2025. Augusztus 10. - Lörinc

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Balint7 | 2014-10-10 09:31

 

Balint7 | 2014-10-10 09:31

 Kedves Mazda autó!

Körülbelül 2-3 hetes problémával állok szemben aminek még nem sikerült a végére járnom. Ez alatt az idő alatt az autó már megjárta a Mazda szervizet is. Egy 2006-os Mazda 6 2ezres diesel-ről lenne szó ami az utóbbi időben reggelenként hidegen elég furcsán viselkedik. Amig el nem éri az üzemi hőfokot teljesen más fordulat tartományban tudom csak vezetni abból kifolyólag hogy gázfröccsre nem mindig gyorsul és kapja el azt a lendületet ami megszokott.. Mintha késne a befecskendezés egy pillanatra és csak utána jön a lendület kigyorsításon, néha le is fullad, elindulással nincs gond. Meleg tünetmentes. Azt veszem észre mintha teljesen más autót vezetnék a reggel órákban mikor a külső hőmérséklet is hidegebb meg az autó is. Miután mentem vele körülbelül 15 percet, felmelelgedett a viz és elérte az üzemi hőfokot semmi ilyesmi nem tapasztalhato a nap hátralevő részében.

A Mazdánál csináltak rajta egy diagnosztikát ahol a hibakódokat kijavitották illetve csináltak porlasztó csúcs korrekciót. Cseréltek légszűrőt illetve üzemanyag szűrőt. A szerviz utan tökéletes volt a kocsi,  de másnap reggel hidegben ujra felmerültek ezek a problémák. Most az van tervben hogy éjszakára benthagyjuk az autót hogy reggel tudják diagnosztizálni és kiprobálni hogy lássák hidegen másképp viselkedik.

Mi lehet a gond? Hőgombának köze lehet hozzá? Vagy valami más tipusú szenzor ami rosszul érzékel valamit és vészüzemmódban rakja az autót?

Köszönöm előre is!

Balu88 | 2014-10-10 09:01

Tisztelt Mazda-auto!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy a 2004-2005 között gyártott 2.0 benzines Mazda 6 vezérmű lánccal vagy szíjjal van szerelve? Autócsere előtt állok és vacilálok az 1.8-as és a 2.0-es modellek között, továbbá azt szeretném még kérdezni, hogy volt-e a fenti évjáratoknál szériahiba miatti visszahívás, mennyire megbízhatóak, érzékenyek ezek a motorok attól függetlenül, hogy egy japán típusról beszélünk. Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-10-09 10:10 Jagermaister részére

 Igen, valóban ritka, de ennél a típusnál nem egyedi.

Jagermaister | 2014-10-08 20:42 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a segítséget!

Nem gondoltam volna,hogy az összes égő kiégett,de ez volt a hiba!

mazda-auto.hu | 2014-10-08 08:43 Jagermaister részére

 Az izzókat kellene ellenőrizni. A műszerfali izzókat egyszerűbb, a középkonzolnál előbb az összes kezelő gombot le kell húzni, majd a fekete előlapot le kell pattintani.

Jagermaister | 2014-10-07 18:32

 Tisztelt mazda-auto!

Vásároltam egy B2500-as Mazdát, aminek nem működik a műszerfal világítása!

A műszerek mérnek,a visszajelzők is világítanak ahogy kell,csak a háttérvilágítás hiányzik,meg a középkonzol világítása! A biztosítékokat megnéztem:minden rendben!

Az órán látszik egyedül változás az utastérben,a világítás felkapcsolásakor.Mi lehet a baj?

 

Előre is köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2014-10-07 08:53 simon részére

 A kerékagy és a féktárcsa felfekvési felülete közötti szennyeződés is hasonló problémát okoz, de esetleg féknyereg probléma is lehet. Egyenletesen voltak kopottak a betétek?

simon | 2014-10-06 18:17

 Tisztelt mazda-auto!


Tulajdonosa vagyok egy Mazda 3 2.0 -gta autonak. Egy hibája van amire nem jött rá eddig senki. 100 km/h sebesség fölött fékezésnél beráz a kormány, ha erősebben fékezek kkor joban ráz. Féktárcsa, fékbetét kizárva, teljesen új kb 50 km-t futott (régivel is ilyen hibát produkált). Futóműben minden jó, nem kopog nem lóg semmi, felni nem ráz, centirozva.
Ha esetleg van más ötlete, szivsen kipróbálnám, hátha megldja a problémát!

Üdvözlettel:
Simon

mazda-auto.hu | 2014-10-06 13:18 petik3 részére

 Nem tértek át digitális nyilvántartásra.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó