nem észlelték. A nagy fogyasztást a szintmérő és a fogyasztásmérő is mutatja. Mi okozhatja a magas fogyasztást?

Segítségét előre is köszönöm.

kristofkarako | 2014-12-28 10:34 cserepcsabi részére

Köszi, kitakarítom, és hátha :), ha nem akkor én még a vizhőmérséklet érzékelőre gyanakszom!

cserepcsabi | 2014-12-26 09:58 kristofkarako részére

 Ilyen problémám volt nekem is az elmúlt héten az autómmal :) Mazda 6 2003 2.0 benzin  143000km van benne. Volt olyan hogy másodszori indítózásra indult be csak. Egyszer menet közben motorfék üzemben ahogy újra gyorsítani szerettem volna lefulladt az autó, és a gázpedál olyan lett mint ha a betont nyomnám. 

Villám megoldás, gázpedált megrúgdos, kocsi indít hazamegy.

Meleg állapotban tünetmentes az autó.

Gondoltam a gázpedál bovdenje lesz a ludas. tévedtem ahogy végigkövettem az útját.

a pillangószelep volt elkoszolódva ilyen kormos trutyivalés bizonyos pedálszögeknél felakadt és hirtelen gázelvételnél is úgy beszorult hogy alig lehetett megmozdítani. 

Lakkbenzin és nem szöszölődő ronggyal szépen kitatírítottam és azóta az autó egy másodperces indítózás után indul és megy mint a DOXA, a gézpedál vaj puha lett és azóta az elmúlt 1300km alatt semmi hibajelenség.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó